2025-03-04, 12:25
Moderator
HelgeBuks avatar
https://www.placera.se/placera/telegram/2025/03/04/tesla-teslas-forsaljning-av-kina-tillverkade-bilar-sjonk-49-procent-i-februari.html

Citat:
Tesla levererade 30 688 Kina-tillverkade bilar under månaden, en minskning med 49,2 procent från året innan. Jämfört med månaden innan var det en minskning med nära 50 procent, enligt Finwires beräkningar.

Leveranserna av Kinatillverkade Model 3 och Model Y backade med 51,5 procent från föregående månad.

...

Konkurrenten BYD ökade samtidigt personbilsförsäljningen med 161,4 procent till 318 233 enheter i februari.

Uppenbarligen inte ett lokalt fenomen i nordeuropa.

Men tänk vilken uppdämd efterfrågan det finns för nya model Y. Det måste bli en otrolig succé när den börjar säljas. Har aldrig hört talas om en liknande effekt för andra bilmodeller när det ska komma en facelift (att dessutom folk slutar köpa andra modeller av samma märke, jättekonstigt) men jag antar att det är ännu en av Teslas unika egenskaper som motiverar PE över 100.
Citera
2025-03-04, 13:08
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
https://www.placera.se/placera/telegram/2025/03/04/tesla-teslas-forsaljning-av-kina-tillverkade-bilar-sjonk-49-procent-i-februari.html

Uppenbarligen inte ett lokalt fenomen i nordeuropa.

Men tänk vilken uppdämd efterfrågan det finns för nya model Y. Det måste bli en otrolig succé när den börjar säljas. Har aldrig hört talas om en liknande effekt för andra bilmodeller när det ska komma en facelift (att dessutom folk slutar köpa andra modeller av samma märke, jättekonstigt) men jag antar att det är ännu en av Teslas unika egenskaper som motiverar PE över 100.

Äsch glöm inte att Kina säkert ljuger också för att jävlas med Musk nu när han har politiskt inflytande i USA! Och snart kommer FSD som kommer att göra underverk för Teslas försäljning i Kina!!

Eller..?
Citera
2025-03-04, 13:40
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Äsch glöm inte att Kina säkert ljuger också för att jävlas med Musk nu när han har politiskt inflytande i USA! Och snart kommer FSD som kommer att göra underverk för Teslas försäljning i Kina!!

Eller..?

Horbocken, Vatniken och Teslaführern lovade ju att ställa upp i tonight show om det inte klipptes. Då kommer säkert försäljningen att gasa på.

Eller blir det som den där brottningsmatchen Horbocken gastade om länge han ville ha mot Zuckenberg som aldrig blir av?
Citera
2025-03-04, 16:16
Medlem
raskenss avatar
Rejält ras i dag med men snaaaaart kommer FSD och miljoner androider med ett samhälle på Mars fritt från woke-libs för det har horbocken lovat.

-6,5 % i skrivsnde stund.
Citera
2025-03-04, 17:22
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Ok. Må bäste Flashbackare ha rätt! Jag ser den otroliga substansen i Figure. Har satt mig in oerhört mycket i bolaget. Vem som har rätt i slutändan får vi se. Min Tesla short var i alla fall tillfälligt upp och nuddade 275% på de sisådär 8 dagar jag haft den. Din all in i Tesla är ned 20% på samma tid.

Du kan få rätt i slutändan. Men jag tror inte det. Men nu är det Fredag!
I skrivande stund är $TSLA på 266.

Vad ligger du plus på warranten? 350%!? Jösses vilken bra satsning... hittills.
Citera
2025-03-04, 18:11
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
EDS verkar leda till något rabiesliknande tillstånd för de svårast drabbade. Jag dissar själv en massa bolag men orkar inte hata ledande personer i bolagen som Saylor, OscarE, Anotomupparna eller ens PeterEhEh/HMix.

Nån som har spaning på när i mars nya Y börjar levereras till kunder?

Mötte faktiskt 4st lastbilar med nya model Y på väg norrut från Skåne igår 👌

Idag slog aktien ner til 265$, köpte ett par så nu har jag lika många aktier igen som jag hade förut, målet är ju såklart att ackumulera ett par till och har 10% kvar av min TSLA budget, sen får jag bara bita ihop och be till gud att världen inte går under 🥲
Citera
2025-03-04, 18:13
Medlem
jymdjakets avatar
Vete fasen om Teslas rykte kan räddas utan att man gör sig av med Musk och hans gelikar. Hade lika gärna kunnat heta Quisling Motors i Sverige nu.
Citera
2025-03-04, 18:29
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Horbocken, Vatniken och Teslaführern lovade ju att ställa upp i tonight show om det inte klipptes. Då kommer säkert försäljningen att gasa på.

Eller blir det som den där brottningsmatchen Horbocken gastade om länge han ville ha mot Zuckenberg som aldrig blir av?

Om bolaget ska överleva så måste Der Führer bort. Han ifrågasätts precis överallt nu.

https://omni.se/a/Pp22A0

Citat:
Elon Musk har med nöd och näppe klarat sig från att bli utkastad ur den prestigefulla brittiska vetenskapsakademin Royal Society. Det rapporterar flera medier.

150 av akademins medlemmar samlades till ett krismöte där Musks medlemskap diskuterades. Orsaken var en namninsamling där över 3*000 personer – bland dem flera Nobelpristagare – krävde att Maga-profilen skulle uteslutas. De ansåg att Musk brutit mot organisationens ordningsregler eftersom han spritt obekräftade konspirationsteorier.

Maken till personell belastning för ett bolag har väl aldrig skådats?
Citera
2025-03-04, 20:34
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Om bolaget ska överleva så måste Der Führer bort. Han ifrågasätts precis överallt nu.

https://omni.se/a/Pp22A0

Maken till personell belastning för ett bolag har väl aldrig skådats?

Känns lite som Refat El Sayed på megasteroider. Refat var allas gullunge i 2 år och geniförklarades när doktorshatten blåste av och han hamnade i finkan i stället.
Citera
2025-03-04, 21:38
Medlem
raskenss avatar
En av nu tusentals exempel på hur teslas CEO totalt havererar och fuckar upp sitt DOGE projekt med lögner bedrägerier och massiva doser konspirationsteorier.

https://www.instagram.com/share/reel/BAFrYUjc1z

Elon Musk är en patlogisk lögnare och farlig för både Tesla och omvärlden. Det vi ser framför oss är ett totalhaveri i slow moition av en Snake-oil salesman i megaformat.
Citera
2025-03-04, 22:24
Medlem
Madagascars avatar
Jäklar vilka rörelser idag. I slutet tappade aktien från 284 till 272 på 45 min.
Citera
2025-03-04, 23:29
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
I skrivande stund är $TSLA på 266.

Vad ligger du plus på warranten? 350%!? Jösses vilken bra satsning... hittills.

Jamen faak mee! En kort stund idag var jag och snuddade på 400%. Sen började $TSLA att jobba tillbaka sig och jag hade bestämt mig att ingen minns en fegis (eftersom återhämtningen var helt omotiverad):

Om aktien skulle nå +1% skulle jag comitta till att köpa mer warrants. MYCKET MER.
Låg och fingrade på köpknappen under återhämtningen men den nådde inte hela vägen om upp men det var nära! Sen störtdök den igen! Hade den bara varit lite mer volatil idag hade jag smaskat in ett bra jävla dagsarvode.

(till skillnad från mina ursprungliga 5k om jag lovat att hålla för att det är på kul så skulle jag bara hållt dagens köp max en dag)
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2025-03-04 kl. 23:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in