2025-03-03, 08:47
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Man har ju kunnat deklarera på nätet i mer än 20 år. Det har aldrig kraschat för mig.

Fast nu avsågs inte själva deklarationen utan att pdf-upplagan skickas ut till Kivra.
Den senare kan du inte deklarera i.
Citera
2025-03-03, 09:02
Medlem
downloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Might
Är det någon som vet vilka tider på dagen deklarationen skickas ut?

Står ju inte exakt tid i kivra. Men närvara nu kollade, så ser jag att det är daterat till 2/3. Jag fick det utskickat till mig 6/3. Vilket borde betyda att kan ringa till dem, de borde ha informationen redan nu i början av veckan även om du skulle få det skickat till dig på fredag.
Citera
2025-03-03, 09:06
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Fast nu avsågs inte själva deklarationen utan att pdf-upplagan skickas ut till Kivra.
Den senare kan du inte deklarera i.

Den funktionen har väl heller aldrig kraschat? Så vitt jag kan minnas så brukar det fungera bra varje år.
Citera
2025-03-03, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av downloader
Står ju inte exakt tid i kivra. Men närvara nu kollade, så ser jag att det är daterat till 2/3. Jag fick det utskickat till mig 6/3. Vilket borde betyda att kan ringa till dem, de borde ha informationen redan nu i början av veckan även om du skulle få det skickat till dig på fredag.

Möjligt, men är mest nyfiken då vi gjort en brakförlust på bostad och håller på att ett hus så inväntar. På något sätt tycker jag det är sjukt att de inte kan skicka ut allt samtidigt... Men kanske är mer data än vad jag tänker.
Citera
2025-03-03, 09:34
Medlem
Brukar få min dag tis-ons, ska dra av endel för körning så blir inga pengar för än juni
Citera
2025-03-03, 09:37
Medlem
zebra121s avatar
Om man inte har Kivra, är det på fredag denna vecka man kan logga in på Skatteverket.se och se hur mycket man får tillbaka? Någon som vet?
Citera
2025-03-03, 09:59
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Om man inte har Kivra, är det på fredag denna vecka man kan logga in på Skatteverket.se och se hur mycket man får tillbaka? Någon som vet?
Ja. Från Skatteverket
"Om du har en digital brevlåda får du din deklaration skickad dit mellan 3 och 7 mars. Har du ingen digital brevlåda får du deklarationen med posten mellan 17 mars och 15 april. Din deklaration finns också på Mina sidor från 7 mars, oavsett hur du får den utskickad."
Citera
2025-03-03, 10:13
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Ja. Från Skatteverket
"Om du har en digital brevlåda får du din deklaration skickad dit mellan 3 och 7 mars. Har du ingen digital brevlåda får du deklarationen med posten mellan 17 mars och 15 april. Din deklaration finns också på Mina sidor från 7 mars, oavsett hur du får den utskickad."

Bra. Tack. Då längtar vi rejält nu till fredag 7 mars. Inget annat gäller.
Citera
2025-03-03, 11:11
Medlem
Så mycket ränta som vi har betalat iår så förväntar jag mig över 50000kr tillbaka på skatten. Får se vad slutsumman blir.
Citera
2025-03-03, 11:21
Medlem
MrRelaxs avatar
Någon som fått den än? För mig brukar det alltid dröja intill det sista.
Citera
2025-03-03, 11:35
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Så mycket ränta som vi har betalat iår så förväntar jag mig över 50000kr tillbaka på skatten. Får se vad slutsumman blir.
Varför skulle höjd ränta ge mer pengar tillbaka?
Citera
2025-03-03, 11:36
Medlem
Rumpkorvens avatar
Jag var föräldraledig augusti och året ut förra året. Jag tänkte ändå deklarera milersättning till arbetet för hela året eftersom det är gött med pengar. Är det riskabelt att göra så? Vilket straff kan jag få?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in