2025-02-26, 13:47
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Dagens avsnitt:

Innan valet till gårdskampen då visste Andreas om att han ska bli vald. När han blir vald då spelar Andreas förvånad, men det var det sämsta skådespel jag har sett. Jesper genomskådade honom direkt.

Andreas är fruktansvärd falsk mot Jesper, onödigt vara falsk i en dokusåpa. Vissa tänker inte på att sånt beteende blir negativt när programmen sänds, blir ju minuspoäng irl. Exempel: Emelie med det blåa håret i Farmen 2019, var dock värre.
Om Andreas går till final, då hoppas jag att han förlorar.

Kul se Andreas förlora gårdskampen då det blir ett bakslag för Mickes pakt. De får inte veta att Robban har lämnat, blir kul se deras reaktioner på fredag.
Håller med till 100. Tyckte Andreas var sjysst i början. Nu har han sjunkit i mina ögon rejält.
Och är det alltid angenämt att se hur besserwissern Mikaels sk "plan" ofta går åt h-vete.
Njuter lite av det faktiskt.
Kärringen Marica (som för övrigt tror det bästa om henne själv) borde tagga ner. Jag menar...hur kan man inte veta vad ett monogram är när man befinner sej i 50-årsåldern!? Sanslöst korkad människa.
2025-02-26, 13:50
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Det har vi vetat sedan avsnittet publicerades inatt.
Vilka är "vi"? Ja, jag fattar. "Vi" är de som tittar på tv4play. Men alla här i tråden gör väl inte det. Eller?
2025-02-26, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee

Micke ser förövrigt ut som Beevis and Butthead gubbarna. Enormt huvud och smal axlar och liten tunn kropp.

....och Robban låter å andra sidan som dom. Mest Butthead då. "Heh heh höh höh heh"

Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Ja.
Jag tycker dock att det är värre när de måste dränka katterna i sjön efter inspelningens slut varje år. Man tycker ju att de kunde försöka adoptera bort dem eller skicka dem till ett katthem. Men icke då. De skall prompt ner i en säck och sänkas med en sten i sjön. Litet onödigt grymt tycker jag, även om de bara är "sommarkatter".

Tack, där kom kaffet ut ur näsan.
2025-02-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Vilka är "vi"? Ja, jag fattar. "Vi" är de som tittar på tv4play. Men alla här i tråden gör väl inte det. Eller?

Eftersom du skrev ditt ”avslöjande” innan avsnittet sändes på Tv4 så fick även du det från Tv4 Play. Men du valde att spoila det i stället för att använda spoilertagg som vi andra när vi diskuterade det långt före ditt ”avslöjande”.

Citat:
Amanda kommer tillbaka. Sug på den.
2025-02-26, 15:26
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Eftersom du skrev ditt ”avslöjande” innan avsnittet sändes på Tv4 så fick även du det från Tv4 Play. Men du valde att spoila det i stället för att använda spoilertagg som vi andra när vi diskuterade det långt före ditt ”avslöjande”.
Tyvärr är du fel ute. Jag uppmärksammade vem som som skulle in när Robert hade lämnat. Kände igen Amandas skjorta bl a. Ok?
2025-02-26, 15:27
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tyvärr är du fel ute. Jag uppmärksammade vem som som skulle in när Robert hade lämnat. Kände igen Amandas skjorta bl a. Och det var INNAN .Ok?
2025-02-26, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JabbatheSkurt1312
Asså ni är ju helt jävla sämst på namn i den här tråden lol.

Sebastian Dawkins****

Menar du Sean Dawlberg?
2025-02-26, 15:43
Medlem
Citat:
Kärringen Marica (som för övrigt tror det bästa om henne själv) borde tagga ner. Jag menar...hur kan man inte veta vad ett monogram är när man befinner sej i 50-årsåldern!? Sanslöst korkad människa.

Det är tröttsamt med en gammal människa som beter sig som hon var tonåring.
2025-02-26, 16:17
Medlem
Citat:
Tyvärr är du fel ute. Jag uppmärksammade vem som som skulle in när Robert hade lämnat. Kände igen Amandas skjorta bl a. Och det var INNAN .Ok?

Av hänsyn till de som inte sett programmet så diskuterades detta med spoilertaggar flera timmar före ditt ”avslöjande”. Ok?

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_s85
I avsnitt 19 Torpet ser man klart och tydligt:
2025-02-26, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Amanda vill enbart starta konflikter, hon har inte IQ för annat. Hoppas hon drar igång något nu med Alida och Micke, så det blir lite action.

Ny trekant i storbondestugan?

Konflikter är Amanda bra på att starta men det känns djupt orättvist att hon får komma tillbaka, hon har ju hunnit vara "ute" och äta upp sig.
2025-02-26, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Konflikter är Amanda bra på att starta men det känns djupt orättvist att hon får komma tillbaka, hon har ju hunnit vara "ute" och äta upp sig.
Hon fick utse Micke till Storbonde för att hon åkte ut, sen åkte hon in igen dagen efter. De hade lika gärna kunnat ”kvitta” avhoppet med en vecka utan tvekamp. Det är väl det dom gör även denna vecka?

Farmen är lika tramsigt och pluttenuttigt som ”Bäst i test”.
2025-02-26, 18:57
Medlem
Ska bli så jäkla spännande att se hur Amanda-Alida-Micke situationen kommer utspela sig. Bara jag som tycker att hela den där situationen är så konstig på alla plan?

Alida och Amanda blev supertighta snabbt, de var ju en duo där i början och pratade gott om varandra i synkarna. Micke och Alida finner varandra. Sen går det från ett avsnitt till ett annat att Alida ska till Torpet så Amanda berättar (hittar på?) för Micke att Alida sagt det där om att Sophia borde skicka han eller R på tinget. M och Am går och blir nära medans Al är på Torpet baserat på den infon han fått av Am för då kan han "lita på henne". Al kommer tillbaka i samma veva som Am åker ut och M tar det utanför kameran med Al vad som sagts (om han så att det kom från Amanda vet vi inte om han sa) och de blir ett 'par' igen för han tar också Al på orden att hon inte sagt det. (&#128514

Men känner att 1. När splittrades Alida och Amanda? (Får ju snarare en känsla att Amanda dragit sig från Alida och Alida knappt vet vad som pågår, men det är ju inget som pratas om?) 2. Undrar inte Alida vad som sker när Amanda är på tinget och bara riktar sina blickar till grabbarna främst och störtgråter med Sophia? Fick ju känslan av när de så hejdå innan Alida skulle till Torpet att Amanda och Alida var närmst.

Det här har gnagt i mig sen Amanda snitchade (sanning eller ej?) på Alida till Micke, fattade ingenting. Någon annan som funderat på det här? Eller har någon info att fylla i mina luckor med? Hoppas annars att det blir någon slags konfrontation i vidare avsnitt för vill ha en upplösning. Är Amanda ett rent av rövhål som börjar sprida saker om Alida för att få "grabbarna för sig själv" och börjar ignorera henne när hon kommer från Torpet eller ligger det lite substans bakom det att Amanda har ett skäl att vända sig mot Alida helt plötsligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in