Citat:
Ursprungligen postat av
45Lokar
Du verkar vara lite efterbliven. Titta på en karta var New Mexico ligger.
Påstår du fortfarande att den inte gränsar till Mexiko efter en titt på kartan?
Du missförstod uppenbarligen eller så uttryckte jag mig otydligt. Han syftade på en mur längs gränsen mellan New Mexico och Colorado. En gräns mellan två amerikanska delstater med andra ord, för att den ena råkar heta nåt med Mexiko.
Citat:
Ursprungligen postat av
abiz2
Sen tror jag att många gillade att han satte usa först.
På vilket sätt satte han USA först? Kan du ge något specifikt exempel?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pandeion
Han är emot kriget, startade inga krig när han var president hans budskap är fred.
Han är rik och kan därför inte köpas. Han skulle kunna leva lyxpensionärsliv men väljer detta.
Nej, han startade inte något nytt krig, men han är den amerikanska president som har krigat allra mest trots detta. Jämfört med Obama så ökade Trump bombningarna mot andra länder med över 430%. Obama släppte ca 25,000 bomber under sina 8 år som president, Trump släppte över 40,000 bomber under sitt första år som president.
Och Trump är inte rik på så sätt att han inte behöver mer pengar. Han har skulder på ca 400 miljarder dollar. Med tanke på detta är han nog lättare att köpa än många andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
TomSowell
Jag rekommenderar att du går till källorna. Det finns videor på youtube där alla uttalanden som Trump gjort och som media förvrängt presenteras i sin helhet.
Inga av exemplen jag tar upp är taget från tidningsartiklar, jag har med egna ögon sett varenda video på varenda en av dessa saker som han sagt och gjort, och det värsta man kan göra i Trump-anhängares ögon verkar vara att faktiskt citera det han sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnlitenUggla
Kan ju va för att han vill det bästa för den amerikanska befolkningen.
Att han inte fått Nobels fredspris är också en gåta. Enda presidenten någonsin som inte startat ett krig. Och försökt stoppa krig i andra länder.
Kan du ge något specifikt exempel på vad han faktiskt gjort för den amerikanska befolkningens bästa?
Och Nobels fredspris... hahahaha, wow. Nej, han startade inte något nytt krig, men han är den amerikanska president som har krigat allra mest trots detta. Jämfört med Obama så ökade Trump bombningarna mot andra länder med över 430%. Obama släppte ca 25,000 bomber under sina 8 år som president, Trump släppte över 40,000 bomber under sitt första år som president.