2025-02-24, 21:33
Medlem
JohnnieStalkers avatar
Tyck vad ni vill om Trump men fakta är att han är den enda amerikanska president som inte startat något krig. Han verkar mest vilja avsluta ett just nu.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Måste säga tvärtom. Positivt överraskad. Trump vill ha fred, ni vill ha fler döda. Trump visste man var han stod, men JD Vance och Tulsi Gabbard har varit positiva överraskningar. Musk lite "too much", men han är inte amerikan heller. Den som jag avskyr mer och mer är Ursula vad der Leyen. Klarar bara inte henne.
Ja, hon är ett sänke för Europa, det blir ju mer uppenbart för var dag som går. Och EU-byråkratin borde verkligen utsättas för ett europeiskt DOGE...

Intressant presskonferens med Trump och Macron i Vita huset tidigare idag:
https://www.youtube.com/live/CEJ-n-R...Un5vKfX_sfrnRN
Citera
Medlem
Känner precis som TS. Varit till USA ett 20 tal gånger och bott där i flera omgångar. Men mina känslor för landet är helt veck. Ville länge tro att Trump skulle komma med något bra men hans syn på Putin och världshandeln gör att man inte kan tycka om USA längre. Sen gick det en rysning genom kroppen när man såg Musk dela ut vad han kallade en romersk hälsning. Nej, stödet för USA från min sida är helt borta.
Citera
2025-02-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxygenius123
I dagens DN skriver Alex Schulman: Det räcker nu – jag har börjat avsky USA
Och för första gången kan jag faktiskt hålla med denne Schulman, som jag f.ö. inte gillar så mycket.
Han skriver vidare "Jag skiter i USA nu. Det finns ingenting där som intresserar mig längre. Det finns andra platser att besöka, andra kulturer att inspireras av.” och jag instämmer delvis i det också.
Jag har alltid gillat USA, ända sedan jag var ung. Den bild av USA som ett "drömland", vilket jag såg framför mig som ung, har dock med tiden förbytts mot ett land med mycket skit och problem. En gång i tiden drömde jag om att bo där, men det har jag för länge sedan insett att jag inte vill göra.
Har gillat mycket av den amerikanska kulturen, allt från film och musik m.m. till amerikanska bilar och båtar. Har haft amerikanare i flera årtionden och även amerikanska båtar, dock har jag aldrig viftat med en amerikansk flagga eller tyckt att det är något att pryda min tillvaro med. Har även varit i USA några gånger och sett mig omkring.
Men nu, med den skithög till president som det amerikanska folket har röstat fram och med den politik som drivs både nationellt och internationellt så har även jag börjat avsky USA! Riktigt mycket också!
Visst, man kan inte klandra hela USA för det vi ser idag. Men uppenbarligen är majoriteten amerikaner så korkade och insnöade att man tycker att det Trump gör är bra och att det är så här man vill ha det! Jag vet att väldigt många amerikaner har sundare tankar och tycker helt annorlunda, men likförbannat så är majoriteten i mina ögon riktiga korkskallar. Man kan tycka att även dessa rednecks borde må illa av att se Trump liera sig med Putin och Ryssland. Känns som ett otroligt svek mot allt vad USA borde stå för. En kollaboratör i Vita Huset helt enkelt!
Nej, det USA jag ser idag intresserar inte mig längre. Trump och hans anhang önskar jag bara enkelbiljett till Helvetet! Det inkluderar givetvis även Musk. Tankar på att resa till USA igen får läggas på is, kanske för evigt. Och det är f-n till och med så att jag funderar på att sälja min amerikanare. Tycker så jäkla illa om USA nu så att jag vill inte ha något med dom eller deras produkter att göra!
Kan bara hoppas att sundare krafter kan kasta ut galenpannan ur Vita Huset innan det är för sent!
Är det bara Alex och jag som känner denna avsky nu, eller fler? Skulle tro att vi är rätt många, inte bara i Sverige, som känner likadant.
Jaha? Då låter som det du påtalar andra för att vara, intolerant. En intolerant pk-svenne som köper vänstermediapropagandan. Får.
Citera
2025-02-24, 21:36
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Jaha? Då låter som det du påtalar andra för att vara, intolerant. En intolerant pk-svenne som köper vänstermediapropagandan. Får.

Komedi att någon som sympatiserar med MAGA dömer andra för att vara "intoleranta"...
Citera
2025-02-24, 21:40
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Känner likadant och har också varit flera gånger i USA, besökt Mt Rushmore, Grand Canyon, Las Vegas, Niagara Falls, Chicago, NYC, Washington DC, Cape Canaveral, m.m., m.m., m.m.

