2025-02-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggamygga
Vill du berätta mer om försöket till resning för oss som inte har koll på familjen book?

Man kan nog begära ut materialet om man vill (målnummer ovan i mitt tidigare inlägg). Jag har bytt dator sen det begav sig, men jag lovar att kolla en gång till om jag kan hitta det.

Om jag inte minns fel… kortfattat så var det inte gärningsmannen – utan familjen Book (!) (likt begäran om att byta advokat inför Hovrättsförhandlingen) som begärde att flickans familj skulle granskas av socialtjänsten. Alltså – I kid you not! – detta var en del av underlaget till resningsansökan.

Bakgrunden? Alla advokater och kunniga jurister hade förmodligen redan lämnat skeppet som råttor från en sjunkande skepp. Känslan som var kvar var attt familjen book satt samlade i de vita fejkskinnsofforna runt glasbordet i vardagsrummet, brainstormade lite och skrev ner allt hemskt de kunde hitta på ur tomma luften.

Den texten… den är faktiskt helt absurd. Att läsa den är som att kliva in i en värld av ren och skär hittepå. Det är sjuk smutskastning av målsägandens familj – så verklighetsfrånvänd att man knappt tror att det är möjligt att dikta ihop.

Resultatet? På riktigt, något som ser ut som att det vore skrivet av ett gäng drogpåverkade trailer trash. Vi har ju, som bekant, inget direkt svenskt begrepp för "trailer trash", men den läsningen… den var faktiskt häpnadsväckande outbildad och dum.
Citera
2025-02-28, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Hur laddar man ner den då?

man kan filma med mobilen, alltså filma datorn, men jobbigt att hålla telefonen i 2 timmmar utan att skaka
Citera
2025-02-28, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falukorvsgubbe
man kan filma med mobilen, alltså filma datorn, men jobbigt att hålla telefonen i 2 timmmar utan att skaka

Kan man inte ladda ner den på ett smidigare sätt? Jag är osäker på om jag pallar men bra om instruktioner finns här redo till imorgon
Citera
2025-02-28, 20:48
Medlem
Andromedatravellers avatar
https://www.nchsoftware.com/capture/index.html

Det här är ett software som bör funka bra för att spela in Anjos film på. Någon som redan har betalat för skräpet, eller ja det kommer förmodligen att vara en bra komedi, kan väl lägga upp den på någon piratebay eller någon enkel site? Jag ger lätt 100kr till den som gör det.
Senast redigerad av Andromedatraveller 2025-02-28 kl. 21:08.
Citera
2025-02-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Kan man inte ladda ner den på ett smidigare sätt? Jag är osäker på om jag pallar men bra om instruktioner finns här redo till imorgon

Kolla OBS och liknande:
https://obsproject.com/
Citera
2025-02-28, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violalang
Man kan nog begära ut materialet om man vill (målnummer ovan i mitt tidigare inlägg). Jag har bytt dator sen det begav sig, men jag lovar att kolla en gång till om jag kan hitta det.

Om jag inte minns fel… kortfattat så var det inte gärningsmannen – utan familjen Book (!) (likt begäran om att byta advokat inför Hovrättsförhandlingen) som begärde att flickans familj skulle granskas av socialtjänsten. Alltså – I kid you not! – detta var en del av underlaget till resningsansökan.

Bakgrunden? Alla advokater och kunniga jurister hade förmodligen redan lämnat skeppet som råttor från en sjunkande skepp. Känslan som var kvar var attt familjen book satt samlade i de vita fejkskinnsofforna runt glasbordet i vardagsrummet, brainstormade lite och skrev ner allt hemskt de kunde hitta på ur tomma luften.

Den texten… den är faktiskt helt absurd. Att läsa den är som att kliva in i en värld av ren och skär hittepå. Det är sjuk smutskastning av målsägandens familj – så verklighetsfrånvänd att man knappt tror att det är möjligt att dikta ihop.

Resultatet? På riktigt, något som ser ut som att det vore skrivet av ett gäng drogpåverkade trailer trash. Vi har ju, som bekant, inget direkt svenskt begrepp för "trailer trash", men den läsningen… den var faktiskt häpnadsväckande outbildad och dum.

😂 kan tänka mig att det var många utropstecken efter det Anna tyckte var extra viktig att notera också
Citera
2025-02-28, 21:38
Medlem
Med en telefon är det lätt att skärminspela. Finns förinstallerat på iPhone men är osäker på Android.
Lägg gärna upp den på https://pixeldrain.com/ eller liknande sidor så det är enkelt för oss som inte använder oss av datorer 😇
Citera
2025-02-28, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggamygga
Med en telefon är det lätt att skärminspela. Finns förinstallerat på iPhone men är osäker på Android.
Lägg gärna upp den på https://pixeldrain.com/ eller liknande sidor så det är enkelt för oss som inte använder oss av datorer 😇

men då måste man ha två telefoner, en som visar filmen och en som filmar
Citera
2025-02-28, 22:05
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Skärminspelning finns som standard på typ alla lurar numera, skitsmidigt

På Android finner man den på rullgardinen.
Citera
2025-02-28, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det hoppas jag verkligen att hon gör så alla såna här idéer läggs ner. Vad tror du om fotboja för Anjo då?

Finns det ingen chans att riksåklagare tar sig an fallet eftersom det gäller ett barn som blev utsatt för brott och sen utsatt för uthängning vad som hände i fallet?
Jo det finns chanser att en åklagare tar sig an fallet. Förtal lyder under enskilt åtal men integritetskränkning går under allmänt åtal. Brott som lyder under allmänt åtal kan andra anmäla också. Detta är ett skolboksexempel på grov integritetskränkning. Dessutom är spridningen stor och hon blottas i en utsatt situation. Det spelar mindre roll att han ändrar på filmen i efterhand, skadan är redan skedd. Detvillsäga om hon inte frivilligt deltagit och berättar själv i filmen vad hon heter osv. Men det verkar ju inte så. Går inte åklagare vidare med fallet råder jag MÄ att stämma via ett förenklat tvistemål. Det kostar 900 att skicka in. Jag hoppas att även Crippa och Linnea går vidare på detta sätt om åklagare lägger ner deras ärende. Fotboja är kanske en möjlighet om han döms. Det är platsbrist på anstalterna.
Citera
2025-02-28, 22:18
Medlem
knark-kungens avatar
129kr för att köpa "Dokumentären"

Vem tror han att han är, universal studios?

Gissar att det här kommer bli lika framgångsrikt som när Rask började sälja sina barninspelningar och kallade det skitungen.

Dessa grabbar är heeelt delusional.
Citera
2025-02-28, 22:24
Medlem
Citat:

Nejdå, man kan kolla på filmen samtidigt som man spelar in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in