2025-02-28, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Klubbarnas sponsorpengar

Lista med de främsta sponsoravtalaen i SHL o Fotbollsallsvenskan.

1 mff
2 bajjen
3 Frö
4 Luleå h
5 dif fotb
6 aik fotb
7 Hv71
8 Rögle

https://www.sportaffarer.se/?sida=smisponsring
Intressant läsning! Tack för de länken!
Citera
2025-02-28, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Det är väl skitsamma vad du upplever! Frölunda är laget med flest fans i landet...... Men i Gbg finns ju så oerhört mycket mer än Frölunda. I Leksand eller tex Karlstad finns ju bara deras lag och inte mycket mera.

Flest fans? Njaa, gjordes den undersökningen på Järntorget, Avenyn och i Majorna? Nu finns det fans och så finns det FANS! Bara för att VFHC har flest följare på nåt suspekt socialt medium så har man inte flest FANS! Det är vad jag tror!
Citera
2025-02-28, 07:30
Medlem
Citat:
1 det är alltid säkerhetsavstånd mellan bortaklack och den övriga publiken. Dock är alla köpbara platser utsålda! I kväll 15e kvällen i rad!
2 Så klart är inte alla ute på lokal eller bor på hotell, men såg på GP för några år sedan att rätt många tusen brände rätt mycket pengar vilket var kommunen tillgodo.
3 Ja man betalar 500000kr till kommunen för en skiten arena!
4 Ja det är ganska mycket mindre pengar!
5 Ja det är en mindre arena! Men fräschare pga att den är ca 40 år modernare! Det är väl just därför vi diskuterar detta då vi spelar i en 54 år gammal arena....
6 Tja rätt stor skillnad i pris på att bygga en arena för 15-20 000 åskådare i en mindre kommun som Växjö eller Karlstad. Då det inte ens finns underlag för en arena av den storleken.
7 Tror du att alla i Scandinavium är Göteborgare??? Frölunda är klubben med absolut flest fans i landet så våra besökare kommer i från hela landet.
8 Torg???
9 Tja vad tror du??? Att FBK kan köpa en större ishall för sitt stora kapital är inte så förvånande. Men att Frölunda med nästan lite stort kapital skulle kunna köpa en stor arena som kostar 10-20 gånger så mycket säger ju sej själv att det är omöjligt...

Nu är du ute och cyklar! Orkar inte svara på mer än punkt 7-9.
Kommer besökare från hela landet för att se en seriematch med Frölunda? Glöm det! Ja, torg! Kan FBK köpa en ny arena för sitt egna kapital? Vad röker du?
Citera
2025-02-28, 10:22
Medlem
Citat:
1 det är alltid säkerhetsavstånd mellan bortaklack och den övriga publiken. Dock är alla köpbara platser utsålda! I kväll 15e kvällen i rad!
2 Så klart är inte alla ute på lokal eller bor på hotell, men såg på GP för några år sedan att rätt många tusen brände rätt mycket pengar vilket var kommunen tillgodo.
3 Ja man betalar 500000kr till kommunen för en skiten arena!
4 Ja det är ganska mycket mindre pengar!
5 Ja det är en mindre arena! Men fräschare pga att den är ca 40 år modernare! Det är väl just därför vi diskuterar detta då vi spelar i en 54 år gammal arena....
6 Tja rätt stor skillnad i pris på att bygga en arena för 15-20 000 åskådare i en mindre kommun som Växjö eller Karlstad. Då det inte ens finns underlag för en arena av den storleken.
7 Tror du att alla i Scandinavium är Göteborgare??? Frölunda är klubben med absolut flest fans i landet så våra besökare kommer i från hela landet.
8 Torg???
9 Tja vad tror du??? Att FBK kan köpa en större ishall för sitt stora kapital är inte så förvånande. Men att Frölunda med nästan lite stort kapital skulle kunna köpa en stor arena som kostar 10-20 gånger så mycket säger ju sej själv att det är omöjligt...
Självklart blir en arena större arena dyrare än en mindre att bygga
Samtidig så genererar en större arena mer pengar
Om man tycker att 500 000kr är mycket, ja då hittar man bra plats att bygga sitt eget eller så sitter man lugnt i båten. Glöm inte heller att skattebetalarna betalat dyrt för en träningsanläggning för Frölunda
Citera
2025-02-28, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Självklart blir en arena större arena dyrare än en mindre att bygga
Samtidig så genererar en större arena mer pengar
Om man tycker att 500 000kr är mycket, ja då hittar man bra plats att bygga sitt eget eller så sitter man lugnt i båten. Glöm inte heller att skattebetalarna betalat dyrt för en träningsanläggning för Frölunda

Va!? Tränar de hyresfritt? Fyyy! Inte många i samhället som har stora fräscha lokaler helt gratis!
Citera
2025-02-28, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Nu är du ute och cyklar! Orkar inte svara på mer än punkt 7-9.
Kommer besökare från hela landet för att se en seriematch med Frölunda? Glöm det! Ja, torg! Kan FBK köpa en ny arena för sitt egna kapital? Vad röker du?

Jag åker två timmar enkel väg för att ibland kolla på Frölunda spela, och då håller jag inte ens på Frölunda.
Citera
2025-02-28, 12:40
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Va!? Tränar de hyresfritt? Fyyy! Inte många i samhället som har stora fräscha lokaler helt gratis!

Malmö kommun o Göteborgs kommun är de kommuner som får mest kommunal skatteutjämning i vårt land...Robin Hoodpengar.
Dessa kommuner har under 10-tals år misskött sin ekonomi.
Citera
2025-02-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggiemeister
Jag åker två timmar enkel väg för att ibland kolla på Frölunda spela, och då håller jag inte ens på Frölunda.

Det är inte från "HELA landet".
Citera
2025-02-28, 17:44
Medlem
Citat:
Tror inte det, men Frölundaborgs renovering kostade säkert nån hundra miljoner för skattebetalarna
Citera
2025-02-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Tror inte det, men Frölundaborgs renovering kostade säkert nån hundra miljoner för skattebetalarna

Nä, klart är att de betalar. Ja håller med i din syn på saken. Visst om jag bor i en storstad så har jag gärna allt tillgängligt centralt. Men varför ska kommunen ge Frölunda det gratis?

Om det ska byggas en multiarena för 20.000 personer centralt i Göteborg så snackar vi miljardsummor. Har Frölunda ens råd att hyra en sån arena för 26 matcher plus slutspel? Och dessutom ha kravet att arenan ska vara tillgänglig för dem på SHL's speldagar? Ska kommunen finansiera Frölundas hyra då?

Återigen; varför ska just Frölundas publik ha gångavstånd till sin hockeyarena? Finns säkert tomter i Gråbo, Stannum m fl som går att bygga en hockeyarena på. Rögles arena är väl utkastad på en åker utanför Ängelholm? I Karlstad ligger arenan utanför stan. Ser ut så i många orter.
Senast redigerad av Palkranen 2025-02-28 kl. 18:06.
Citera
2025-02-28, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggiemeister
Varför gör du det?
Citera
2025-02-28, 23:54
Medlem
Citat:
Flest fans? Njaa, gjordes den undersökningen på Järntorget, Avenyn och i Majorna? Nu finns det fans och så finns det FANS! Bara för att VFHC har flest följare på nåt suspekt socialt medium så har man inte flest FANS! Det är vad jag tror!
Jo det har allt gjort oberoende undersökningar över den saken. Här om året hade TV4 en undersökning.
Sedan om man ser följare på Sociala medier så har Frölunda över 400 000 följare medan 2an Djurgården hade strax under 300 000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in