Citat:
Ursprungligen postat av
MpunktM
Visst är det vidrigt, men det belyser också det konstnären vill. Människor köper kött i köttdisken flera gånger i veckan, men det blir total moralpanik när grisarna dör framför ögonen på folk. Så länge det inte syns, så är det okej?
Jag tänker såhär, att vi har en köttindustri där djuren blir matade, och lever hyffsat bra tills de slaktas för att föda oss själva är något helt annat än att svälta 3 griskultingar för "konst".
Man kan ju hoppas att han smygmatar grisarna, men det är ju nån som påstår att konstnären är Muslim, och det är väl ramadan nu så det skulle jag inte satsa alla mina kort på.
Hur som helst, jag tror att det är skillnaden mellan hur djuren behandlas, och anledningen till varför som gör folk upprörda, inte att 3 grisar dör... Låt de gå runt bland lite andra grisar och käka gött innan de råkar somna in och bli kött.
Personligen har jag inget emot köttindustrin, om det inte är extremt tydligt att djuren enbart lider och sen slaktas. Men att han känner att han har rätten att bara svälta 3 grisar från ingenstans är inget jag kan säga att jag står bakom.