2022-08-05, 19:00
  #1405
Moderator
Dr Kings avatar
Skärpning i tråden!! Håll er till att diskutera Frida Karlsson och låt bli att kasta pajer på varandra.

/Moderator
Citera
2022-08-05, 22:22
  #1406
Medlem
Det låter rimligt och klokt om Frida anser att hon bör avstå några tävlingar. Hon har ju vid ett par tillfällen tidigare fått rådet att göra tränings- och tävlings-uppehåll (antagligen) för att balansen mellan träning och återhämtning förmodligen inte varit bra.
Hon har ju en fantastisk kapacitet och kan nog vinna vilken tävling som helst när hon är i form, men hon är ju fortfarande ung och bör nog vara försiktig ännu några år så hon inte övertränar och kommer ur form i viktiga tävlingar och mästerskap.
Citera
2022-08-10, 09:38
  #1407
Medlem
Jenshalls avatar
Frida skall träna med tyska landslaget rapporterar dagens Expressen. Mamma Mia ”tror det blir bra”. Jag tror mamma Mia skall låta proffs ta hand om hennes skidåkande dotter på elit nivå. Det här börjar likna när Carola Häggkvist farsa skulle vara hennes manager på 80 talet. Gick åt helvete. Oavsett måste det ju vara en rejält spricka med svenska landslags ledningen.
Citera
2022-08-10, 10:57
  #1408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Frida skall träna med tyska landslaget rapporterar dagens Expressen. Mamma Mia ”tror det blir bra”. Jag tror mamma Mia skall låta proffs ta hand om hennes skidåkande dotter på elit nivå. Det här börjar likna när Carola Häggkvist farsa skulle vara hennes manager på 80 talet. Gick åt helvete. Oavsett måste det ju vara en rejält spricka med svenska landslags ledningen.
Det är inte Mia utan hennes tränare som bestämt det och eftersom han också är anställd av tyska landslaget kan man påstå att han är ett proffs.

Håller dock med om att Mia inte borde vara med så mycket i media.
Citera
2022-08-10, 11:42
  #1409
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Det är inte Mia utan hennes tränare som bestämt det och eftersom han också är anställd av tyska landslaget kan man påstå att han är ett proffs.

Håller dock med om att Mia inte borde vara med så mycket i media.

Anledningen till att Mia är med så mycket i media är för att de flesta presskontakter går via henne. Det är ju trots allt Frida som anställde henne för detta ändamål. Om det ska vara en extern förmåga för detta kan däremot absolut diskuteras.

För övrigt får vi gratulera Frida på 23-årsdagen idag
Citera
2022-08-10, 12:35
  #1410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Anledningen till att Mia är med så mycket i media är för att de flesta presskontakter går via henne. Det är ju trots allt Frida som anställde henne för detta ändamål. Om det ska vara en extern förmåga för detta kan däremot absolut diskuteras.

För övrigt får vi gratulera Frida på 23-årsdagen idag
Jag vet, Frida borde ha en extern person, det är inte seriöst att mamman som manager. Dessutom säger hon ju tokiga saker titt som tätt.

Det får vi göra, grattis Frida om du läser här :-)
Citera
2022-08-10, 12:52
  #1411
Medlem
FNLSs avatar
Både ingebritsen Elm och Klüft har hade föräldrar som manager. Så visst kan det funka
Citera
2022-08-10, 17:32
  #1412
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Frida skall träna med tyska landslaget rapporterar dagens Expressen. Mamma Mia ”tror det blir bra”. Jag tror mamma Mia skall låta proffs ta hand om hennes skidåkande dotter på elit nivå. Det här börjar likna när Carola Häggkvist farsa skulle vara hennes manager på 80 talet. Gick åt helvete. Oavsett måste det ju vara en rejält spricka med svenska landslags ledningen.

NE-E-EJ! Inga jävla proffs!. Jag vill se Frida ta SL-bussen (från Hellasgården, med sovsäcken) till Slussen och Slottssprinten 2031.

Har du hört talas om punk? Där man gör allt själv. Karåla Häggquist, pff...
__________________
Senast redigerad av ccnut 2022-08-10 kl. 17:42.
Citera
2022-08-10, 21:32
  #1413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Frida skall träna med tyska landslaget rapporterar dagens Expressen. Mamma Mia ”tror det blir bra”. Jag tror mamma Mia skall låta proffs ta hand om hennes skidåkande dotter på elit nivå. Det här börjar likna när Carola Häggkvist farsa skulle vara hennes manager på 80 talet. Gick åt helvete. Oavsett måste det ju vara en rejält spricka med svenska landslags ledningen.


Känns ändå lite speciellt att hon tränar med ett annat landslag än sitt eget framförallt när de är på samma plats. Men nu är det som det är parterna har inte kunnat hantera detta utan har gått skilda vägar.
Citera
2022-08-10, 22:37
  #1414
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jag vet, Frida borde ha en extern person, det är inte seriöst att mamman som manager. Dessutom säger hon ju tokiga saker titt som tätt.

Det får vi göra, grattis Frida om du läser här :-)

Att Frida skulle läsa härinne kan jag garantera är fullständigt uteslutet
Citera
2022-08-11, 04:20
  #1415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Att Frida skulle läsa härinne kan jag garantera är fullständigt uteslutet
Jag hoppas du har rätt
Citera
2022-08-11, 07:27
  #1416
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Frida skall träna med tyska landslaget rapporterar dagens Expressen. Mamma Mia ”tror det blir bra”. Jag tror mamma Mia skall låta proffs ta hand om hennes skidåkande dotter på elit nivå. Det här börjar likna när Carola Häggkvist farsa skulle vara hennes manager på 80 talet. Gick åt helvete. Oavsett måste det ju vara en rejält spricka med svenska landslags ledningen.

Då får vi hoppas att hon söker tyskt medborgarskap också och att vi slipper se henne i svensk landslagsdress igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in