Citat:
Ursprungligen postat av
EricFrederickTrump
Du menar att det är väldigt kristet att producera skräckfilm som handlar om satan för det får folk att bli kristna. Ok.
Om du den nya Oscarsreglerna är något problem för filmmakare.
Då får vi slå fast att du använde som dom en halmgubbe.
Att Hollywood inte producerar fler kristna filmer beror på vad, jag vet inte vet du? Kanske det är judarna? svara ja eller nej.
För övrigt är jag inte det minsta arg. Däremot så förstår jag, genom ditt sätt att respondera, att jag retat upp dig. Tänk på blodtrycket Sweetie darling!
Nej, jag menar att de har ett kristet tema. Du bad mig ge exempel på såna filmer, vilket jag gjorde. Visst är det möjligt att de omvänt någon handfull personer, men jag tvivlar på att det var huvudsyftet. De ville nog mest göra bra filmer som var kommersiellt gångbara.
Att Hollywood inte för tillfället producerar särskilt många kristna filmer kan eventuellt ha med judiska finansiärers preferenser att göra, men jag lutar mer åt den allmänna tidsandan där trans- HBTQ och woke - samtliga betraktar jag som vita, liberala åsiktsströmningar - att göra. Jag hoppas detta förändras nu. Ser gärna en storfilm som framställer korstågen på ett positivt sätt.
Tycker jag svarar dig sakligt och korrekt, medan du på sedvanligt manér mest sprider invektiv och barnsliga förolämpningar.
Sweetie darling. Gillade verkligen de två tokiga damerna. Så långt från pk man kan komma.
Vad gäller oscarsreglerna bör de såklart avskaffas. Enlig dig för att de ändå inte följs och enligt mig för att de finns i syfte att påverka filmmakare att följa en politisk agenda. Oavsett verkar vi hålla med varandra om att de ska avskaffas. Här tror jag, som sagt, att "ambassadörerna" kan göra en insats.