Ska bli så jäkla spännande att se hur Amanda-Alida-Micke situationen kommer utspela sig. Bara jag som tycker att hela den där situationen är så konstig på alla plan?
Alida och Amanda blev supertighta snabbt, de var ju en duo där i början och pratade gott om varandra i synkarna. Micke och Alida finner varandra. Sen går det från ett avsnitt till ett annat att Alida ska till Torpet så Amanda berättar (hittar på?) för Micke att Alida sagt det där om att Sophia borde skicka han eller R på tinget. M och Am går och blir nära medans Al är på Torpet baserat på den infon han fått av Am för då kan han "lita på henne". Al kommer tillbaka i samma veva som Am åker ut och M tar det utanför kameran med Al vad som sagts (om han så att det kom från Amanda vet vi inte om han sa) och de blir ett 'par' igen för han tar också Al på orden att hon inte sagt det. (😂
Men känner att 1. När splittrades Alida och Amanda? (Får ju snarare en känsla att Amanda dragit sig från Alida och Alida knappt vet vad som pågår, men det är ju inget som pratas om?) 2. Undrar inte Alida vad som sker när Amanda är på tinget och bara riktar sina blickar till grabbarna främst och störtgråter med Sophia? Fick ju känslan av när de så hejdå innan Alida skulle till Torpet att Amanda och Alida var närmst.
Det här har gnagt i mig sen Amanda snitchade (sanning eller ej?) på Alida till Micke, fattade ingenting. Någon annan som funderat på det här? Eller har någon info att fylla i mina luckor med? Hoppas annars att det blir någon slags konfrontation i vidare avsnitt för vill ha en upplösning. Är Amanda ett rent av rövhål som börjar sprida saker om Alida för att få "grabbarna för sig själv" och börjar ignorera henne när hon kommer från Torpet eller ligger det lite substans bakom det att Amanda har ett skäl att vända sig mot Alida helt plötsligt?