2025-02-19, 06:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, men... frågan är väl likaväl hur det står till med hans Maga groupies?
De som göder hans ego och gör att det flyter över som fett på en övergödd gris.

Hoho! 🤣
Det här var nog bland det dummaste jag hört.

Tenneys lägger alltså ett lagförslag som ska kombinera flaggdagen med Trumps födelsedag.

"Precis som George Washingtons födelsedag är fastställd som federal högtid, bör president Trumps födelsedag också firas för att erkänna honom som grundaren av Amerikas guldålder",

Hon glömde svansen i begreppen kring första president.

Washington var första president.
Trump var första president att väljas efter att ha dömts till grovt brott.
MAGA-sekten de försöker ju inbilla sig donalds är solens gud som nu vandrar på jorden.
Och det är exakt såhär sekter beter sig också, och där de ska ge saker till sektledaren om hur bra den är.
Men ett förra ämbetsperioden så var donalds främsta arbete till medborgaren(typ 1-2% av dom.) att göra dom rikare och för de hade det så dåligt.
De fattigare, ja, de fick lite till kastat sig och sen togs den skattesänkningen bort.

Och nu har donalds inte presterat något alls, utan bara skapat mer oreda och konflikter istället:

Och detta ska ge flaggdagar och annat trams för göra den sjukliga narcissisten glad.
Och nu ska det försökas förhandla om fred, och allt man ser är hur man ska dela upp Ukraina mellan USA och ryssland och genom bland annat råna dom på resurser.

Och nämna donalds bland stora presidenter är ett enda stort skämt, för då måste man ju arbeta för medborgaren och nu ser vi bara ett arbete för donalds ego.
Och det som är mest skrattretande är att någon försöker inbilla sig att man skulle gå på det, vi ser ju användarna här, de går inte på det heller, men försöker låtsas så gott det går.
Men det är bara för patetiskt....
Citera
2025-02-19, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
MAGA-sekten de försöker ju inbilla sig donalds är solens gud som nu vandrar på jorden.
Och det är exakt såhär sekter beter sig också, och där de ska ge saker till sektledaren om hur bra den är.
Men ett förra ämbetsperioden så var donalds främsta arbete till medborgaren(typ 1-2% av dom.) att göra dom rikare och för de hade det så dåligt.
De fattigare, ja, de fick lite till kastat sig och sen togs den skattesänkningen bort.

Och nu har donalds inte presterat något alls, utan bara skapat mer oreda och konflikter istället:

Och detta ska ge flaggdagar och annat trams för göra den sjukliga narcissisten glad.
Och nu ska det försökas förhandla om fred, och allt man ser är hur man ska dela upp Ukraina mellan USA och ryssland och genom bland annat råna dom på resurser.

Och nämna donalds bland stora presidenter är ett enda stort skämt, för då måste man ju arbeta för medborgaren och nu ser vi bara ett arbete för donalds ego.
Och det som är mest skrattretande är att någon försöker inbilla sig att man skulle gå på det, vi ser ju användarna här, de går inte på det heller, men försöker låtsas så gott det går.
Men det är bara för patetiskt....

President Donald J. Trump jobbar hårt för det amerikanska folket. Han lovade också i MSNBC intervju att vara en president för alla amerikaner. Ekonomin ska bli bättre, inflationen ska ned, bränslepriserna ska ned, brottslingar ska lagföras. Vi ska mäkla fred i världen igen.
Citera
2025-02-19, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Kanske hinner ändra i konstitutionen så Trump kan sitta en tredje mandatperiod
Ja och
Den tredje mandatperioden blir på livstid,,,
Citera
2025-02-19, 14:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
President Donald J. Trump jobbar hårt för det amerikanska folket. Han lovade också i MSNBC intervju att vara en president för alla amerikaner. Ekonomin ska bli bättre, inflationen ska ned, bränslepriserna ska ned, brottslingar ska lagföras. Vi ska mäkla fred i världen igen.
NÄ, mest tid har gått åt till golf, titta TV och menlösa väckelsemöten, och presterade där efter som en av de sämsta för medborgarna i presidenternas historia i USA:

Och denna gång, vet vi inte detta än, men agitera flera länder och hota dom, råna Ukraina på resurser och tvinga dom ha nyval, samtidigt komiskt nog donalds jobbar på att inte ha val.(Kommer inte lyckas dock, men det är intentionen.)

Och brottslingar ska inte alls lagföras, då donalds står över lagen.
Vad är det som får dig att skriva massa osant skräp för?

