Citat:
Ursprungligen postat av
bergen28
Da måtte hun gått fra Slind, Weng og Sundling også for å være sikker på det.
Slind var ju ingen faktor. Frida gick ju redan ifrån henne. Och Weng slog hon också visserligen efter vurpan men var ju ändå en del sekund att ta ikapp
Citat:
Ursprungligen postat av
Metallharry
Håller med om skiathlonen, dessutom har hon ju haft lite problem i tidigare skiathloner att komma igång på fristilen direkt från start, hon har ju haft en tendens att bli lite ”stum” men här gjorde hon det bra trots ogynnsamt utgångsläge med lite för stor lucka till dom framför.
Har hon haft det? Seefeld åkte hon starkt efter bytet och följde när Kalla sprängde klungan som jagade. I Oberstdorf blåste hon ikapp Ebba och avgjorde mot Sorina och alla andra som var relativt nära bakom. I Beijing tog hon ju upp jakten på Johaug och men tappade senare och Planica så kunde hon inte hänga med Ebba men körde ifrån alla andra för silver. Har ju även JVM 2018 där hon avgjorde direkt efter skidbytet