2025-02-24, 21:13
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du pratade om ”wokelögner”. Jag vill bara veta vilka lögner du menar.

Tror du att det är en lögn att det finns folk som är födda som kvinnor men som känner sig som män och tvärtom?
Nej det anser jag inte. Men om man påstår att de är vad de känner sig som, eller försöker påskina det, kan man inte ta till sig verkligheten. Nån gång måste du väl växa upp och kunna släppa din religion. Inse att du försvarar något som inte är sant?

Du inser väl att det jag säger om tro stämmer och du beter sig på samma sätt som dem, när man ifrågasätter dogmerna. Du har en tro, precis som religiösa. Verkligheten får stå åt sidan.
Citera
2025-02-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du pratade om ”wokelögner”. Jag vill bara veta vilka lögner du menar.

Tror du att det är en lögn att det finns folk som är födda som kvinnor men som känner sig som män och tvärtom?

Man kan "känna" allt möjligt. Sorg, ilska, glädje. Att man egentligen borde vara det motsatta könet.
Det är bara känslor.
Det gör det inte verkligt.
Verkligheten är att antingen är du man, eller så är du kvinna.
Inga känslor eller fantasier i världen kan förändra det.
Citera
2025-02-24, 21:15
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Och du menar med ordet "against" vad? U.S. votes against U.N. resolution condemning Russia for Ukraine war
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Du glömde det viktiga ordet "against".
Citera
2025-02-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxygenius123
I dagens DN skriver Alex Schulman: Det räcker nu – jag har börjat avsky USA
Och för första gången kan jag faktiskt hålla med denne Schulman, som jag f.ö. inte gillar så mycket.
Han skriver vidare "Jag skiter i USA nu. Det finns ingenting där som intresserar mig längre. Det finns andra platser att besöka, andra kulturer att inspireras av.” och jag instämmer delvis i det också.
Jag har alltid gillat USA, ända sedan jag var ung. Den bild av USA som ett "drömland", vilket jag såg framför mig som ung, har dock med tiden förbytts mot ett land med mycket skit och problem. En gång i tiden drömde jag om att bo där, men det har jag för länge sedan insett att jag inte vill göra.
Har gillat mycket av den amerikanska kulturen, allt från film och musik m.m. till amerikanska bilar och båtar. Har haft amerikanare i flera årtionden och även amerikanska båtar, dock har jag aldrig viftat med en amerikansk flagga eller tyckt att det är något att pryda min tillvaro med. Har även varit i USA några gånger och sett mig omkring.
Men nu, med den skithög till president som det amerikanska folket har röstat fram och med den politik som drivs både nationellt och internationellt så har även jag börjat avsky USA! Riktigt mycket också!
Visst, man kan inte klandra hela USA för det vi ser idag. Men uppenbarligen är majoriteten amerikaner så korkade och insnöade att man tycker att det Trump gör är bra och att det är så här man vill ha det! Jag vet att väldigt många amerikaner har sundare tankar och tycker helt annorlunda, men likförbannat så är majoriteten i mina ögon riktiga korkskallar. Man kan tycka att även dessa rednecks borde må illa av att se Trump liera sig med Putin och Ryssland. Känns som ett otroligt svek mot allt vad USA borde stå för. En kollaboratör i Vita Huset helt enkelt!
Nej, det USA jag ser idag intresserar inte mig längre. Trump och hans anhang önskar jag bara enkelbiljett till Helvetet! Det inkluderar givetvis även Musk. Tankar på att resa till USA igen får läggas på is, kanske för evigt. Och det är f-n till och med så att jag funderar på att sälja min amerikanare. Tycker så jäkla illa om USA nu så att jag vill inte ha något med dom eller deras produkter att göra!
Kan bara hoppas att sundare krafter kan kasta ut galenpannan ur Vita Huset innan det är för sent!
Är det bara Alex och jag som känner denna avsky nu, eller fler? Skulle tro att vi är rätt många, inte bara i Sverige, som känner likadant.

