2025-03-02, 17:51
Medlem
Donald Trump och hans rövarkompisar som Elon Musk och J D Vance håller på att helt köra USA:s rykte i källaren. På TV4:a ekonominyheter att europeiska sparare (investerare) flyr USA. Amerikanskt fartyg får inte tanka i Norge. DI rapporterar idag om att Skanska och andra storföretag vill inte ha Tesla som alternativ till tjänstebil på rena kommersiella grunder (skapar dåligt rykte). Di rapporterar även idag om att BNP i USA faller rekordsnabbt bland annat på grund av fallande export. Många med mig undviker amerikanska produkter så långt det är möjligt. Ungdomar vill inte åka till USA för allt vad landet står för. Samtidigt hörs skräckhistorier om narkotikakarteller och sociala problem.

Att reparera dåligt rykte brukar sägas vara svårt och ta lång tid. Jag tror Trump och hans rövargäng har gjort en kalkylerad miss och underskattar det goodwill USA byggt upp under generationer. Man börjar undra om vissa effekter går att reparera och det gissningen är att det iallafall kommer ta mycket lång tid.
Citera
2025-03-02, 17:54
Bannlyst
Så nu hatar vi även USA, utöver Ryssland, Kina, Indien, Iran och hela världen…

Men tänk om det är Europa som har fel?
Citera
2025-03-02, 18:01
Medlem
Det är bra att folk reagerar och märkerar om de inte gillar ngt. Själv har jag aldrig gillat amerikaniseringen i Europa.
Citera
2025-03-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj

Ja, tänk om det är de som står upp för frihet och medmänsklighet som har fel, och diktatorerna som förespråkar förtryck och egoism som har rätt?
Citera
2025-03-02, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Ja, tänk om det är de som står upp för frihet och medmänsklighet som har fel, och diktatorerna som förespråkar förtryck och egoism som har rätt?

Europa står upp för evigt krig just nu. Ser ingen medmänsklighet i det. Rättshaverism är nog inte vägen framåt i den här situationen.
Citera
2025-03-02, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...

Det beror på ens emotionella mognad för vilken grupp man hör till.
Citera
2025-03-02, 18:17
Medlem
E-Mac.s avatar
USA med Trump, Vance, Musk, RFK, Hegseth... mfl., gör rätt som dumpar tiggaren/landsförrädaren från Kiev (clownen zelenskyj). Man skall aldrig lita på drogmissbrukare.

Så jag ser inget förlorat "USA rykte", tvärtom.
Citera
2025-03-02, 18:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj

På vilket sätt skulle Europa ha fel? Europa har inte fel.
Citera
2025-03-02, 18:33
Medlem
Sååå överdrivet… Sverige bäst i allt… ack ja ack ja… säger då detta bror duktig landet, som vet mest och bäst…
Citera
2025-03-02, 18:34
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Jag tror du menar klägget i väst, dvs samma korrupta skräp som demokraterna är i USA, the swamp. Självklart är de jättearg nu när doge demolerar deras guldkant, NGOer mflr.. som levt extremt flådigt på skattemedel, som kunnat köra lobbyist för miljoner och fått tillbaka miljarder i skattemedel.. samma finns i Europa givetvis, förmodligen mycket värre... Det är bla därför vi har en ständigt pågående islamistisk erövring av Europa mot folkets vilja, man behöver bara muta de korrupta kleptokraterna vid köttgryta..

doge är så effektiv att tom kommunala/statsanställda i Europa gråter och klagar högt.. Det är så man hör bedrägerier och korruption..

Bland alla andra som inte räknar sig själva som "vi" med ts ser vi med nöje på när skräpet slaktas och är mycket inspirerade av Musk.

En dag när vänsterblivna lipar är en bra dag
Citera
2025-03-02, 18:51
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HockeyHulken
Donald Trump och hans rövarkompisar som Elon Musk och J D Vance håller på att helt köra USA:s rykte i källaren. På TV4:a ekonominyheter att europeiska sparare (investerare) flyr USA. Amerikanskt fartyg får inte tanka i Norge. DI rapporterar idag om att Skanska och andra storföretag vill inte ha Tesla som alternativ till tjänstebil på rena kommersiella grunder (skapar dåligt rykte). Di rapporterar även idag om att BNP i USA faller rekordsnabbt bland annat på grund av fallande export. Många med mig undviker amerikanska produkter så långt det är möjligt. Ungdomar vill inte åka till USA för allt vad landet står för. Samtidigt hörs skräckhistorier om narkotikakarteller och sociala problem.

Att reparera dåligt rykte brukar sägas vara svårt och ta lång tid. Jag tror Trump och hans rövargäng har gjort en kalkylerad miss och underskattar det goodwill USA byggt upp under generationer. Man börjar undra om vissa effekter går att reparera och det gissningen är att det iallafall kommer ta mycket lång tid.

Vad konstigt. Jag tycker att deras rykte repar sig nu efter gamle peddot och hans vänner är borta nu.
Sen undrar hälften av befolkningen ska göra med sina iPhones, google (kommer ni använda altavista eller böcker?), x, Snapchat, mm?
Sen kan man bara skratta åt folk som tror att deras bojkott gör någon skillnad. Lika stor skillnad som folk med flaggor på sina Facebookprofiler haha.
Ryssland har efter dessa "sanktioner" uthärda ett krig mot Nato och EU och fokuserat sin marknad till Asien och Sydamerika istället. Ingen konkurs där än så länge som tyckonomer förutspådde.
Men får se hur mycket ni slutar upp med amerikanska produkter nu. Ser ingen ökning av försäljning på blocket än iallafall. Hycklare.
Citera
2025-03-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Vad konstigt. Jag tycker att deras rykte repar sig nu efter gamle peddot och hans vänner är borta nu.
Sen undrar hälften av befolkningen ska göra med sina iPhones, google (kommer ni använda altavista eller böcker?), x, Snapchat, mm?
Sen kan man bara skratta åt folk som tror att deras bojkott gör någon skillnad. Lika stor skillnad som folk med flaggor på sina Facebookprofiler haha.
Ryssland har efter dessa "sanktioner" uthärda ett krig mot Nato och EU och fokuserat sin marknad till Asien och Sydamerika istället. Ingen konkurs där än så länge som tyckonomer förutspådde.
Men får se hur mycket ni slutar upp med amerikanska produkter nu. Ser ingen ökning av försäljning på blocket än iallafall. Hycklare.

Konsumentmakt är starkt. Inte riktigt som en flagga på facebook. Ryssland är ett stort land geografiskt men en pytteekonomi. USA är en stor ekonomi och tar stor skada av att associeras med Ryssland. Det är vad jag tror. Alltid trott på USA men nu är de ute på en farlig väg eller vägar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in