Citat:
Ursprungligen postat av
Henrikss
Det var inte min avsikt med mitt inlägg, och inte heller har jag intresse av att gå till botten med att utreda huruvida Sanna är psykopat eller inte. Det kan knappt ens psykologer utreda träffsäkert och tillförlitligt. Det är min allmänna och generella uppfattning om henne som person, och ytterst mikro-marginellt relaterat till att hon så uppenbart spelar Pikachu-förvånad i tid och otid. Ärligt talat bryr jag mig inte om du, eller något annat kioskmongo här, inte tycker att hon är psykopat. Kunde inte bry mig mindre, är inte motiverad ö.h.t. att försöka övertyga någon om den saken. Antingen ser man det - eller så gör man det inte, det är inget jag kan förändra.
Jag tror inte heller att hon följer ett manus, jag tror mer på att hon - helt naturligt - är sådan som person att hon i stunden, spontant, kan fejka och låta helt oinförstådd i ämnen som hon mycket väl vet väldigt mycket om. Om det råkar passa in i agendan (som nästan uteslutande handlar om att ge någon annan skamkänslor). Är t.ex. inte ett dugg förvånad om hon på något sätt lyckats ge Tim skamkänslor över att deras förhållande tog slut p.g.a. henne. Jag säger bara otur för Tim att ha gemensamma barn med någon som henne, han är förmodligen lika dålig människo-kännare som du.
Jag är inte så lättkränkt att jag fäster mig vid vad du kallar mig eller väljer att aktivt missförstå dig, eller spekulera vidare i varför du har åsikter om hennes fd förhållande och uppbrott.
Du kanske har rätt i att hon har en talang att låta överraskad fast hon är insatt i något. Jag har lyssnat för lite för att ha en åsikt om det. Men jag fattar helt ärligt inte varför det i så fall vore helt fruktansvärt.
Det kanske beror på hur genuint spontan och helt oväntat man förväntar sig att någon i en podcast ska agera när denna podcast har en beskrivning om vad deras content är. Jag har alltid uppfattat Haveristerna som anti-höger på alla sätt man kan tolka det och deras kärnpublik likaså. Överlag mer anti-höger än att de hyllar en viss falang. Jag hade haft enklare att förstå din kritik om deras USP var "vi säger det Timbro, Henrik Jönsson, Gon Ton podcast och och Sydsvenskans ledarredaktion önskar de vågar säga" i kombination med "vi är så kamikaze vi aldrig självcensurerar" men Sanna i den kontexten varit som jag uppfattar henne MEN av ren slughet var lömskt oärlig. Jag tycker mer de ofta kritiserar såna poddar, eller gäster eller slutsatser utan att att ha det som enda USP, mer bara att "alla" vet att de kommer från det hållet.
(Edit: fattar meningen ovanför öppnar upp för att misstolkas. Läs med snälla glasögon, läs 3 gånger om det krävs. De är INTE mer "heja liberalism" än de poddarna, så Sanna lurar INTE deras kärnpublik. Istället så FÖRVÄNTAS hon säga ungefär det hon gör, och vad är problemet med det? Om hennes "talang" då är att trycka på känslomässiga argument som ett fiktivt "du har familj, fungerade armar och ben, hur kan du rösta för att X utan detta 18 år ska utvisas" jahaa...? Jag tror inte det är vad personen i tråden menar ändå så fattar verkligen ingenting.)
Men okej, hon kanske är en blodsugande snake och du bara har svårt att förklara varför eller hur genom konkreta exempel.