2025-03-01, 16:21
Medlem
Spritnotas avatar
Titta bort, om du inte tål det. Axel slaktar 90% svenska youtubers senaste 5 åren men do not WORRY det är inte så han utmanat Hydra och han verkar chill med Verz. Han vet att utmana Hyrda med 500 deleted videos = katastrof.

Han fokar på top 5 RETARDS 2025 men jo jo jo nostalgiker han kan kolla på Hydra och "omg lets get married" men så onödigt när ANJO fortfarande vevar
Citera
2025-03-01, 16:28
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IchBinMe
Man har länge märkt av slitningarna mellan Axel och Henko på samma sätt som det märktes när Myra lämnade.

De är dömda att sätta alla relationer i brand. Så länge Sanna är Axels pickme-girl kommer det inte att uppstå några slitningar dem emellan.

Deep. De har split.
Det andra okey good drama make it happen eller så att säga sprid inte lögner.
Citera
2025-03-03, 22:06
Medlem
Spritnotas avatar
Jag känner visst ansvar droppa uppenbara saker plantan Anjo fortfarande inte ens har koll på: Sanna i Haveristerna var gift med Bentes dubbelkusin. T*ms bägge föräldrar fick barn med Bentes föräldrar som också var syskon. Bente har varit med i en live som åtminste en i Haveristerna promotade. Bente Fieldig support Anjo, se tex slutet i Verz video "Lugnet före stormen" eller alla gånger Rask och Anjo hänvisar till deras gruppchat med Bente som Cluee lämnade med de som medverkar i Anjos serie om psykisk ohälsa.

Del 2 "Den osynliga sjukdomen" Bente Fielding 172k tittare" på Anjos kanal från 10 Januari 2022 - att SANNA aldrig hört talas om Anjo är totalt osannolikt då hon besökt henne. Att hon marginellt har koll på hmm hon hade kunnat nämna varför när och hur.

Nu sekundärblamar jag inte. Men vänligen, jag vet hon hört talas om Anjo och rimligtvis även Axel då de lyft att Pontus Rasmusson är klandervärd (content Anjo stal från Hydra, Joen och Keku men det är en annan historia).

Det är helt enkelt totalt osannolikt att första gången Sanna hör talas om Anjo på ett djupare plan är han tar med Per Öberg, eller att Anjo var en helt ny bekantskap för Axel. Fast Anjo stal idén vara den som avslöjade Pontus Rasmusson när det var Hydra, Joen och Keku så var det Anjo som fick cred.
Senast redigerad av Spritnota 2025-03-03 kl. 22:13.
Citera
2025-03-03, 22:21
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jag känner visst ansvar droppa uppenbara saker plantan Anjo fortfarande inte ens har koll på: Sanna i Haveristerna var gift med Bentes dubbelkusin. T*ms bägge föräldrar fick barn med Bentes föräldrar som också var syskon. Bente har varit med i en live som åtminste en i Haveristerna promotade. Bente Fieldig support Anjo, se tex slutet i Verz video "Lugnet före stormen" eller alla gånger Rask och Anjo hänvisar till deras gruppchat med Bente som Cluee lämnade med de som medverkar i Anjos serie om psykisk ohälsa.

Del 2 "Den osynliga sjukdomen" Bente Fielding 172k tittare" på Anjos kanal från 10 Januari 2022 - att SANNA aldrig hört talas om Anjo är totalt osannolikt då hon besökt henne. Att hon marginellt har koll på hmm hon hade kunnat nämna varför när och hur.

Nu sekundärblamar jag inte. Men vänligen, jag vet hon hört talas om Anjo och rimligtvis även Axel då de lyft att Pontus Rasmusson är klandervärd (content Anjo stal från Hydra, Joen och Keku men det är en annan historia).

Det är helt enkelt totalt osannolikt att första gången Sanna hör talas om Anjo på ett djupare plan är han tar med Per Öberg, eller att Anjo var en helt ny bekantskap för Axel. Fast Anjo stal idén vara den som avslöjade Pontus Rasmusson när det var Hydra, Joen och Keku så var det Anjo som fick cred.

Det hela blir ganska genomskinligt och löjligt när Sanna knappt hört talas om Bente eller Anjo i en samtidskommenterade podcast.

Ser inte ens hon har något att förlora på. "Jaha, jo mötte under en semester, hon vekade trevlig, konstigt råka på i detta sammanhang, fick ett bra intryck men berätta mer Axel" eller whatever.

