2025-03-03, 09:30
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Europa står upp för evigt krig just nu. Ser ingen medmänsklighet i det.

Det borde väl per definition innebär att även Putin står upp för evigt krig? Och att Putin inte visar nån medmänsklighet?

Men jag har en liten känsla av att du aldrig skulle våga säga det

Patetiskt

Citat:
Rättshaverism är nog inte vägen framåt i den här situationen.

Vet du vad rättshaveri betyder?
Citera
2025-03-03, 09:30
Medlem
Rybars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HockeyHulken
Donald Trump och hans rövarkompisar som Elon Musk och J D Vance håller på att helt köra USA:s rykte i källaren. På TV4:a ekonominyheter att europeiska sparare (investerare) flyr USA. Amerikanskt fartyg får inte tanka i Norge. DI rapporterar idag om att Skanska och andra storföretag vill inte ha Tesla som alternativ till tjänstebil på rena kommersiella grunder (skapar dåligt rykte). Di rapporterar även idag om att BNP i USA faller rekordsnabbt bland annat på grund av fallande export. Många med mig undviker amerikanska produkter så långt det är möjligt. Ungdomar vill inte åka till USA för allt vad landet står för. Samtidigt hörs skräckhistorier om narkotikakarteller och sociala problem.

Att reparera dåligt rykte brukar sägas vara svårt och ta lång tid. Jag tror Trump och hans rövargäng har gjort en kalkylerad miss och underskattar det goodwill USA byggt upp under generationer. Man börjar undra om vissa effekter går att reparera och det gissningen är att det iallafall kommer ta mycket lång tid.

Det kommer säkert gå bra för Europa mot USA Ryssland Kina 😂 Eu är en diktatur och håller på att förvandlas till ett u-land. Europa är nog bortom räddning tyvärr.
Citera
2025-03-03, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Ja, men jag inser av din fråga att du inte gör det.
Citera
2025-03-03, 09:58
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Ja.

Fantastiskt. Berätta vad du föreställer dig att det betyder.

Och glöm inte berätta om:
1) Putin står upp för evigt krig?
2) Putin visar nån medmänsklighet?

Det var säkert bara ett förbiseende som gjorde att du inte svarade
Citera
2025-03-03, 10:05
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
När jag kör förbi den lokala Mc Donalds ser jag ingen kö av bilar, där det brukar vara en kö av bilar vid deras drive-in leverans.

Så vissa "hycklare" väljer att göra sina matinköp där man inte signalerar stöd för Rysslands allierade USA.

McDonalds är usa eller?
Jag har inte ätit på McDonald's sen 6år tillbaka.
Men vad har du för kläder på dig?
Vad för telefon? Vilka hemsidor besöker du baserat på var deras servrar ligger? Ja, ska jag bryta ner det i mikroperspektiv till dig?
Finns så mycket ni måste bojkotta isåfall.
Citera
2025-03-03, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
McDonalds är usa eller?
Vad för telefon? Vilka hemsidor besöker du baserat på var deras servrar ligger? Ja, ska jag bryta ner det i mikroperspektiv till dig?

Ja, det finns mycket som kan bojkottas, men man måste börja någonstans och försöka få en överblick över var möjligheterna finns. Ingen förväntar sig att allt kan bojkottas, men alla åtgärder gäller. I Danmark har Teslabilar gått från att vara det mest sålda bilmärket till att vara det tionde mest sålda bilmärket.
Citera
2025-03-03, 10:17
Medlem
USA är starkare och modigare än någonsn tycker jag. Har aldrig varit något större fan av landet och dess ledarskap men sakta men säkert så tar det sig. Trump är en riktig king
Citera
2025-03-03, 10:34
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
McDonalds är usa eller?
Äter aldrig på McDonalds, kläderna kommer antingen från lokalt gjorda eller Kina och telefonen är från Samsung. Är väl bara idioter som använder den efterblivna Apple telefonerna (har alltid varit värdelösa, bara Apple fanbois som köar för dom). Bilen är byggd lokalt av en japansk tillverkare. Servrarna finns överallt, spelar ingen roll om USAs ramlar av kartan.
Inte mycket som jag behöver från USA.
Citera
2025-03-03, 10:35
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det borde väl per definition innebär att även Putin står upp för evigt krig? Och att Putin inte visar nån medmänsklighet?

