2025-03-03, 08:58
  #2605
Medlem
Metallharrys avatar
Håller med om skiathlonen, dessutom har hon ju haft lite problem i tidigare skiathloner att komma igång på fristilen direkt från start, hon har ju haft en tendens att bli lite ”stum” men här gjorde hon det bra trots ogynnsamt utgångsläge med lite för stor lucka till dom framför.
Citera
2025-03-03, 09:40
  #2606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Da måtte hun gått fra Slind, Weng og Sundling også for å være sikker på det.
Slind var ju ingen faktor. Frida gick ju redan ifrån henne. Och Weng slog hon också visserligen efter vurpan men var ju ändå en del sekund att ta ikapp

Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Håller med om skiathlonen, dessutom har hon ju haft lite problem i tidigare skiathloner att komma igång på fristilen direkt från start, hon har ju haft en tendens att bli lite ”stum” men här gjorde hon det bra trots ogynnsamt utgångsläge med lite för stor lucka till dom framför.
Har hon haft det? Seefeld åkte hon starkt efter bytet och följde när Kalla sprängde klungan som jagade. I Oberstdorf blåste hon ikapp Ebba och avgjorde mot Sorina och alla andra som var relativt nära bakom. I Beijing tog hon ju upp jakten på Johaug och men tappade senare och Planica så kunde hon inte hänga med Ebba men körde ifrån alla andra för silver. Har ju även JVM 2018 där hon avgjorde direkt efter skidbytet
__________________
Senast redigerad av Ahmed945 2025-03-03 kl. 09:44.
Citera
2025-03-03, 10:59
  #2607
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Da måtte hun gått fra Slind, Weng og Sundling også for å være sikker på det.
Hon vann överlägset över Slind efter att de gått ut samtidigt vid skidbytet, sedan tog hon ju även Weng, och hon var två hundradelar från att vinna över Sundling vid upploppet. Hon tog in nästan fem sekunder på Sundling på ca en km. Så skejtdelen hade hon ju tagit enkelt om hon hade haft fräscha ben efter den klassiska delen.
Citera
2025-03-03, 12:38
  #2608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Slind var ju ingen faktor. Frida gick ju redan ifrån henne. Och Weng slog hon också visserligen efter vurpan men var ju ändå en del sekund att ta ikapp