Bente är uppskattad och ansedd som brutalt ärlig så ingen fara vad gäller trovärdighet.
Det är Bente och Figghen som fler kanske skulle lita på än Verz, som i att Anjo vinkar sanningen. Figghen var team Verz, Bente team Anjo.
Men helt ärligt skumt Sanna mörkar hon vet vem Bente är, aldrig hört talas om?
Senast redigerad av Spritnota 2025-03-03 kl. 22:44.
Citera
2025-03-03, 23:23
Medlem
Spritnotas avatar
Jag supportar Axel helt i hans kritik mot Anjo. Men att ingen ens hakar på, på Flashback, i en tråd där de flesta avgudade eller hatade säger mig att de flesta från back in the days helt enkelt har lämnat diskussionen helt. Konstaterar enbart.
Citera
2025-03-04, 09:36
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Jag supportar Axel helt i hans kritik mot Anjo. Men att ingen ens hakar på, på Flashback, i en tråd där de flesta avgudade eller hatade säger mig att de flesta från back in the days helt enkelt har lämnat diskussionen helt. Konstaterar enbart.

Jag är personligen för dåligt insatt i vem som är kusin med vem för att kunna kommentera något om den saken.

Däremot är det väl modus operandi på Sanna att låtsas vara totalt oinsatt i exakt allt Axel och Henko säger när de drar sina lögner om människor som de rövhål de alltid är. Det är ju hennes sätt att alltid friskriva sig allt ansvar från att protestera mot lögnerna? Hon "vet ju aldrig" något - så då har hon ju bara Axel och Henkos ord att gå på i diskussionerna.

Sanna är psykopat hon också, precis som de andra, men feminin psykopati yttrar sig på andra sätt. Lögner om så uppenbara saker som många (insatta, dvs. inte alltid jag) förstår inte är sant är en form av gaslighting i kombo med strategi och taktik för att kunna hålla igång samtal - dvs. för att skapa "content".

För hur skulle det vara om Sanna faktiskt berättade sanningen hela tiden och synade alla Axel och Henkos lögner? Då skulle avsnitten bli 15 minuter långa istället för 1.5h långa där Sanna sitter och lyssnar på sagor som hon kommenterar och reagerar på som att hon hört talas om allt för första gången i hela sitt liv. Det är bara ett skådespel - en charad. Har man lyssnat på fler än 3-4 avsnitt, och fortfarande inte fattar det, så är man totalt dum inuti huvudet.
Citera
2025-03-05, 15:22
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Jag är personligen för dåligt insatt i vem som är kusin med vem för att kunna kommentera något om den saken.

Däremot är det väl modus operandi på Sanna att låtsas vara totalt oinsatt i exakt allt Axel och Henko säger när de drar sina lögner om människor som de rövhål de alltid är. Det är ju hennes sätt att alltid friskriva sig allt ansvar från att protestera mot lögnerna? Hon "vet ju aldrig" något - så då har hon ju bara Axel och Henkos ord att gå på i diskussionerna.

Sanna är psykopat hon också, precis som de andra, men feminin psykopati yttrar sig på andra sätt. Lögner om så uppenbara saker som många (insatta, dvs. inte alltid jag) förstår inte är sant är en form av gaslighting i kombo med strategi och taktik för att kunna hålla igång samtal - dvs. för att skapa "content".

För hur skulle det vara om Sanna faktiskt berättade sanningen hela tiden och synade alla Axel och Henkos lögner? Då skulle avsnitten bli 15 minuter långa istället för 1.5h långa där Sanna sitter och lyssnar på sagor som hon kommenterar och reagerar på som att hon hört talas om allt för första gången i hela sitt liv. Det är bara ett skådespel - en charad. Har man lyssnat på fler än 3-4 avsnitt, och fortfarande inte fattar det, så är man totalt dum inuti huvudet.

Sanna ex, är dubbelkusin med The Benish, Bente Daniela, Bente Schramm, Bente Fielding på både modern och faderns sida. Två syskonskaror (två syskon finner kärleken i två personer som även de är syskon med varandra) och deras barn kallas dubbelkusiner.

JA, jag tycker det är dumt att varken Axel eller Haveristerna nämnt i förbifarten.

Det är inte inavel.

Det är tex bröderna A och B som går ut på dans, där de bjuder upp varsin kvinna och dessa kvinnor är systrar med varandra och bägge paren får barn som då blir kusiner på både modern och faderns sida. Dubbelkusiner.

Jag har aldrig fått ett intryck av att Sanna ljuger eller är tillstymmelse till ens narcissist. Har bara lyssnat några timmar men det intryck hon gett mig är att hon verkar ha humor, huvudet på skaft och lyssna och tänka sig för innan hon pratar. Och väldigt förutfattad, tex att alla som röstat SD någon gång även senaste valen är nazister, outbildade eller onda istället för att reflektera över att det är orimligt att alla som någonsin röstat på SD inte gjort det av andra skäl som är mer uppenbart troliga som "detta system är ohållbart".