Men jag har en liten känsla av att du aldrig skulle våga säga det

Patetiskt

Du kommer aldrig få något svar eftersom Ivan inte jobbar på det viset. Istället måste han alltid:
  • A) byta ämne
eller
  • B) vända på sammanhanget och försöka utmåla offren som gärningsmän för de övergrepp som begås (som regel av Ivans egna myndigheter och hantlangare)

Vi ser båda teknikerna bara på denna sida i tråden, och boten/användarkontot du försöker argumentera med har varit mycket konsekvent med samma metod ända sedan trådens allra första kommentar. Och han är inte direkt ensam här på Flashback...
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Beundrar inte honom så, men hans [Trumps] politik rör om i den lortiga globalismens gryta, är väl mest därför jag är positiv till honom.
Testa att köra användarnamnet "dat konshens" i Google Translate (ryska -> valfritt) för att se vad det är för syfte de vill uppnå är här på Flashback och andra online-plattformar.
Citera
2025-03-03, 10:58
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Du kommer aldrig få något svar eftersom Ivan inte jobbar på det viset. Istället måste han alltid:
  • A) byta ämne
eller
  • B) vända på sammanhanget och försöka utmåla offren som gärningsmän för de övergrepp som begås (som regel av Ivans egna myndigheter och hantlangare)

Jo, jag vet.
Citera
2025-03-03, 11:36
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HockeyHulken
Att reparera dåligt rykte brukar sägas vara svårt och ta lång tid.
Ja, i Europa, Kanada, Japan, Kina och en rad andra länder är förtroendet för USA skadat för mycket lång tid framöver. I Moskva sitter man å ena sidan och myser just nu. Å andra sidan har man nog inte så stort förtroende för USA utan ser mest landet och dess ledning som något man har möjlighet att manipulera.

Om Europa lyckas bygga upp ett eget försvar och länder som Kina och Kanada hittar andra handelspartners kan USA komma att bli ett rätt isolerat land som inget annat land egentligen behöver. Vet inte riktigt hur bra det vore för USA?
Citera
2025-03-03, 11:36
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Hur är det frihet och medmänskligt att vilja att folk ska fortsätta kriga? Att vilja att folk ska fortsätta dö. Tvingas till frontlinjen?
Fängsla meningsmotståndare, det är det du klassar som frihet?

Ja du, är rätt säker på att du inte kan besvara den frågan.

Du har dessvärre fått logiken om bakfoten.

Putin valde att attackera Ukraina. Dvs.. han valde att skicka hundratusentals av sitt (och andras) folk i krig och dö. Och i samma veva bomba sönder tusentals oskyldiga människor hem och mörda civila som bara råkade cykla på fel gata. Kommer du inte ihåg detta? Blundar du för detta?

Anledningen till att han valde denna vidriga attack, var för att han tyckte något.

Och han fortsätter att skicka folk i döden. För att han tycker något.

Det här kriget är inte Ukrainas val. De försvarar sig bara.

Däremot så är det vårt val att bestämma om vi ska låta det vara ok att elakingar väljer mord och krig, bara för att de tycker något, eller inte. Eller om det är lag och rätt som ska gälla.

Vad du inte förstår, är att om vi tillåter sånt beteende så kommer det att fortsätta nästa gång Putin eller någon annan tycker något. Dvs att många hundratusentals till kommer att dö.

DET är vad som händer om man gör som du vill. Historien har nämligen lärt oss det. Du har inte lärt dig det, så du tror att du är snäll och medmänsklig när du säger "stoppa kriget". Men i själva verket så är det precis tvärtom. Du dömer många fler framtida offer att dö.

Livet är inte så enkelt som du vill att det ska vara och ibland måste man slåss för fred. Det är något du behöver förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in