Tyckte du de neokonservativa i USA var bättre som George W Butler och alla andra krigshökar ? Gillar du inte fred ? Är det något fel att granska myndigheters utgifter Du verkar mycket hjärntvättad av media. Har du samma ångest som kändisarna i USA ? Sen var det Europa som byggde gasledningar från Ryskland till Ryssland. De la inte heller 2% av sina BNP på försvaret enligt överenskommelse i NATO. Så det är bara att gilla läget. Men visst åk du på semester till Saudiarabien istället.
Citera
2025-02-24, 21:21
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Och för första gången kan jag faktiskt hålla med denne Schulman, som jag f.ö. inte gillar så mycket.
Han skriver vidare "Jag skiter i USA nu. Det finns ingenting där som intresserar mig längre. Det finns andra platser att besöka, andra kulturer att inspireras av.” och jag instämmer delvis i det också.
Jag har alltid gillat USA, ända sedan jag var ung. Den bild av USA som ett "drömland", vilket jag såg framför mig som ung, har dock med tiden förbytts mot ett land med mycket skit och problem. En gång i tiden drömde jag om att bo där, men det har jag för länge sedan insett att jag inte vill göra.
Har gillat mycket av den amerikanska kulturen, allt från film och musik m.m. till amerikanska bilar och båtar. Har haft amerikanare i flera årtionden och även amerikanska båtar, dock har jag aldrig viftat med en amerikansk flagga eller tyckt att det är något att pryda min tillvaro med. Har även varit i USA några gånger och sett mig omkring.
Men nu, med den skithög till president som det amerikanska folket har röstat fram och med den politik som drivs både nationellt och internationellt så har även jag börjat avsky USA! Riktigt mycket också!
Visst, man kan inte klandra hela USA för det vi ser idag. Men uppenbarligen är majoriteten amerikaner så korkade och insnöade att man tycker att det Trump gör är bra och att det är så här man vill ha det! Jag vet att väldigt många amerikaner har sundare tankar och tycker helt annorlunda, men likförbannat så är majoriteten i mina ögon riktiga korkskallar. Man kan tycka att även dessa rednecks borde må illa av att se Trump liera sig med Putin och Ryssland. Känns som ett otroligt svek mot allt vad USA borde stå för. En kollaboratör i Vita Huset helt enkelt!
Nej, det USA jag ser idag intresserar inte mig längre. Trump och hans anhang önskar jag bara enkelbiljett till Helvetet! Det inkluderar givetvis även Musk. Tankar på att resa till USA igen får läggas på is, kanske för evigt. Och det är f-n till och med så att jag funderar på att sälja min amerikanare. Tycker så jäkla illa om USA nu så att jag vill inte ha något med dom eller deras produkter att göra!
Kan bara hoppas att sundare krafter kan kasta ut galenpannan ur Vita Huset innan det är för sent!
Är det bara Alex och jag som känner denna avsky nu, eller fler? Skulle tro att vi är rätt många, inte bara i Sverige, som känner likadant.
Känner likadant och har också varit flera gånger i USA, besökt Mt Rushmore, Grand Canyon, Las Vegas, Niagara Falls, Chicago, NYC, Washington DC, Cape Canaveral, m.m., m.m., m.m.

Var där senast 2016, men efter orangutangens fientliga övertagande av GOP och hela USA, har jag valt andra resmål. USA är skit.
Citera
2025-02-24, 21:23
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nej det anser jag inte. Men om man påstår att de är vad de känner sig som, eller försöker påskina det, kan man inte ta till sig verkligheten. Nån gång måste du väl växa upp och kunna släppa din religion. Inse att du försvarar något som inte är sant?

Du inser väl att det jag säger om tro stämmer och du beter sig på samma sätt som dem, när man ifrågasätter dogmerna. Du har en tro, precis som religiösa. Verkligheten får stå åt sidan.

Jag anser att man ska ha en grundläggande respekt för allas åsikter. Om en person som är född som kvinna säger att hon känner sig som en man så respekterar jag att den personen känner så precis som att jag respekterar att någon säger sig vara nazist. Även om jag inte håller med var personen tror på så respekterar jag personens rätt att tycka det.

Rätten att att identifiera sig själv som person är absolut inte samma sak som att samla in pengar för att judarna ska ta över hela ”sitt” land för att det då kommer ner en fantasigubbe från himlen.
Citera
2025-02-24, 21:23
Medlem
Endevils avatar
Schulman borde ta sig ur sin liberala bubbla istället och inse att han är på fel sida av historien. Den liberala världsordningen dör nu. I över 100 år har USA försökt uppnå global dominans och sprida liberalism. Det är över nu med Trump. USA kommer att prioritera sina närområden, satsa på autarki och bygga upp den egna tillverkningsindustrin. De ideologiska korstågens tid är förbi.
Citera
2025-02-24, 21:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Man kan "känna" allt möjligt. Sorg, ilska, glädje. Att man egentligen borde vara det motsatta könet.
Det är bara känslor.
Det gör det inte verkligt.
Verkligheten är att antingen är du man, eller så är du kvinna.
Inga känslor eller fantasier i världen kan förändra det.

Jag har inte pratat om vad som är verkligt eller inte. Jag frågade vad som är lögnen i detta?
Citera
2025-02-24, 21:25
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Ok, nu vet vi vilken sida USA står på utan tvekan. Hejdå USA, EU skynda på med försvar och gärna kärnvapen för vår framtid emot diktaturländer!

I FN idag:

"The United States voted with Russia, North Korea, Belarus and 14 other Moscow-friendly countries Monday on a resolution condemning Russian aggression in Ukraine and calling for its occupied territory to be returned that passed overwhelmingly in the U.N. General Assembly on Monday."
Ja fy fan, USA har verkligen blivit en paria.
Citera
2025-02-24, 21:26
Avstängd
Måste säga tvärtom. Positivt överraskad. Trump vill ha fred, ni vill ha fler döda. Trump visste man var han stod, men JD Vance och Tulsi Gabbard har varit positiva överraskningar. Musk lite "too much", men han är inte amerikan heller. Den som jag avskyr mer och mer är Ursula vad der Leyen. Klarar bara inte henne.
Citera
2025-02-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Och du menar med ordet "against" vad? U.S. votes against U.N. resolution condemning Russia for Ukraine war
Ja, tyckte det var konstigt med krav att Ryssland plötsligt skulle överge de som de åtagit sig att beskydda under flera år nu. Speciellt som Trump's USA är mot krig, men det gällde ju det motsatta.
Citera
2025-02-24, 21:31
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Så du är bara sur över att det blir fred med ryssland med andra ord. Det är bara att erkänna, ni krigshetsare är bara ute efter att döda ryssar, ni är inte intresserade av fred eller förstå varför konflikten uppstod.

Själv är jag oerhört lättad att Trump är i vita huset. Annars hade en vidare konflikt i Europa och säkerligen Sverige/Finland varit oundviklig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in