2023-08-06, 23:35
Medlem
Många intellektuella är emot etablissemanget, globalismen. Man menar att WEF med Black rock och Vanguard i spetsen styr politiken. Att det inte råder någon egentlig demokrati.
WEF har tagit över FN och driver agenda2030. Vidare all msm är ägarstyrda igen Black rock som kontrollerar.

Det dom som stödjer Trump ser en kandidat som är emot etablissemanget och värderar det så högt att dom överser med det knäppa han säger.

Han är emot kriget, startade inga krig när han var president hans budskap är fred.

Ju mer han åtalas och skrivs ner i pressen dess populärare blir han, för då ses han som en kämpe mot det allsmäktiga kontrollerande och falska deep state, eviga Washington, träsket eller vad man nu väljer att kalla dom.

Tror alltså att man stödjer Trump för hans mod att ta sig an de mäktiga inte för hans personlighet.

Han är rik och kan därför inte köpas. Han skulle kunna leva lyxpensionärsliv men väljer detta.
Citera
2023-08-06, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Från påståenden om att hans användning av hårspray inte kan skada miljön eftersom han har fönstren stängda när han använder det till spekulationer om huruvida det skulle hjälpa mot covid-19 att använda desinfektionsmedel invärtes till att titta rakt på en solförmörkelse utan skydd för ögonen till hans förvåning över hur en medarbetare i Vita Huset kunde testa positivt för covid-19 när hon hade testat negativt bara dagen innan till när han i ett av sina tal berättade om sitt möte med presidenten av Jungfruöarna (vilken är han själv eftersom Jungfruöarna är amerikanskt territorium) till när han sa att han ville bygga en mur även längs gränsen till New Mexico (New Mexico gränsar till Colorado och ligger 220 mil från Mexikanska gränsen) till att påstå att månen är en del av planeten Mars till när han trodde att F-35 stridsflygplan bokstavligen var osynliga till när han föreslog att stoppa orkaner med kärnvapen till när han påstod att man behöver ID-kort med foto för att få handla matvaror i butik till hans många påståenden om att den globala uppvärmningen är fejk eftersom det snöar på vintern osv osv osv osv... det finns hur många exempel som helst på korkade saker som Trump har sagt de senaste åren.

Men fortfarande är det miljontals och åter miljontals som verkar leva i förnekelse att denna man är en komplett idiot.

Hur kan NÅGON intellektuell människa fortfarande stå bakom Donald Trump?
Jag rekommenderar att du går till källorna. Det finns videor på youtube där alla uttalanden som Trump gjort och som media förvrängt presenteras i sin helhet. Om du tar några av de absolut värsta påståenden som media påstått att Trump gjort så kommer du finna att inte ett ord media sade var en rättvis beskrivning av händelseförloppet. T ex hydroxychloroquine är en noga testad medicin som vunnit nobelpriset och räddat miljoner människor i fattiga länder. Men den är billig och därför kallar Andersson Cooper (som får 80% av sin lön från Pfeizer) på CNN den för hästavgiftningsmedel. De personer som du hämtar din info från drar sig alltså inte ens för massmord. Detta om något borde få dig att tänka till.
Citera
2023-08-06, 23:41
Medlem
För mig räcker det att globala eliten och media är emot honom, för att jag skall heja på honom.
Citera
2023-08-06, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det som blivit en ögonöppnare för mig är alla i min omgivning som jag i decennier betraktat som intelligenta, sansade och allmänt kritiska. De är helt rabiata när det kommer till Trump, Ryssland, Corona, klimatet osv. Människor som tidigare hade en vettig distans till HBQT, invandringen och utan att blinka visste att majoriteten av MSM var vänster. Många är extremt enkelspåriga och verkar svälja lögnerna och propagandan med "hull och hår". De kör någon floskel som blir en halmgubbe. Jag tycker det är riktigt skrämmande. ibland verkar det gamla förnuftet hoppa fram för att några dagar eller veckor senare återigen vara väck. Det är så man undrar om det är något i vaccinet eller om det finns något i MSM som accelererat hjärntvätten.
Jag har gjort samma iakttagelse även om lyckligtvis de flesta i min inre krets har noll förtroende för staten och globalistsvinen.

