Citat:
Ursprungligen postat av
LindaMertz
De som gillar Trump lyssnar direkt på vad han säger. De som inte gillar honom är de som lyssnar på media som matar dom med vad Trump sagt. Alltså de har ett filter emellan. Ett filter som förvränger och ljuger. Varför kan inte du lära dig engelska och gå till källan direkt? Varför är du så dum att du behöver en tredjepart som förklarar för dig? En tredjepart som manipulerar dig. Det är alldeles för enkelt för dom och DU är exakt den lättlurade typen dom är ute efter. Det är inte för inte svenskar har blivit kallade "Dumb Swede" sen svenskarna börja emigrera till USA. Så jävla trött på er gamla boomers som litar förblindat på vad Nyheterna på tvn säger åt er. Förfan tänk själv nån gång och bli din egen människa och överlåt inte tänkandet till svensk ljugmedia. Det är möjligt att media var trovärdig på 30-40 talet när du växte upp men vakna upp och inse att världen förändrats.
Gamla trötta avdankade gubbar asså smh
Jag talar såväl flytande engelska som flytande ryska (och tyska). förutom svenska, och jag förstår precis vad idioten i Vita Huset säger. Att du älskar "starka män" är snarare en brist hos dig. Det är snarare du som är blind eftersom du helt enkelt inte förstår att du blir uppsnurrad av Vita Huset och Kreml.
Jag kan analysera och faktakolla och nej, jag litar absolut inte på enskilda medier, men jag har full kapacitet att sammanfoga alla olika källor och se helheten.
Problemet nu är att i USA har en demokratiskt inriktad president ersatts av en autokrat utan annan diplomatisk förmåga än att hota till sig fördelar. Det är inte en sådan värld jag vill leva i och därför ser jag Trump som ett större hot än Putin för tillfället. Trump hugger utan att blinka USA:s allierade i ryggen och det är värre än Putin som inte direkt hymlat med vad han vill.
Boomer? Nej, jag är faktiskt lite yngre än så.