2025-03-02, 11:32
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
När jag läser ting från idioter som dig så blir jag bara än mer övertygad om att köttätande är bra för både kropp och själ, särskilt den mentala aspekten på det hela, för du verkar inte må bra. Ät mer kött så att din hjärna får det den behöver, det verkar du behöva...

Tomt prat.
Vi behandlar djuren värre än människorna i Hitlers och Stalins koncentrationsläger.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-03-02 kl. 11:37.
Citera
2025-03-02, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Klokt. Du kommer bli friskare också. Det finns ju en del idioter som påstår att man skall äta massvis med kött eller rent av bara kött. Sedan letar de fram någon obskyr forskning som stöder deras tes, men det är bara en massa bullshit. Tarmcancer och för tidigt åldrande är det som sker.
Sedan luktar de som käkar en massa kött rövhål i käften också.
Jsg har visserligen inte tarmcancer,
Citera
2025-03-02, 11:50
Medlem
Varför går man inte dit och säger ja ska skjuta kultingarna för att sedan plocka upp dom släppa dom på valfri grisgård?
Citera
2025-03-02, 11:51
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annkatrinrosenblad
Jsg har visserligen inte tarmcancer,

Tror jag inte heller, men människor som äter väldigt mycket kött har en ökad risk för tjocktarmscancer.
Förutom att det är motbjudande att behandla djur så som man gör i industriell slakt.
Citera
2025-03-02, 11:52
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
Du är störd. Enligt brottsbalken är det grovt djurplågeri att avsiktligt svälta ihjäl ett djur eftersom det utgör ett utdraget lidande.

Inte heller du har begripit ett ord av vad jag formulerat. Din hänvisan till brb 16 kap. 13 § visar dessutom att du är en smörkniv i besticklådan.
Citera
2025-03-02, 12:00
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jo jag förstod. Och grejen är ju att i valet mellan att födas upp inom köttindustrin och sedan ha valet att antingen svälta ihjäl eller skickas på slakt, så är knappast valet slakt värre än svält. De timmar det tar för ett djur att dö av att inte få vätska (det lär inte svälta ihjäl) lär ju vara den värsta sorts tortyr som man kan tänka sig.

Så att äta kött och ändå tycka att konstnärens strategi med ”ändamålen helgar medlen” är sinnesförvirrat, är fullt logisk. Hur inhuman köttindustrin än är.

Det vi jämför är alltså att:

1. sitta hela sin livstid i ett kroppslimmat utrymme på deathrow. En tillvaro som avslutas med en tight plågsam transport med hög skaderisk som kan pågå i flera dagar utan mat och vatten, tillsammans med andra ångestladdade sjuka individer. För att sedan avsluta livet under flera timmar där du bevittnar dofter av stress, ångest och blod där andra av din sort förlorar sina liv på mer eller mindre makabra sätt.

2. under en begränsad period på ett par dagar nekas mat och vatten i en miljö som i övrigt är mer anpassad och vänlig.

Du väljer att dö enligt punkt 1, noterat.
Citera
2025-03-02, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Tror jag inte heller, men människor som äter väldigt mycket kött har en ökad risk för tjocktarmscancer.
Förutom att det är motbjudande att behandla djur så som man gör i industriell slakt.
Därför äter jag väldigt lite kött. Sen röstar jag rött.
Citera
2025-03-02, 12:59
Medlem
HemmaRambos avatar
Vilket otroligt slöseri på prima fläsk. Det är helt fel att skjuta dessa små kreatur med en pistol också, det blir för mycket som måste skäras bort.
Citera
2025-03-02, 13:06
Medlem
Helt genialisk konst, skulle behövas mera av
sådant som ruskar om och får människor att börja tänka. Har nästan helt slutat köpa kött
och kyckling. Proteiner behöver vi få i oss så
köper fisk
Citera
2025-03-02, 13:23
Medlem
Kan ingen bara gå dit och skjuta djuren med bultpistolen så dom slipper lida?

Gärna skjuta konstnären också.
Citera
2025-03-02, 13:39
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Får man öppna upp buren med en bultsax om man vill att dom ska leva?

Släpp grisarna loss - det är vår!
Citera
2025-03-02, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Kan ingen bara gå dit och skjuta djuren med bultpistolen så dom slipper lida?

Gärna skjuta konstnären också.

Man skjuter inte så små grisar med bultpistol. Man slår ihjäl dom, vilket är i enighet med djurskyddslagen för mindre djur.
Ingen svälter heller ihjäl sina smågrisar på gårdarna. Dom som är alldeles för svaga slår man snabbt ihjäl mot betonggolvet.
Andra flyttas runt till suggor med lediga spenar eller amsuggor som vant av sin egna kull precis. Man kan också ge mjölkersättning om mjölken inte räcker till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in