Det handlar väl om trygghetstörstande för de flesta. Även om de lite lätt insett att media är vänstervridet så fattar de inte att hela bygget är ett genomkorrumperat korthus och att vi står inför två val: 1) låta det rasera och vi med det eller 2) bygga upp våra förfäders samhällskontrakt igen på en solidare grund och skicka globalistasen till helvetet. Allt detta är oerhört skrämmande, i synnerhet för den eroderande medelklass som fortfarande inbillar sig att de på något sätt är systemets vinnare, med bolån och universitets"utbildning". Själva tanken för de här människorna att den korrumperade politikerklassen och globalistsvinen bakom dem gärna förstör hela Ukraina och tar livet av 500k människor i processen enbart för att få del av den militärindustriella kakan och återuppbyggnadskontrakten är ofattbar för de här personerna. Det skulle göra för ont att tänka den och dessutom saknar de i djupare mening medkänsla.

Det är korrekt att det är viktigare att vara intelligent än att vara intellektuell för att förstå. Att vara intellektuell är för övrigt helt meningslöst om man inte har intelligensen att tolka de fakta ens intellekt inhämtat. Men det finns tyvärr många intelligenta som går på det också. Brist på djupare verklighetsgrundad medkänsla är väl grundläggande, tyvärr.
Citera
2023-08-06, 23:54
Kan ju va för att han vill det bästa för den amerikanska befolkningen.

Det är allt han vill. Att alla ska få det bättre.

Hur man inte kan se det är för mig en gåta.

Att han inte fått Nobels fredspris är också en gåta. Enda presidenten någonsin som inte startat ett krig. Och försökt stoppa krig i andra länder.

Han har enormt många svarta vänner och vill ordna upp i dom sk black communities.

I det stora hela. En man som vill amerikas bästa
Citera
2023-08-07, 00:00
Medlem
Citat:

……
……

Det var just det, dom är inte särskilt smarta, Trump och MAGA supporters. Det finns till och med vetenskapligt stöd för detta.

New research on Trump voters: They're not the sharpest tools in the box

https://www.salon.com/2022/03/23/new...ls-in-the-box/

--A combination of recent studies confirm that, on average, Donald Trump's supporters are not very smart, and we discuss the implications

https://www.youtube.com/watch?v=KyTfGozUCqQ&t=110s

Detta kommer naturligtvis inte som en överraskning om man följt PU USA över tid.Foliehattarna i MAGA har ju inte bara visat prov på att vara svagbegåvade, obildade, sakna källkritikskt tänkande utan de har också grava problem med läsförståelse på svenska och engelska.
Senast redigerad av Master.Palm 2023-08-07 kl. 00:16.
Citera
2023-08-07, 00:32
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Jag har gjort samma iakttagelse även om lyckligtvis de flesta i min inre krets har noll förtroende för staten och globalistsvinen.

Det handlar väl om trygghetstörstande för de flesta. Även om de lite lätt insett att media är vänstervridet så fattar de inte att hela bygget är ett genomkorrumperat korthus och att vi står inför två val: 1) låta det rasera och vi med det eller 2) bygga upp våra förfäders samhällskontrakt igen på en solidare grund och skicka globalistasen till helvetet. Allt detta är oerhört skrämmande, i synnerhet för den eroderande medelklass som fortfarande inbillar sig att de på något sätt är systemets vinnare, med bolån och universitets"utbildning". Själva tanken för de här människorna att den korrumperade politikerklassen och globalistsvinen bakom dem gärna förstör hela Ukraina och tar livet av 500k människor i processen enbart för att få del av den militärindustriella kakan och återuppbyggnadskontrakten är ofattbar för de här personerna. Det skulle göra för ont att tänka den och dessutom saknar de i djupare mening medkänsla.

Det är korrekt att det är viktigare att vara intelligent än att vara intellektuell för att förstå. Att vara intellektuell är för övrigt helt meningslöst om man inte har intelligensen att tolka de fakta ens intellekt inhämtat. Men det finns tyvärr många intelligenta som går på det också. Brist på djupare verklighetsgrundad medkänsla är väl grundläggande, tyvärr.

