Citat:
Ja en pakt med demokratiska stater. Särskilt bra vore det om USA båda grannländer Kanada och Mexico är med. Då kanske Trumps väljare fattar vilket arsle de valt.
Det var inte bara i vita huset, Zelenskyy försökte även ta tjuren vid hornen med en FOX news intervju... och även den var så sjukt vinklad så det var helt jävla sjukt...
USA är ingen allierad längre den saken är helt fullständigt klar. Inte med Trump vid rodret i alla fall...
Inte en fiende, men absolut inget att lita på, ingen allierad.
Ny militär allians... ja, men man behöver inte gå ur NATO i första skedet givetvis, men att bilda en ny är måste vara prio 1 och sedan kan man lämna en USA dominerad (njae, men i vissa fall) allians.
Tycker vi skall bilda en Europa pakt, men behöver absolut inte vara geografiskt Europa (Korea, Japan, Australien, Kanada osv osv är välkomna). USA får bygga upp ny "trust" tills vi litar på dem igen...
Bojkotta, det är upp till var och en givetvis. Men själv känner jag inget behov att mata Trumplandet med pengar om jag inte "måste"... kommer avsluta det jag kan vara utan just nu, men någon super aktiv bojkott så måste det finnas alternativ...
Streaming tjänster... ja det går att skippa (går att ladda ner som förr).
Sluta köpa "US" made absolut, det är en självklarhet.
Mat (alltid svårt att veta) men är jag säker på att det kommer från USA och det finns något alternativ absolut kan jag skippa det...
Hur som helst, kommer jag aktivt försöka.. men man kommer inte kunna bojkotta allt...
Sedan är vi ju ett litet skit land egentligen i det stora hela... man ju bara hoppas att EU gör något åt skiten... och bojkottar åt oss så mycket det bara går...
För vem fan vill mata Trump med pengar när han fullständigt bajsar på oss i princip varenda jävla dag...
USA är ingen allierad längre den saken är helt fullständigt klar. Inte med Trump vid rodret i alla fall...
Inte en fiende, men absolut inget att lita på, ingen allierad.
Ny militär allians... ja, men man behöver inte gå ur NATO i första skedet givetvis, men att bilda en ny är måste vara prio 1 och sedan kan man lämna en USA dominerad (njae, men i vissa fall) allians.
Tycker vi skall bilda en Europa pakt, men behöver absolut inte vara geografiskt Europa (Korea, Japan, Australien, Kanada osv osv är välkomna). USA får bygga upp ny "trust" tills vi litar på dem igen...
Bojkotta, det är upp till var och en givetvis. Men själv känner jag inget behov att mata Trumplandet med pengar om jag inte "måste"... kommer avsluta det jag kan vara utan just nu, men någon super aktiv bojkott så måste det finnas alternativ...
Streaming tjänster... ja det går att skippa (går att ladda ner som förr).
Sluta köpa "US" made absolut, det är en självklarhet.
Mat (alltid svårt att veta) men är jag säker på att det kommer från USA och det finns något alternativ absolut kan jag skippa det...
Hur som helst, kommer jag aktivt försöka.. men man kommer inte kunna bojkotta allt...
Sedan är vi ju ett litet skit land egentligen i det stora hela... man ju bara hoppas att EU gör något åt skiten... och bojkottar åt oss så mycket det bara går...
För vem fan vill mata Trump med pengar när han fullständigt bajsar på oss i princip varenda jävla dag...
Kan vi få svenskar och andra att sluta köpa Apple? Sluta köpa från Amazon?
Kan vi sluta köpa amerikanskt stridsmateriel?
Jag vet inte hur svår sits vi sitter i men EU har en sammanlagd BNP på nästan 10 ggr Rysslands, vi borde.klara oss fint utan USA. Vi borde kunna slänga ut amerikanska baser i Tyskland/EU.
För övrigt tänker jag att det problemet med Ryssland består till stor del av endast en person - Putin. Det borde gå att lösa det problemet utan att massor med miljarder ska plöjas ner i försvarsindustrin. Men generaler och försvarsministrar är tyvärr inga kluriga människor...