Att jag påpekade att Haveristerna borde ha koll på Anjo sedan länge är för att jag genuint tror det + att förekomma att Anjo eller Rask gör dramaexpose med lågt hängande frukt av saken. Totalt osannolikt att Sanna raderat ut minnen från midsommar i Värmland med Bente eller att Axel är helt clueless. Riv av plåstret bara. Varför? För att chattgruppen Clue lämnade när Anjo och company började HATA honom bestod av de som var med i Anjos serie om psykisk ohälsa.

Jag är mycket positiv till allt Axel gjort om Anjo och hans vänner. Det är på tiden någon orkar strema och göra content om allting som minst de 3k personer Anjo blockat senaste åren redan VET. Det är helt irrelevant om han är 7a eller 117 på bollen, det enda viktiga är att sanningen når några procent till.
Senast redigerad av Spritnota 2025-03-05 kl. 15:53.
Citera
2025-03-05, 16:16
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:

Allt du påstår om Sanna och hur hon är (enligt dig) är nytt för mig.

Ponera att du har rätt i att hon lyssnat igenom i förväg det hon reagerar live på, eller är påläst så hon inte reagerar med sin absolut första tanke och har någon form av manus eller stödpunkter. Varför är det så fruktansvärt illa att du talar om "psykopat"?

Gör det hennes takes så väldigt mycket värre så du tar klivet från "fake 1st reaktion" till "förberedd" till att din slutsats är rimlig ens om du har rätt? Om hon överkonsumerar tweets från sina idoler eller whatnot istället för att vara supersmart eller ha tänkt ut allting själv, är det så fruktansvärt falskt eller vansinnigt som du hävdar så du har belägg för trumslagen på "psykopat"? Bevisa istället att hon stjäl sina takes eller liknade, utan att värdera om gör det pga psykopat, feg eller ointressant.

Eller, vad har jag fel i?
Senast redigerad av Spritnota 2025-03-05 kl. 16:22.
Citera
2025-03-05, 18:48
Medlem
Spritnotas avatar
Istället för att bara tro på andrahandsuppgifter, fråga Jonas Livros om han har en uppfattning om hur många han unbanned på Rasks kanal efter han köpte den. Runt 3k, 6k, fler..?

Google Jonas Livros, du hittar rätt person. Den du hittar är rätt. Han är inte neutral, han äter på liken, han är extrem och ibland ljuger och överdriver han. Men i sammanhanget så.. kanske total adhd men inte alltid en lögnare, hur BRA businessman han framställer sig eller ÄR varierar men han köpte och sålde tillbaka Rasks kanal och åtminstone drivs han inte utifrån av ren ondska. Mitt råd: var mkt kritisk tänk en bilhandlare men som kan ha poänger.

En skojare som helt skiter i moral så grovt han skiter i att värna om andras moral, offer eller aktiva.
Senast redigerad av Spritnota 2025-03-05 kl. 19:07.
Citera
2025-03-06, 18:22
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Allt du påstår om Sanna och hur hon är (enligt dig) är nytt för mig.

Ponera att du har rätt i att hon lyssnat igenom i förväg det hon reagerar live på, eller är påläst så hon inte reagerar med sin absolut första tanke och har någon form av manus eller stödpunkter. Varför är det så fruktansvärt illa att du talar om "psykopat"?

Gör det hennes takes så väldigt mycket värre så du tar klivet från "fake 1st reaktion" till "förberedd" till att din slutsats är rimlig ens om du har rätt? Om hon överkonsumerar tweets från sina idoler eller whatnot istället för att vara supersmart eller ha tänkt ut allting själv, är det så fruktansvärt falskt eller vansinnigt som du hävdar så du har belägg för trumslagen på "psykopat"? Bevisa istället att hon stjäl sina takes eller liknade, utan att värdera om gör det pga psykopat, feg eller ointressant.

Eller, vad har jag fel i?

Det var inte min avsikt med mitt inlägg, och inte heller har jag intresse av att gå till botten med att utreda huruvida Sanna är psykopat eller inte. Det kan knappt ens psykologer utreda träffsäkert och tillförlitligt. Det är min allmänna och generella uppfattning om henne som person, och ytterst mikro-marginellt relaterat till att hon så uppenbart spelar Pikachu-förvånad i tid och otid. Ärligt talat bryr jag mig inte om du, eller något annat kioskmongo här, inte tycker att hon är psykopat. Kunde inte bry mig mindre, är inte motiverad ö.h.t. att försöka övertyga någon om den saken. Antingen ser man det - eller så gör man det inte, det är inget jag kan förändra.

