2025-02-22, 20:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Jaha?
Länken du fick handlar ju exakt om att han inte kan knäcka USAID.

"“There is a statute that creates the Department of Education. And to get rid of the Department of Education, President Trump needs to persuade Congress to amend or repeal that statute,” Super says. “I should say the same is true for the Agency for International Development and for the Consumer Finance Protection Bureau. There's a law that says there is a USAID, and the president has to comply with that law.”"

"“When Congress required that there be a USAID within the U.S. government, surely it assumed it would be one sufficient to carry out all the functions assigned to it,” Super says. “The broken remnant of a USAID is thus not what Congress meant when it required that there be a USAID.”"

"“Any entity, like USAID and the Department of Education, which was created by law may only be dissolved by law, and any such legislation would need sixty votes to overcome a Senate filibuster,” he says. “But it’s conceivable all this is more of a negotiating tactic whereby hopefully both parties in Congress can come to agreement on how to make these agencies more efficient rather than hack away at them indiscriminately.”"

FATTAR DU NU ELLER SKA DU FORTSÄTTA DITT FILIBUSTRANDE?

https://www.usnews.com/news/politics/articles/2025-02-11/can-trump-really-dissolve-a-government-agency-like-usaid-or-the-department-of-education
Snälla, gör som jag. Låt dem honom tro att det är olagligt för presidenten att skriva EOs. Se det roliga i att det finns dårar som går runt och lever i en alternativ verklighet. Jag brukar tänka mig att de häver ur sig detta i ett samtal, varvid pinsam tystnad uppstår. Se det komiska i idiotin. Det går inte att vinna när man brottas med en gris. Man blir bara smutsig.

För lustighetens skull skrev Biden under fler EOs än Trump (ännu) hunnit med. Helt olagligt
Citera
2025-02-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Snälla, gör som jag. Låt dem honom tro att det är olagligt för presidenten att skriva EOs. Se det roliga i att det finns dårar som går runt och lever i en alternativ verklighet. Jag brukar tänka mig att de häver ur sig detta i ett samtal, varvid pinsam tystnad uppstår. Se det komiska i idiotin. Det går inte att vinna när man brottas med en gris. Man blir bara smutsig.

För lustighetens skull skrev Biden under fler EOs än Trump (ännu) hunnit med. Helt olagligt

Vilka olagliga presidentdekret skrev Biden under?
Du är medveten om att jag är en inbiten antitrumpist.

Däremot gillar jag inte när folk ljuger. Så som du iofs gör hela tiden.
Så ska jag lyssna med ens ett halvt öra på en lögnpadda som dig så bör du förklara vad som var olagligt med de presidentdekret som Biden utfärdade.

Dra inte spåret kring benådningar och sånt för där är Trump värst, vart du än försöker hävda.
Citera
2025-02-22, 20:56
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Jag tycker det är intressant hur Trump, Elon, Vance o gänget berättigar det hela inför sig själva? Jag tror knappt någon människa kan berättiga saker inför sig själv med "jag gör det för att jag är en ond människa som vill ha mer makt", så hur förklarar de sitt agerande inför sig själva? Hur inbillar de sig att de gör saker bättre för amerikaner, vilket de självklart inte gör, mer än för den absolut rikaste 1% klicken (om de är lojala då givetvis).
Citera
2025-02-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Det jag vänder mig mot i ditt inlägg är: "100%".

Risken har ökat, ja. Men hur stor? Det är svårt att veta.

Samtidigt är andra sidan extrem också, med censur, könsbyten, kvotering, massinvandring osv.

Vi har nu bara extrema partier är jag rädd för.

”Också extrem”

Vad har Trump gjort som är extremt? Frågar av ren nyfikenhet.
Citera
2025-02-22, 20:59
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Vilka olagliga presidentdekret skrev Biden under?
Du är medveten om att jag är en inbiten antitrumpist.

Däremot gillar jag inte när folk ljuger. Så som du iofs gör hela tiden.
Så ska jag lyssna med ens ett halvt öra på en lögnpadda som dig så bör du förklara vad som var olagligt med de presidentdekret som Biden utfärdade.

Dra inte spåret kring benådningar och sånt för där är Trump värst, vart du än försöker hävda.
Det är såklart lagligt för alla presidenter att skriva EOs. Ta nu psykmedicinen och vila lite.
Citera
2025-02-22, 21:02
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Jag tycker det är intressant hur Trump, Elon, Vance o gänget berättigar det hela inför sig själva? Jag tror knappt någon människa kan berättiga saker inför sig själv med "jag gör det för att jag är en ond människa som vill ha mer makt", så hur förklarar de sitt agerande inför sig själva? Hur inbillar de sig att de gör saker bättre för amerikaner, vilket de självklart inte gör, mer än för den absolut rikaste 1% klicken (om de är lojala då givetvis).
Jag tycker det var helt bedrövligt att stryka 150-åringarna från social Security. Och sen den där transfestivalen i Iran som plötsligt står utan bidrag. Vad tycker du är värst?

Jävla nazister!
Citera
2025-02-22, 21:02
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haze2255
”Också extrem”

Vad har Trump gjort som är extremt? Frågar av ren nyfikenhet.