Vill slå ett slag för den här sidan och i Stefan Torssells sommarprat talar han bland annat just om de intellektuella som fanns fram till 60-talet och kanske en bit in på 70-talet. Idag finns det i princip inga äkta intellektuella i MSM eller i det offentliga Sverige. Det närmaste vi kommer är på Swebbtv. Individer som kan hålla flera tankar i huvudet samtidigt och under längre tid utveckla dem så folk förstår trots komplexiteten. Jag såg några avsnitt av Fråga Lund för något år eller två sedan och uppfattade dem som lättviktare förutom kemiprofessorn möjligtvis.
https://swebbtv.se/w/1UGouQNMkwrwfthdXeh6wW
Det finns kanske en hel del intellektuella i Sverige även om de inte får MSM-tid. Oavsett vad man tycker om Trump så förefaller alla andra alternativ vara värre. Personligen var jag inget fan av honom under 2000-talet men han fångade mig runt 2016 när jag hörde hans kampanjtal. När jag lyssnar på äldre intervjuer med honom så framstår han som väldigt sympatisk. Hela hans "vulgära" stil är bara ett skådespel. Många verkar missa det.
Citera
2023-08-07, 00:38
Bannlyst
Citat:
Från påståenden om att hans användning av hårspray inte kan skada miljön eftersom han har fönstren stängda när han använder det till spekulationer om huruvida det skulle hjälpa mot covid-19 att använda desinfektionsmedel invärtes till att titta rakt på en solförmörkelse utan skydd för ögonen till hans förvåning över hur en medarbetare i Vita Huset kunde testa positivt för covid-19 när hon hade testat negativt bara dagen innan till när han i ett av sina tal berättade om sitt möte med presidenten av Jungfruöarna (vilken är han själv eftersom Jungfruöarna är amerikanskt territorium) till när han sa att han ville bygga en mur även längs gränsen till New Mexico (New Mexico gränsar till Colorado och ligger 220 mil från Mexikanska gränsen) till att påstå att månen är en del av planeten Mars till när han trodde att F-35 stridsflygplan bokstavligen var osynliga till när han föreslog att stoppa orkaner med kärnvapen till när han påstod att man behöver ID-kort med foto för att få handla matvaror i butik till hans många påståenden om att den globala uppvärmningen är fejk eftersom det snöar på vintern osv osv osv osv... det finns hur många exempel som helst på korkade saker som Trump har sagt de senaste åren.

Men fortfarande är det miljontals och åter miljontals som verkar leva i förnekelse att denna man är en komplett idiot.

Kan det bero på att till skillnad från er vänsterextremister så stödjer vi politiska idéer och inte personer? Trump var den fredligaste presidenten i modern tid.
Citera
2023-08-07, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vill slå ett slag för den här sidan och i Stefan Torssells sommarprat talar han bland annat just om de intellektuella som fanns fram till 60-talet och kanske en bit in på 70-talet. Idag finns det i princip inga äkta intellektuella i MSM eller i det offentliga Sverige. Det närmaste vi kommer är på Swebbtv. Individer som kan hålla flera tankar i huvudet samtidigt och under längre tid utveckla dem så folk förstår trots komplexiteten. Jag såg några avsnitt av Fråga Lund för något år eller två sedan och uppfattade dem som lättviktare förutom kemiprofessorn möjligtvis.
https://swebbtv.se/w/1UGouQNMkwrwfthdXeh6wW
Det finns kanske en hel del intellektuella i Sverige även om de inte får MSM-tid. Oavsett vad man tycker om Trump så förefaller alla andra alternativ vara värre. Personligen var jag inget fan av honom under 2000-talet men han fångade mig runt 2016 när jag hörde hans kampanjtal. När jag lyssnar på äldre intervjuer med honom så framstår han som väldigt sympatisk. Hela hans "vulgära" stil är bara ett skådespel. Många verkar missa det.
Intressant. Jag tyckte också Trump verkade lite konstig fram till 2016 (troligen omedvetet influerad av svensk press som även om inte direkt fientlig naturligtvis inte kunde acceptera en frispråkig miljardär på nationalstaternas sida). Och nu när jag tittar på gamla intervjuer med Trump så framstår han precis som just hygglig, om än lite skrytsam. Hans enda brott är att han står på folkets sida.

Det är klart att det fortfarande finns vettiga intellektuella i Sverige men de får inget utrymme i MSM eller universitetsvärlden, man får gå till Swebb-TV eller Det Goda Samhället. Askestad och Engelau och flera andra är mycket bra.
Citera
2023-08-07, 00:56
Medlem
Revolteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du verkar vara lite efterbliven. Titta på en karta var New Mexico ligger.
Påstår du fortfarande att den inte gränsar till Mexiko efter en titt på kartan?