Var där senast 2016, men efter orangutangens fientliga övertagande av GOP och hela USA, har jag valt andra resmål. USA är skit.

Man kan alltid hoppas att det blir bättre på sikt, typ om 10 år eller något.

Kom ihåg att år 1945 så trodde nog alla att Tyskland skulle vara en paria i hundratals år framöver efter vad de gjorde, men de kom ju tillbaka in i värmen hur snabbt som helst (tex så vann de fotbolls-VM 1954 och fick därmed tillbaka mycket av sin identitet).

Jag älskar USA och har varit där flera gånger, tänker inte ge upp hoppet ännu på att MAGA-giftet besegras men tills dess så känns det verkligen iskallt att åka dit. Tyvärr. Städer som Washington DC är riktigt fina och något alla bör ha på sin bucket list, tur att man redan bockat av det.
Citera
2025-02-24, 21:40
Hahahaha fy fan vad jag skrattar högt när sådana flummiga vänster dårar gråter Fortsätt gärna med det, ger mig positiv energi
Citera
2025-02-24, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillardisk
Vem sa något om Ukraina? Kräla tillbaka till ditt smutsiga, loppiga hörn i din fallfärdiga trollfabrik, vatnik. Ett tips: be någon av kollegorna i trollfabriken korrekturläsa dina inlägg nästa gång. Du borde få några rubels löneavdrag när din automatöversatta svenska är så kass att det blir såpass genomskinligt att du är en rysk zombie. Er u-landsversion av Google translate är genomusel. Festligt nog en ironisk nackdel för er i trollfabriken att ert pissiga värv försvåras av ert censurerade internet. Hoppas förmannen i fabriken ser det här och drar in din dagliga ranson potatisvodka. Eller kanske e bjuder dig på en flygtur genom fönstret, en rysk specialitet.

OnT: håller med TS. Är också grymt besviken och less på USA. Har absolut inget sug att åka dit igen. Fortsätter dock följa politiken med stort intresse. Det är ju en fascinerande utveckling att se världens största demokrati i rekordfart förvandlas till en genomkorrupt bananrepublik. Som en flygplanskrasch man inte kan titta bort ifrån, oavsett hur obehagligt det är. Man förundras ju över hur efterbliven riksclownen och fullblodsidioten Trump är. Det blir intressant att se hur länge han får hållas. Jag gissar faktiskt till hans död (som gärna får komma förr än senare) . Den Oreanges hjärndöda, dreglande redneck-följare är så djupt indoktinerade och redan från början så intellektuellt nedsatta att de kommer aldrig lyckas ändra uppfattning om sin frälsare.
Haha, ja halva USA är dumma i huvudet och pk-svin som ni är såååå smarta och duktiga. Grattis.
Citera
2025-02-24, 21:42
Medlem
53....so whats avatar
Bara för att en idiot till svensk hatar USA och att du ogillar vissa personer och system där borta, så finns det massor att gilla.
Själva landet och människor har inget med detta att göra.
Försök inse detta.
Citera
2025-02-24, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Måste säga tvärtom. Positivt överraskad. Trump vill ha fred, ni vill ha fler döda. Trump visste man var han stod, men JD Vance och Tulsi Gabbard har varit positiva överraskningar. Musk lite "too much", men han är inte amerikan heller. Den som jag avskyr mer och mer är Ursula vad der Leyen. Klarar bara inte henne.

Instämmer 100%. Ryssar och ukrainare borde inte döda varandra. Och det är en positiv överraskning att Trump verkligen verkar vilja ha fred mellan dem. Medan EU-pamparna vill att de skall fortsätta döda varandra.

Vance talar också klarspråk om yttrandefrihet och demokrati. Medan EU tycks stå för censur och förbud.
Citera
2025-02-24, 21:45
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Man kan alltid hoppas att det blir bättre på sikt, typ om 10 år eller något.

Kom ihåg att år 1945 så trodde nog alla att Tyskland skulle vara en paria i hundratals år framöver efter vad de gjorde, men de kom ju tillbaka in i värmen hur snabbt som helst (tex så vann de fotbolls-VM 1954 och fick därmed tillbaka mycket av sin identitet).

Jag älskar USA och har varit där flera gånger, tänker inte ge upp hoppet ännu på att MAGA-giftet besegras men tills dess så känns det verkligen iskallt att åka dit. Tyvärr. Städer som Washington DC är riktigt fina och något alla bör ha på sin bucket list, tur att man redan bockat av det.
Vad menar du med MAGA giftet?
Citera
2025-02-24, 21:46
Medlem
Ganonitos avatar
USA klarar sig nog utan dig ska du se.

Trump är för övrigt den bästa president USA någonsin haft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in