Har hon haft det? Seefeld åkte hon starkt efter bytet och följde när Kalla sprängde klungan som jagade. I Oberstdorf blåste hon ikapp Ebba och avgjorde mot Sorina och alla andra som var relativt nära bakom. I Beijing tog hon ju upp jakten på Johaug och men tappade senare och Planica så kunde hon inte hänga med Ebba men körde ifrån alla andra för silver. Har ju även JVM 2018 där hon avgjorde direkt efter skidbytet
Slind var ikke en faktor på grunn av en feil i trenerteamet. Hun måtte gå med et herrepar som var altfor stivt for henne på fristilsdelen. Formen var det ingenting feil med, noe man åpenbart så på klassiskdelen. Hadde med andre ord ingenting med Slind å gjøre. Hun er i knallform.
Citera
2025-03-03, 12:38
  #2609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Hon vann överlägset över Slind efter att de gått ut samtidigt vid skidbytet, sedan tog hon ju även Weng, och hon var två hundradelar från att vinna över Sundling vid upploppet. Hon tog in nästan fem sekunder på Sundling på ca en km. Så skejtdelen hade hon ju tagit enkelt om hon hade haft fräscha ben efter den klassiska delen.
Som nevnt over. Akkurat det hadde ingenting med Slind selv å gjøre.
Citera
2025-03-03, 12:46
  #2610
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Som nevnt over. Akkurat det hadde ingenting med Slind selv å gjøre.
Så vad vill du ha sagt egentligen? Att Slind möjligtvis hade varit bättre än Frida? Frida visade ju uppenbarligen att hon var stark i fristil trots skräpskidor i klassiskt. Att spekulera vad Slind möjligen skulle kunna göra känns tämligen meningslöst.
Citera
2025-03-03, 12:49
  #2611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Så vad vill du ha sagt egentligen? Att Slind möjligtvis hade varit bättre än Frida? Frida visade ju uppenbarligen att hon var stark i fristil trots skräpskidor i klassiskt. Att spekulera vad Slind möjligen skulle kunna göra känns tämligen meningslöst.
At Slind trolig hadde holdt følge med Weng, Sundling, Ebba og Johaug uten uhellet ved skibytte. At hun ikke holdt følge med Frida etter skibyttet hadde ikke noe med Slinds fysiske form å gjøre. (På samme måte som Fridas problemer på klassiskdelen ikke hadde noe med hennes fysiske form å gjøre).
Citera
2025-03-03, 12:53
  #2612
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
At Slind trolig hadde holdt følge med Weng, Sundling, Ebba og Johaug uten uhellet ved skibytte. At hun ikke holdt følge med Frida etter skibyttet hadde ikke noe med Slinds fysiske form å gjøre. (På samme måte som Fridas problemer på klassiskdelen ikke hadde noe med hennes fysiske form å gjøre).
Ja möjligt, men att hänga med Weng och övriga hade ju inte spelat någon roll ändå, då Frida uppenbarligen var väldigt stark i fristil som piskade Weng och tog in 4-5 sekunder på Sundling på 1 km. Sen kan du ju sitta och spekulera hur mycket du vill om att Slind hade varit bäst och vunnit etc. Om du tycker det är kul så
Citera
2025-03-03, 12:57
  #2613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Som nevnt over. Akkurat det hadde ingenting med Slind selv å gjøre.
Helt galet lopp med andra ord. Alla förutom Sverige och Norge chanslösa på förhand med dålig vallning. Frida med dåligt fäste i klassisk, Slind med fel skidor på skejt, Sundling som ramlar och fäller Weng. Var bara Ebba och Johaug som inte hade problem men i vart fall Johaug var å andra sidan missgynnad av föret.
Citera
2025-03-03, 13:03
  #2614
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Ja möjligt, men att hänga med Weng och övriga hade ju inte spelat någon roll ändå, då Frida uppenbarligen var väldigt stark i fristil som piskade Weng och tog in 4-5 sekunder på Sundling på 1 km. Sen kan du ju sitta och spekulera hur mycket du vill om att Slind hade varit bäst och vunnit etc. Om du tycker det är kul så
Var du som påstod at Frida hadde vunnet. Det er det jo lite som tyder på, så vanskelig som det var å gå fra i løypen. Hadde vel slått Sundling i en spurt 1 av 100 ganger. Johaug og Ebba hadde hun garantert slått, Weng og Slind kanskje 6 av 10 ganger avhengig av hvem som var stivest osv.
Citera
2025-03-03, 13:08
  #2615
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Var du som påstod at Frida hadde vunnet. Det er det jo lite som tyder på, så vanskelig som det var å gå fra i løypen. Hadde vel slått Sundling i en spurt 1 av 100 ganger. Johaug og Ebba hadde hun garantert slått, Weng og Slind kanskje 6 av 10 ganger avhengig av hvem som var stivest osv.
Frida hade sannolikt slagit Sundling då hon var tre tiondelar efter Sundling i mål. Hon tog in ca fem sekunder på Sundling på 1km, som jag har sagt flera gånger nu. Med bättre skidor i klassiskt så hade hon ju naturligtvis tagit mer på Sundling.
Citera
2025-03-03, 13:13
  #2616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Slind var ikke en faktor på grunn av en feil i trenerteamet. Hun måtte gå med et herrepar som var altfor stivt for henne på fristilsdelen. Formen var det ingenting feil med, noe man åpenbart så på klassiskdelen. Hadde med andre ord ingenting med Slind å gjøre. Hun er i knallform.

Det verkar som det var hennes eget fel.


Citat:
Hun hadde heller ikke testet skiene før start. Dette er ikke så uvanlig, det gjorde jeg selv, også, sier Jespersen, som selv er tidligere toppløper.

– Men å bruke et par hun ikke hadde testet, i et VM som hun har forberedt seg til i flere år... Etterpå brukte vi først ett minutt på å trøste henne. Så fikk vi snakket ut om skivalget. Hun har lagt seg flat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in