2025-02-27, 22:14
Medlem
Tillbaka till trump.
En av dagens Trumplögner
" Har jag sagt att Zelensky är en Diktator?"
Citera
2025-02-27, 22:16
Medlem
HRTs avatar
MAGA voters i USA fördömmer nu i allt mer utsträckning Trump o Musk.
Bara en av många filmer https://www.youtube.com/watch?v=3R_vitbF4R4
Citera
2025-02-27, 22:19
Medlem
TweentyFives avatar
Det är ingen vanställning att säga att ryssland inte startade kriget. Det början med maidan skiten 2014.
Citera
2025-02-27, 22:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Zelensky är en diktator som har förbjudit och fängslat oppositionen. Demokratin i Ukraina avskaffades av USA 2014. USA avskaffade demokratin i Iran redan 1953, och har gjort så på otalet andra ställen senare med större budget. Har du problem med verkligheten?

Demokratin i Ukraina har många brister och korruptionen är svår till extrem, men det finns en tydlig trend i rätt riktning - jag försvarar inte allt som politiker gör i Ukraina. Tänk dock på att det råder krigslagar i landet. Liksom i tex Storbritannien under andra världskriget - ingen skulle säga att Churchill var diktator.

Det är trots stora brister en enorm skillnad på Zelensky jämfört med Putin eller Lukasjenko.
Citera
2025-02-27, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Trump is conscious of the value of repetition to get his lies believed. He demonstrated this knowledge when he instructed Stephanie Grisham, his White House press secretary, to use his method of lying: "As long as you keep repeating something, it doesn't matter what you sa
https://en.wikipedia.org/wiki/False_or_misleading_statements_by_Donald_Trump

Låter ju exakt som demokraterna och alla deras kompanjoner som äger tidningarna och regeringen.

För er som inte vet så är usa ganska duktigt infiltrerade av beslutsfattande människor som inte värnar om USA först. Att folk fortfarande inte vet vad som sker i USA o EU ännu är skrämmande...
Citera
2025-02-27, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
"Over an hour and 3 minutes, Mr. Trump made 64 statements that were false, inaccurate or lacking context."
Från NYT artikel som är länkad i texten.
23 var falska. 6 saknade evidens. 15 var missledande. 16 var överdrivna. 4 saknade kontext.

Han är också bra på att ljuga väldigt mycket under kort tid.
Du kan inte på riktigt använda NYT som källa för att visa på att Trump ljuger. Din trovärdighet sjönk precis till 0.
Citera
2025-02-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Demokratin i Ukraina har många brister och korruptionen är svår till extrem, men det finns en tydlig trend i rätt riktning - jag försvarar inte allt som politiker gör i Ukraina. Tänk dock på att det råder krigslagar i landet. Liksom i tex Storbritannien under andra världskriget - ingen skulle säga att Churchill var diktator.

Det är trots stora brister en enorm skillnad på Zelensky jämfört med Putin eller Lukasjenko.
Inte för att jag alls håller med, men ett OK inlägg. Dock som någon skrev. Tillbaka till Trump. Poängen för ämnet är bara att när Trump informerar om att konflikten är mer nyanserad än att "Putler och Ryzzland invaderade Ukraina" så ljuger han inte. Han talar sanning.
Citera
2025-02-27, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja, omen och exorcisten har båda ett tydligt kristet tema. Gud besegrar satan, du vet. Katolska präster som hjältar. Med mera.

Att Hollywood inte producerat några stora satsningar på filmer med kristet tema under lång tid beror på något, tror du inte? Men det kommer nog förändras iom den stora kulturella metamorfosen som västvärlden och USA nu genomgår.

Om nu oscarsreglerna bara är woke-trams är det nog bäst att sluta tramsa och ta bort dem. Det håller du ju uppenbarligen med om. Eller gillar du tramserier?

Jaja, jag förstår att du mår väldigt dåligt över dessa utnämningar och just nu sitter och arbetar upp ett raseri, men jag bryr mig inte så mycket om dina utbrott.

Du menar att det är väldigt kristet att producera skräckfilm som handlar om satan för det får folk att bli kristna. Ok.

Om du den nya Oscarsreglerna är något problem för filmmakare.
Då får vi slå fast att du använde som dom en halmgubbe.

Att Hollywood inte producerar fler kristna filmer beror på vad, jag vet inte vet du? Kanske det är judarna? svara ja eller nej.

För övrigt är jag inte det minsta arg. Däremot så förstår jag, genom ditt sätt att respondera, att jag retat upp dig. Tänk på blodtrycket Sweetie darling!
Citera
2025-02-27, 22:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Du menar att det är väldigt kristet att producera skräckfilm som handlar om satan för det får folk att bli kristna. Ok.

Om du den nya Oscarsreglerna är något problem för filmmakare.
Då får vi slå fast att du använde som dom en halmgubbe.

Att Hollywood inte producerar fler kristna filmer beror på vad, jag vet inte vet du? Kanske det är judarna? svara ja eller nej.

För övrigt är jag inte det minsta arg. Däremot så förstår jag, genom ditt sätt att respondera, att jag retat upp dig. Tänk på blodtrycket Sweetie darling!
Nej, jag menar att de har ett kristet tema. Du bad mig ge exempel på såna filmer, vilket jag gjorde. Visst är det möjligt att de omvänt någon handfull personer, men jag tvivlar på att det var huvudsyftet. De ville nog mest göra bra filmer som var kommersiellt gångbara.

Att Hollywood inte för tillfället producerar särskilt många kristna filmer kan eventuellt ha med judiska finansiärers preferenser att göra, men jag lutar mer åt den allmänna tidsandan där trans- HBTQ och woke - samtliga betraktar jag som vita, liberala åsiktsströmningar - att göra. Jag hoppas detta förändras nu. Ser gärna en storfilm som framställer korstågen på ett positivt sätt.

Tycker jag svarar dig sakligt och korrekt, medan du på sedvanligt manér mest sprider invektiv och barnsliga förolämpningar.

Sweetie darling. Gillade verkligen de två tokiga damerna. Så långt från pk man kan komma.

Vad gäller oscarsreglerna bör de såklart avskaffas. Enlig dig för att de ändå inte följs och enligt mig för att de finns i syfte att påverka filmmakare att följa en politisk agenda. Oavsett verkar vi hålla med varandra om att de ska avskaffas. Här tror jag, som sagt, att "ambassadörerna" kan göra en insats.
Senast redigerad av Japhy 2025-02-27 kl. 22:40.
Citera
2025-02-27, 22:43
Medlem
JustTrollings avatar
Starmer vet hur man virar Trumpen runt fingret.

Mötet med Trump verkar ha gått helbra för UK.
Citera
2025-02-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcaBasicBobDylan
Du kan inte på riktigt använda NYT som källa för att visa på att Trump ljuger. Din trovärdighet sjönk precis till 0.

Det kan jag absolut.
Du fick dessutom en olåst länk så du kan läsa exakt vad som NYT påstår.
Läs det och kom sen tillbaks med vad som dom har fel kring.
Klarar du av det?
Citera
2025-02-27, 22:46
Medlem
Pappa har kommit hem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in