Jag tror inte heller att hon följer ett manus, jag tror mer på att hon - helt naturligt - är sådan som person att hon i stunden, spontant, kan fejka och låta helt oinförstådd i ämnen som hon mycket väl vet väldigt mycket om. Om det råkar passa in i agendan (som nästan uteslutande handlar om att ge någon annan skamkänslor). Är t.ex. inte ett dugg förvånad om hon på något sätt lyckats ge Tim skamkänslor över att deras förhållande tog slut p.g.a. henne. Jag säger bara otur för Tim att ha gemensamma barn med någon som henne, han är förmodligen lika dålig människo-kännare som du.
Citera
2025-03-07, 19:06
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Det var inte min avsikt med mitt inlägg, och inte heller har jag intresse av att gå till botten med att utreda huruvida Sanna är psykopat eller inte. Det kan knappt ens psykologer utreda träffsäkert och tillförlitligt. Det är min allmänna och generella uppfattning om henne som person, och ytterst mikro-marginellt relaterat till att hon så uppenbart spelar Pikachu-förvånad i tid och otid. Ärligt talat bryr jag mig inte om du, eller något annat kioskmongo här, inte tycker att hon är psykopat. Kunde inte bry mig mindre, är inte motiverad ö.h.t. att försöka övertyga någon om den saken. Antingen ser man det - eller så gör man det inte, det är inget jag kan förändra.

Jag tror inte heller att hon följer ett manus, jag tror mer på att hon - helt naturligt - är sådan som person att hon i stunden, spontant, kan fejka och låta helt oinförstådd i ämnen som hon mycket väl vet väldigt mycket om. Om det råkar passa in i agendan (som nästan uteslutande handlar om att ge någon annan skamkänslor). Är t.ex. inte ett dugg förvånad om hon på något sätt lyckats ge Tim skamkänslor över att deras förhållande tog slut p.g.a. henne. Jag säger bara otur för Tim att ha gemensamma barn med någon som henne, han är förmodligen lika dålig människo-kännare som du.

Jag är inte så lättkränkt att jag fäster mig vid vad du kallar mig eller väljer att aktivt missförstå dig, eller spekulera vidare i varför du har åsikter om hennes fd förhållande och uppbrott.

Du kanske har rätt i att hon har en talang att låta överraskad fast hon är insatt i något. Jag har lyssnat för lite för att ha en åsikt om det. Men jag fattar helt ärligt inte varför det i så fall vore helt fruktansvärt.

Det kanske beror på hur genuint spontan och helt oväntat man förväntar sig att någon i en podcast ska agera när denna podcast har en beskrivning om vad deras content är. Jag har alltid uppfattat Haveristerna som anti-höger på alla sätt man kan tolka det och deras kärnpublik likaså. Överlag mer anti-höger än att de hyllar en viss falang. Jag hade haft enklare att förstå din kritik om deras USP var "vi säger det Timbro, Henrik Jönsson, Gon Ton podcast och och Sydsvenskans ledarredaktion önskar de vågar säga" i kombination med "vi är så kamikaze vi aldrig självcensurerar" men Sanna i den kontexten varit som jag uppfattar henne MEN av ren slughet var lömskt oärlig. Jag tycker mer de ofta kritiserar såna poddar, eller gäster eller slutsatser utan att att ha det som enda USP, mer bara att "alla" vet att de kommer från det hållet.

(Edit: fattar meningen ovanför öppnar upp för att misstolkas. Läs med snälla glasögon, läs 3 gånger om det krävs. De är INTE mer "heja liberalism" än de poddarna, så Sanna lurar INTE deras kärnpublik. Istället så FÖRVÄNTAS hon säga ungefär det hon gör, och vad är problemet med det? Om hennes "talang" då är att trycka på känslomässiga argument som ett fiktivt "du har familj, fungerade armar och ben, hur kan du rösta för att X utan detta 18 år ska utvisas" jahaa...? Jag tror inte det är vad personen i tråden menar ändå så fattar verkligen ingenting.)

Men okej, hon kanske är en blodsugande snake och du bara har svårt att förklara varför eller hur genom konkreta exempel.
Senast redigerad av Spritnota 2025-03-07 kl. 19:47.
Citera
2025-03-09, 19:21
Medlem
Grievers avatar
Hur pallar Axel att hålla på med alla dessa "influencer"-kids? Han är liksom en 45-årig projektledare, och de är 20-åriga barn utan utbildning som sitter och skapar låtsasbeefs med varandra om dagarna.

Vill han enbart skapa content för att dra åt sig följare? Eller vill han vara en fadersgestalt till dem? Jag förstår inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in