Man kallar inte en folkvald president som försvarar sitt land från en invasion för diktator, såvida man inte i lugn och ro kan presentera goda belägg för det.
Att val har skippats under krigstider räknas inte som tillräckligt bra belägg.
Citera
2025-02-22, 21:08
Medlem
Jag spår att Trump avrättar alla judar i USA inom några veckor.
Citera
2025-02-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är såklart lagligt för alla presidenter att skriva EOs. Ta nu psykmedicinen och vila lite.

Så fakta på att Biden skrev under fler dekret än Trump har gjort?

Och vilken sorts dekret du tjafsar om.

Frågan är om Trump vill blanda sig i all politik i USA.

Trump försöker förbjuda trängselskatt i NYC men MTA har stämt skiten ur honom. Vi får se hur det slutar.

Men din älskling kommer dra in delstater och myndigheter i legala strider hela tiden de närmaste (knappt) 4 åren.
Det är pinsamt.
Citera
2025-02-22, 21:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Så fakta på att Biden skrev under fler dekret än Trump har gjort?

Och vilken sorts dekret du tjafsar om.

Frågan är om Trump vill blanda sig i all politik i USA.

Trump försöker förbjuda trängselskatt i NYC men MTA har stämt skiten ur honom. Vi får se hur det slutar.

Men din älskling kommer dra in delstater och myndigheter i legala strider hela tiden de närmaste (knappt) 4 åren.
Det är pinsamt.
EO:s. Du kan själv googla. Jag tjafsar inte. Jag informerar.

Jag försäkrar dig om att Presidenten har rätt att dra tillbaks det federala tillstånd som enligt lagen krävs för att NY ska kunna ta betalt av biltrafikanter.

Det är såklart inte Trump som dragit in någon delstat i legala strider. I detta fall (trängselskatt) handlar det om NYC transportmyndighet (MTA) som lämnat in en stämningsansökan. Som med i princip alla gånger kommer det sluta med att en federal domstol förkastar MTAs stämning. Det hela blir bara uppskjutet en stund.
Citera
2025-02-22, 21:42
Medlem
MarkusStors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Jag vill klargöra att jag pratar om Adolf Hitler under åren 1928-1933.

Jag påstår inte att Donald Trump kommer utföra någon slags Långa Knivarnas Natt eller Kristallnatt eller öppna koncentrationsläger och mörda miljontals människor. Så ni kan lägga undan såna slags halmdockor direkt.

Det som jag däremot pratar om är den intensiva propaganda- och desinformationskampanj som Hitler bedrev, hans jakt på journalister och media, hans dröm om att vara enväldig ledare utan en riksdag med självständiga röster som lägger sig i, hans strävan efter en allsmäktig regim där hans ord är lag, en ordning där dissidenter fördrivs och absoluta lojalister tillsätts på alla positioner inom såväl domstolar som statliga institutioner, ett krigshetsande välde där självständiga utländska stater lever under hot om ockupation osv osv.

Om ni läser på om Adolf Hitlers tid mellan 1928 till 1933 så kommer ni bli chockade över den enorma mängd likheter som det finns mellan honom och Donald Trump. Både som personer och gällande politiska ambitioner. I båda fall handlar det i grund och botten om två manipulativa narcissister med storhetsvansinne vars personlighet präglas av brist på samvete, moral och empati.

Donald Trump har redan skrivit under en exekutiv order att hans ord är lag och gör sig för fullt av med alla icke-lojalister inom statliga institutioner. Hur länge tror ni att det kommer dröja innan Trump kommer försöka upplösa Senaten och Representanthuset så ingen riksdag längre kan utgöra någon spärr för hans maktutövande?
Vilken hjälte, alla älskar hjältar
Citera
2025-02-22, 21:55
Medlem
Japhys avatar
Citat:
DU kom in och sa att han ALDRIG hade skrivit under så många som Biden gjort.

Problemet för dig, kära miffo är detta.

Du är så dum så du förstår inte att han redan haft en presidentperiod där han skrev under en massa galna saker.

Sluta göra bort dig nu. Jag det du är dummare än dummast i huvudets lillasyster men sluta göra bort dig.

I relation till TS rubrik är det faktiskt intressant om Trumpeten har gjort en massa strunt under sin förra period och om han fortsätter. Fattar du nu?

Aha, så du förstår nu att Biden skrivit under fler EOs än Trump. Jag skrev såklart inte ALDRIG utan det är nåt du hittar på för att slippa framstå som en docka i snören. Dansa för mig docka. Sprattla som den mask på kroken du är.

Trump har hittills skrivit under hel 70 EOs och kommer sannolikt toppa både Biden och sig själv under hans första LYSANDE ämbetsperiod.

Det första han gjorde var att skriva under en EO som tillintetgjorde hela 67 av Bidens c:a 180 st. En mycket handlingskraftig man, den där Trump.

Känner du inte att du borde göra mer än att bara skriva hysteriska inlägg på flashback. Du tror ju på fullaste allvar att Trump är Hitler och diktator. Hur funkar vardagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in