Du missförstod uppenbarligen eller så uttryckte jag mig otydligt. Han syftade på en mur längs gränsen mellan New Mexico och Colorado. En gräns mellan två amerikanska delstater med andra ord, för att den ena råkar heta nåt med Mexiko.

Citat:
Ursprungligen postat av abiz2
Sen tror jag att många gillade att han satte usa först.

På vilket sätt satte han USA först? Kan du ge något specifikt exempel?

Citat:
Ursprungligen postat av Pandeion
Han är emot kriget, startade inga krig när han var president hans budskap är fred.

Han är rik och kan därför inte köpas. Han skulle kunna leva lyxpensionärsliv men väljer detta.

Nej, han startade inte något nytt krig, men han är den amerikanska president som har krigat allra mest trots detta. Jämfört med Obama så ökade Trump bombningarna mot andra länder med över 430%. Obama släppte ca 25,000 bomber under sina 8 år som president, Trump släppte över 40,000 bomber under sitt första år som president.

Och Trump är inte rik på så sätt att han inte behöver mer pengar. Han har skulder på ca 400 miljarder dollar. Med tanke på detta är han nog lättare att köpa än många andra.

Citat:
Jag rekommenderar att du går till källorna. Det finns videor på youtube där alla uttalanden som Trump gjort och som media förvrängt presenteras i sin helhet.

Inga av exemplen jag tar upp är taget från tidningsartiklar, jag har med egna ögon sett varenda video på varenda en av dessa saker som han sagt och gjort, och det värsta man kan göra i Trump-anhängares ögon verkar vara att faktiskt citera det han sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Kan ju va för att han vill det bästa för den amerikanska befolkningen.

Att han inte fått Nobels fredspris är också en gåta. Enda presidenten någonsin som inte startat ett krig. Och försökt stoppa krig i andra länder.

Kan du ge något specifikt exempel på vad han faktiskt gjort för den amerikanska befolkningens bästa?

Och Nobels fredspris... hahahaha, wow. Nej, han startade inte något nytt krig, men han är den amerikanska president som har krigat allra mest trots detta. Jämfört med Obama så ökade Trump bombningarna mot andra länder med över 430%. Obama släppte ca 25,000 bomber under sina 8 år som president, Trump släppte över 40,000 bomber under sitt första år som president.
Citera
2023-08-07, 00:59
Medlem
Citat:
Inga av exemplen jag tar upp är taget från tidningsartiklar, jag har med egna ögon sett varenda video på varenda en av dessa saker som han sagt och gjort, och det värsta man kan göra i Trump-anhängares ögon verkar vara att faktiskt citera det han sagt.
Om detta verkligen är sant, hur kommer det sig att du inte reagerar över det uppenbara faktumet att pressen är så rädda för Trump att de måste förvränga allt han säger?

Exempel: Trump: "White supremasists och Antifa är avskyvärda men i denna demonstration fanns det också hyggliga personer på bägge sidor."
Pressens beskrivning: "Trump kallar White supremasists för hyggliga".
Citera
2023-08-07, 01:09
Medlem
Revolteras avatar
Citat:
Om detta verkligen är sant, hur kommer det sig att du inte reagerar över det uppenbara faktumet att pressen är så rädda för Trump att de måste förvränga allt han säger?

Exempel: Trump: "White supremasists och Antifa är avskyvärda men i denna demonstration fanns det också hyggliga personer på bägge sidor."
Pressens beskrivning: "Trump kallar White supremasists för hyggliga".

Detta grundar sig i tre saker:

1. De flesta white supremacists är Trump-anhängare.

2. Han har såååå många gånger vägrat ta avstånd från white supremacist-grupper och vägrat fördöma deras handlingar när de gjort saker som detta.

3. Syftet med uttalandet var genomskinligt och uppenbart: Att slippa fördöma rasisterna, inte att lyfta upp vänsterdemonstranterna. Han kallade bara vänsterfolket för hyggliga så han även kunde kalla sina anhängare, dvs white supremacist-grupperna, för hyggliga också.

Visst, media vinklar i sin rubrik, men spela inte dum och låtsas att han förmedlade något annat budskap än att slippa fördöma rasistgrupperna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in