2025-02-24, 21:48
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard09
Oj, har vi en religiös elbilsfanatiker. Akta dig för hjärtinfarkt.
Absolut inte, tog bara fram lite fakta.
Citera
2025-02-25, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det där är faktiskt en riktigt bra bil. De bara går och går. Ja, de är bullriga och inte jättekul om man ska åka på höghastighetsvägar längre tid, men de är grymt pålitliga. En kompis till mig hade en sån som andrabil som han hade till och från jobbet. Rent ekonomiskt den bästa bil han haft säger han. Har för mig att han köpte en fyra år gammal som gått 4000 mil, han hade den i sex - sju år och när han sålde den hade den gått knappt 20K mil. Det enda han gjort var att byta just avgasrör, bromsbelägg och de vanliga servicarna.

Själv är jag inne på våran andra Yaris. Den första köpte jag som ny och hade i dryga sex år, denna köpte jag som ett år gammal. Grymma bilar!
När denna gjort sitt vilket lär dröja så är yaris en modell som är intressant också. Ganska lik denna men något större, dessa görs inte längre. Sista året var 2013 eller 14?
Ingen rolig bil eller speciellt trevlig när man börjar närma sig 100km/h men helt klart pålitlig och billig.
Citera
2025-02-25, 06:20
Medlem
IceEyess avatar
Köp en Volvo Amazon. Kanske inte direkt ny, men den har varit ny, och överensstämmer på övriga punkter.
Citera
2025-02-25, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Absolut inte, tog bara fram lite fakta.
Fakta, orimligt önsketänkande vad ID 2 kommer kosta.
Citera
2025-02-25, 08:46
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Fakta, orimligt önsketänkande vad ID 2 kommer kosta.
Mhm vet inte om du är läskunnig eller bara moppasig men du ska sitta ner när vuxna pratar.
Citera
2025-02-25, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Finns det inga nya bilar runt 70hk att köpa globalt? Och stirra dig inte blind på HK det handlar om priset. 70hk räcker dock gott för pendling och som andrabil.

70-100hk och du får växel tillbaka på 200.000 i Sverige idag om du köper fabriksny småbil. Och det är i stort sett samma pris hos alla icke premiumtillverkare.

/Dick
Citera
2025-02-25, 11:35
Medlem
Citat:
Mhm vet inte om du är läskunnig eller bara moppasig men du ska sitta ner när vuxna pratar.
Så du konverterar 25 000 euro i Tyskland till 250 000 kronor i Sverige?

Växelskursen är en euro för 11,14 kronor. Moms på bilar i Tyskland 19 procent och Sverige 25 procent. Dessutom ingår tre års vagnskadegaranti i Sverige som måste tas ut på priset. Hur får du ihop din beräkning?
Citera
2025-02-25, 11:49
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Så du konverterar 25 000 euro i Tyskland till 250 000 kronor i Sverige?

Växelskursen är en euro för 11,14 kronor. Moms på bilar i Tyskland 19 procent och Sverige 25 procent. Dessutom ingår tre års vagnskadegaranti i Sverige som måste tas ut på priset. Hur får du ihop din beräkning?
Kommer en mängd modeller bla från fiat Citroën Renault mf. Kalla det vad du vill 250-300 det är ändå likt förbannat 2025 det kommer förändringar på marknaden med elbilar folk faktiskt har råd med. Förutom du som ska trotsa som ett barn hahaha
Citera
2025-02-25, 11:55
Medlem
Citat:
Kommer en mängd modeller bla från fiat Citroën Renault mf. Kalla det vad du vill 250-300 det är ändå likt förbannat 2025 det kommer förändringar på marknaden med elbilar folk faktiskt har råd med. Förutom du som ska trotsa som ett barn hahaha
Jag ifrågasatte bara det förväntade priset på VW ID 2.
Citera
2025-02-25, 12:03
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Jag ifrågasatte bara det förväntade priset på VW ID 2.
24.900 euro tätt efter ledande Citroën på 23.300 euro
Citera
2025-02-25, 14:42
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Och jag svarade med att ID 2 kommer kosta mer.
Till början med ja.
Man släpper alltid den dyrare versionen först, med större batteri.
Men oavsett, ID2 hinner inte ut till bilhandeln i år.

Vill man ha något ännu billigare, och kan vänta lite till, så kommer ju även ID1 senare också.
Citera
2025-02-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
När denna gjort sitt vilket lär dröja så är yaris en modell som är intressant också. Ganska lik denna men något större, dessa görs inte längre. Sista året var 2013 eller 14?
Ingen rolig bil eller speciellt trevlig när man börjar närma sig 100km/h men helt klart pålitlig och billig.

Ägde en yaris 2006, med den "bra motorn". Under de 2år jag ägde den rostade det hål i avgasröret, ett hjullager tog slut och bilen började tokrosta undertill. Faktiskt den värsta bilen jag ägt, sett till hur mycket problem och värdefall den drog på sig. och då har jag faktiskt ägt en ännu äldre saab också. Toyota är väldigt överskattat IMO.
Senast redigerad av Gullpotet 2025-02-25 kl. 19:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in