2025-03-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Varför ska jag diskutera med en människa som på fullt allvar tror att USA med Trump skulle erövra Grönland? Du är antagligen en hjärntvättad idiot som har Obama som en ikon. Fortfarande har Obama ett gott rykte trots han startat meningslösa krig som lett till katastrofer. Det är så hjärntvätt fungerar och Nordkorea är det ultimata exemplet för studier. Det är otäckt att så kallat fria människor är så efterblivna.

Antar jag lyckades med mitt inlägg. Du har inga argument för det du skriver, du har ingen aning om vad som händer i Europa, EU, Sverige eller Ukraina. Du får panik, vilket gör att du går tillbaka till början av 2000-talet och den debatten om globaliseringen. Antar du var yngre då och formade din åsikter kring den tiden. Du kanske t.o.m. var med vänstern i Göteborg och kastade sten på WHO-mötet?

Din världsbild är inte relevant längre. Släpp det och gå vidare.
Citera
2025-03-02, 20:34
Medlem
Jag tror att vi lever i en sådan bubbla här i Europa att vi har tappat verklighetsgreppet helt enkelt.

Resten av världen kollar inte ens på Europa längre, vi har länder som håller på att bli giganter, såsom Vietnam, Thailand och andra länder runtom i världen.

Eu har stannat av i stort sett när det kommer till ekonomiskt växt, och vår media är ett renodlat propagandaverktyg nuförtiden, så vi får inte ens se verkligheten.

Därför sitter dumsvenne på den nya superhemsidan bluesky med alla andra fårskallar och tror att de ändrar på något när de slutar köpa "amerikanska" produkter, produkter som alla har en liten lapp där det står "made in china" på.

Herregud vilket förlorat folk vi har.
Citera
2025-03-02, 20:36
Medlem
TweentyFives avatar
USAs rykte har åkt ner i toan sen 2000 men det är nu många här i väst vaknad till senaste dagarna. Andra tider har man somnat och skitit i det de har gjort i resten av världen.

Citera
2025-03-02, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexuna
Antar jag lyckades med mitt inlägg. Du har inga argument för det du skriver, du har ingen aning om vad som händer i Europa, EU, Sverige eller Ukraina. Du får panik, vilket gör att du går tillbaka till början av 2000-talet och den debatten om globaliseringen. Antar du var yngre då och formade din åsikter kring den tiden. Du kanske t.o.m. var med vänstern i Göteborg och kastade sten på WHO-mötet?

Din världsbild är inte relevant längre. Släpp det och gå vidare.
Europa importerar massmördare (muslimer) och lägger helt medvetet (grön klimatpolitik) ner sin industri. Det är inte min världsbild det är ren fakta och det har pågått i många år.
Citera
2025-03-02, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HockeyHulken
Donald Trump och hans rövarkompisar som Elon Musk och J D Vance håller på att helt köra USA:s rykte i källaren. På TV4:a ekonominyheter att europeiska sparare (investerare) flyr USA. Amerikanskt fartyg får inte tanka i Norge. DI rapporterar idag om att Skanska och andra storföretag vill inte ha Tesla som alternativ till tjänstebil på rena kommersiella grunder (skapar dåligt rykte). Di rapporterar även idag om att BNP i USA faller rekordsnabbt bland annat på grund av fallande export. Många med mig undviker amerikanska produkter så långt det är möjligt. Ungdomar vill inte åka till USA för allt vad landet står för. Samtidigt hörs skräckhistorier om narkotikakarteller och sociala problem.

Att reparera dåligt rykte brukar sägas vara svårt och ta lång tid. Jag tror Trump och hans rövargäng har gjort en kalkylerad miss och underskattar det goodwill USA byggt upp under generationer. Man börjar undra om vissa effekter går att reparera och det gissningen är att det iallafall kommer ta mycket lång tid.

Vet inte, men en del människor har en tendens att glömma fort. Trump agerar väl just som han gör, för att han inte bryr sig om sitt eget eller Amerikas rykte, tänker jag. Bäst om det gick att bojkotta allting därifrån men det lär bli svårt.
Citera
2025-03-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HockeyHulken
Donald Trump och hans rövarkompisar som Elon Musk och J D Vance håller på att helt köra USA:s rykte i källaren. På TV4:a ekonominyheter att europeiska sparare (investerare) flyr USA. Amerikanskt fartyg får inte tanka i Norge. DI rapporterar idag om att Skanska och andra storföretag vill inte ha Tesla som alternativ till tjänstebil på rena kommersiella grunder (skapar dåligt rykte). Di rapporterar även idag om att BNP i USA faller rekordsnabbt bland annat på grund av fallande export. Många med mig undviker amerikanska produkter så långt det är möjligt. Ungdomar vill inte åka till USA för allt vad landet står för. Samtidigt hörs skräckhistorier om narkotikakarteller och sociala problem.

Att reparera dåligt rykte brukar sägas vara svårt och ta lång tid. Jag tror Trump och hans rövargäng har gjort en kalkylerad miss och underskattar det goodwill USA byggt upp under generationer. Man börjar undra om vissa effekter går att reparera och det gissningen är att det iallafall kommer ta mycket lång tid.
Du menar givetvis tvärtom, att USA nu är på väg upp ur det vänsterträsk som det suttit fast i sedan många decennier tillbaka och framstår nu äntligen som den ledande nationen inom frihet, fred och ekonomi som dess grundsyfte var.
Citera
2025-03-02, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Europa står upp för evigt krig just nu. Ser ingen medmänsklighet i det. Rättshaverism är nog inte vägen framåt i den här situationen.
Jawohl, der ewige krieg! Äntligen reser sig det gamla Europa. Överbord med bögvänstern och låt preussarna greppa fanan! Framåt!
Citera
2025-03-02, 20:42
Medlem
Svensklistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Ja, ryktet är förstört flera år framöver. Går eventuellt att reparera med ny president och 10 år av goda relationer med omvärlden.

Annars inte.
Vem kommer ens efter Trump?
Känns inte som att någon bryr sig om vem som är president i USA om det inte är cirkus längre.

Det var väl därför gubben vann?
Citera
2025-03-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Du menar givetvis tvärtom, att USA nu är på väg upp ur det vänsterträsk som det suttit fast i sedan många decennier tillbaka och framstår nu äntligen som den ledande nationen inom frihet, fred och ekonomi som dess grundsyfte var.

Fri från vänster i all ära men att nu alliera sig med Ryssland är oroväckande. Jag tror Trumpen och hela USA förlorar att förknippas med Ryssland. Inte ens Kina och övriga Bricksländer vill helt stå med Putin.
Citera
2025-03-02, 20:46
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklistan
Vem kommer ens efter Trump?
Känns inte som att någon bryr sig om vem som är president i USA om det inte är cirkus längre.

Det var väl därför gubben vann?

Ja han vann ju knappast för att han var bäst, motståndet var ju helt värdelöst..
Citera
2025-03-02, 20:47
Medlem
Svensklistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Ja han vann ju knappast för att han var bäst, motståndet var ju helt värdelöst..
Haha samma som sist med andra ord! Vilket pajasland, hur kunde vi låta dem bli stormakt?
Citera
2025-03-02, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TweentyFive
USAs rykte har åkt ner i toan sen 2000 men det är nu många här i väst vaknad till senaste dagarna. Andra tider har man somnat och skitit i det de har gjort i resten av världen.

För mig tog det slut -98 när det framkom att Clinton tryckt upp Cohibas i fittan på praktikanter i Ovala rummet.
Ta mig fan skamligare än debaklet häromdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in