Flashback bygger pepparkakshus!
2025-02-25, 06:54
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Otroligt okänsligt av dej att sitta och skönmåla om ryssarnas situation i östra Ukraina innan SMO. De blev bombade och därefter etniskt rensade av ukraina-fascister. Ryssar blev brända till döds i Odesa. Försvarar du dessa krigsförbrytelser?
Pro-rysk gerilla, klart som fan de blev avlivade när de startade väpnat uppror. Dessa sköt även ned ett civilt trafikflygplan med ryska robotar, alla ombord dog, sedan plundrades vraket på värdesaker. KRÄK!
Citera
2025-02-25, 07:47
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Notera att inte ett enda inlägg gjorts för att redan ut just den helt avgörande frågan.
Det skall istället bara sitta och gnällas dagarna i ända.

Min teori är att om kriget kommer i Fullt utblommad form, så har man oavsett om man är pacifist, Ryssvänlig, Rysshatare, eller scout i stort sett inget val annat än att börja slåss för att helt enkelt överleva.
Jag är förvisso inte förvånad. Det är därför de här sjukt ”unika” trådarna, som postas dagligen, är så sjukt töntiga och ogivande.
Citera
2025-02-25, 08:19
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Ja visst vi älskar ju Putte så klart det är ju en redig karl det men säger samma sak som jag alltid sagt angående krig. Jag tänker inte slåss för någon och kommer någon in på min mark så skiter jag i om dom är ryssar, jänkare eller svenskar för dom kommer inte därifrån levande.

Är inte en mer intressant fråga vad ni NATOtroll kommer säga och göra när ni drar in oss i ett världskrig med Kina?
Citera
2025-02-25, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harsett
Du menar att ett land som bröt sig loss och blev självständigt från det dåvarande förtryckande Sovjet fortfarande hade massa idioter till pro-ryssar kvar i landet som med ekonomiskt stöd från Putin försökte ta över östra delarna av Ukraina genom att bomba flygplatser och föra krig mot det ukrainska folket och att det ukrainska folket endast försöker försvara sig mot dom riktiga fascisterna som är ryssar som stödjer Putin.

Putin startade kriget 2014. Men ljuger som vanligt om allt. Samma med Trump som säger att Zelenskyj är diktatorn när han själv precis gjort exakt allt en diktator gör. Varför är don största hycklarna i världen extremhöger?
Precis. Men du skulle nog svarat detta till Hugos kommentar och inte min. (Jag är inte alltid så bra på att uttrycka mig, så blandade ihop dem små gröna män på Krim med östra Ukraina också. Men kanske var de gröna också där, klädda i kläder i andra färger?)
Citera
2025-02-25, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja visst vi älskar ju Putte så klart det är ju en redig karl det men säger samma sak som jag alltid sagt angående krig. Jag tänker inte slåss för någon och kommer någon in på min mark så skiter jag i om dom är ryssar, jänkare eller svenskar för dom kommer inte därifrån levande.

Är inte en mer intressant fråga vad ni NATOtroll kommer säga och göra när ni drar in oss i ett världskrig med Kina?
Jaså? Och när har NATO startat krig mot någon?

Citat:
Ursprungligen postat av user7a261m
Jag gör det som de som införde den muslimska invasionen fruktar mest: vägrar att strida emot en rysk invasion.
Hahaha sämsta ursäkten för att du är en passiv nolla mao
Citera
2025-02-25, 10:31
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Sverige invaderades inte. Däremot knäböjde Sverige för Hitler och lät SS-soldater använda svensk infrastruktur och järnmalm,
Waffen-SS passerade inte Sverige vad jag vet utan det var främst Engelbrechtdivisionen som var en del av tysklands reguljära armé Wehrmacht.
Citera
2025-02-25, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool
jag är ett rysstroll, alltså jag är en sån där som är anti-krig. skulle ryssen invadera Sverige av någon jäkla anledning (våra folk är bröder, dom skulle aldrig invadera), så skulle jag såklart dö för Sverige men helst inte slåss å någons vägnar då det inte är min fight och just nu så känner jag inte samhöre med någon av världsledarna, förutom möjligtvis Putin då, och Trump självklart.

Men Ukraina invaderas just för att de är era bröder. Väldigt oroväckande att du nu säger att Sverige också ska invaderas.
Citera
2025-02-25, 10:38
Medlem
Det enklaste är väl att titta på vad som hände med medlöpare i Frankrike, Danmark och Norge. För att inte tala om alla avrättningar och bilbomber i Ukraina och Ryssland. Vi får nog anta att en dödslista finns redan.
Citera
2025-02-25, 11:04
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jag tänker inte slåss för någon och kommer någon in på min mark så skiter jag i om dom är ryssar, jänkare eller svenskar för dom kommer inte därifrån levande.
Lilla vän, du är tuff bakom tangenterna. Men i verkligheten så hade du naturligtvis inte haft en chans att stå emot några militärer oavsett härkomst på "din" mark.
Citera
2025-02-25, 11:04
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Barnen får vi kanske i moderna tider undanta.
Tyskungarna i Danmark och Norge skickades ofta till Sverige och det gick bra för dom.
T.ex då Anni-Frid Lyngstad och politikern Marit Paulsen.
Deras mammor däremot fick håret avrakat och förnedrades men det förtjänade dom.

Tycker att det är extremt själviskt och svinigt av dessa kvinnor att knulla runt med ockupationsmaktens soldater medan männen tvingats ut i strid och dödats, sårats eller fått spendera flera år i krigsfångeläger.

I delar av Norra Norge 1944 hade nästan 20% av all nyfödda barn em tysk soldat som pappa.
Kul för den äkta maken som släppts från ett tyskt krigsfångeläger 1945 att komma hem till frugan och upptäcka att hon har en nyfödd bebis...
Citera
2025-02-25, 11:43
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Hypotetiskt scenario: Sverige attackeras av Ryssland. Varför eller hur det går till är fritt för era fantasier, men detta är ett hypotetiskt scenario. Vilken sida skulle då alla ni som är vänner av Ryssland stå på? Skulle ni försvara vårt land eller skulle ni liera er med Ryssland?
Ointressant, då dessa hjon inte kan nåt inte är värda nåt och kissar på sig om dom måste agera .
Citera
2025-02-25, 11:43
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Waffen-SS passerade inte Sverige vad jag vet utan det var främst Engelbrechtdivisionen som var en del av tysklands reguljära armé Wehrmacht.
Det ändrar inte faktumet att Sverige har vikit ner sig direkt av rädsla att Stockholm skulle få besök av Stukas och Messerschmitts, och att svenskarna skulle slaktas. Den inställningen rådde tills Nazityskland började gå mot kollaps.
Senast redigerad av BeHPNemesis12345. 2025-02-25 kl. 11:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in