Men frågan som innehåller hen jobbar hårt för medborgaren, ja, ska vi inte vänta tills det finns något att ta på först?
För som du gick på där så inser jag att du förekommer faktiskt resultat, och det berättar för mig att du redan nu anser hen är bra för medborgaren och fast inget gjorts.
Vad är det om, eller är vi i spåret där donalds alltid har rätt även när hen har fel?(Säger inte det är så just på denna, men du beter dig som du bryr dig inte om donalds gör något eller ej.)
Citera
2025-02-19, 14:57
Medlem
klybans avatar
Hörde att donalds hade sagt Ukraina inte skulle ha startat kriget
Nu vet man vart detta barkar och där Ukraina kommer bli den GIGANTISKA förloraren i något den aldrig ens startade.
Citera
2025-02-20, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hörde att donalds hade sagt Ukraina inte skulle ha startat kriget
Nu vet man vart detta barkar och där Ukraina kommer bli den GIGANTISKA förloraren i något den aldrig ens startade.
Vad fan är det med den där Trump? Är gubben lobotomerad? Han ljuger o kommer med helt horribla uttalanden på löpande band, detta kommer bli en tid usa kommer se tillbaka på med skam: vi ska ta grönland,, panamakanalen är vår, tullar mot allierade: kanada, mexico, europa, vi ska ta över gaza o bygga riviera? ( lycka till med att skapa en ny massiv terrorvåg mot usa) och nu det senaste igår: zelenska är en diktator, som har 4% stöd av befolkningen?, Ukraina startade kriget? Karl är mer att ett skämt, sorgligt är det hela,,o han verkar vilja bli ”kompis” med Putler, o är för övrigt förtjust i ” starka ” ledare typ ;Kim jong un, XI i kina, putler så klart, Orban, mm,,vart är usa på väg under Trump? Jag blir inte det minsta förvånad om han lyckas ställa in nästa val i Usa, så han kan sitta på övertid precis som Putler,, sen har vi diktatur i Usa,,,godnatt,,,!
Citera
2025-02-20, 14:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Vad fan är det med den där Trump? Är gubben lobotomerad? Han ljuger o kommer med helt horribla uttalanden på löpande band, detta kommer bli en tid usa kommer se tillbaka på med skam: vi ska ta grönland,, panamakanalen är vår, tullar mot allierade: kanada, mexico, europa, vi ska ta över gaza o bygga riviera? ( lycka till med att skapa en ny massiv terrorvåg mot usa) och nu det senaste igår: zelenska är en diktator, som har 4% stöd av befolkningen?, Ukraina startade kriget? Karl är mer att ett skämt, sorgligt är det hela,,o han verkar vilja bli ”kompis” med Putler, o är för övrigt förtjust i ” starka ” ledare typ ;Kim jong un, XI i kina, putler så klart, Orban, mm,,vart är usa på väg under Trump? Jag blir inte det minsta förvånad om han lyckas ställa in nästa val i Usa, så han kan sitta på övertid precis som Putler,, sen har vi diktatur i Usa,,,godnatt,,,!
Jag vet inte riktigt, svårt och bena ut hens diagnoser efter den sjukliga narcissismen.

Men att säga något som precis alla vet är inkorrekt, det är rätt komiskt faktiskt.
Och spelar ju ingen roll hur många ggr man upprepar denna lögn, så kommer ändå ingen tro på den.
Men såklart duktiga sektmedlemmar kommer i alla fall försöka, men blir även där komiskt när de redan vet om att alla vet att de ljuger
Citera
2025-02-20, 14:55
Medlem
X3treams avatar
Arbetslösheten går upp i USA, inflationen stiger nu eftersom handelstullar och deportering av folk har lett till högre matpriser etc.. Trump har misslyckats, han sade att prisstegringar skulle inte ske efter en dag i kontoret med honom, ljög Trump? Jag tror han kommer bli en mycket hatad president när folk får upp ögonen för vad de röstat dit, en som enbart står på de rikas sida.
Citera
2025-02-20, 21:50
Medlem
Trump är 100% på väg att bli Amerikas Hitler

Jag vill klargöra att jag pratar om Adolf Hitler under åren 1928-1933.

Jag påstår inte att Donald Trump kommer utföra någon slags Långa Knivarnas Natt eller Kristallnatt eller öppna koncentrationsläger och mörda miljontals människor. Så ni kan lägga undan såna slags halmdockor direkt.

Det som jag däremot pratar om är den intensiva propaganda- och desinformationskampanj som Hitler bedrev, hans jakt på journalister och media, hans dröm om att vara enväldig ledare utan en riksdag med självständiga röster som lägger sig i, hans strävan efter en allsmäktig regim där hans ord är lag, en ordning där dissidenter fördrivs och absoluta lojalister tillsätts på alla positioner inom såväl domstolar som statliga institutioner, ett krigshetsande välde där självständiga utländska stater lever under hot om ockupation osv osv.

Om ni läser på om Adolf Hitlers tid mellan 1928 till 1933 så kommer ni bli chockade över den enorma mängd likheter som det finns mellan honom och Donald Trump. Både som personer och gällande politiska ambitioner. I båda fall handlar det i grund och botten om två manipulativa narcissister med storhetsvansinne vars personlighet präglas av brist på samvete, moral och empati.

Donald Trump har redan skrivit under en exekutiv order att hans ord är lag och gör sig för fullt av med alla icke-lojalister inom statliga institutioner. Hur länge tror ni att det kommer dröja innan Trump kommer försöka upplösa Senaten och Representanthuset så ingen riksdag längre kan utgöra någon spärr för hans maktutövande?
Citera
2025-02-20, 21:55
Medlem
Jordgubbes avatar
Ja det är flera som ser dessa mönster, de är ju mycket tydliga. Till saken kan man föra att också Elon Musk ägnar sig rätt mycket åt hundvisslor för nazister. En fråga är varför inte demokrater reagerar mer kraftfullt kommunikativt, är de förlamade?
Citera
2025-02-20, 21:56
Medlem
Europes avatar
”Donald Trump har redan skrivit under en exekutiv order att hans ord är lag och gör sig för fullt av med alla icke-lojalister inom statliga institutioner.”

Haha, kan du ge oss en länk till denna order?

Edit: Jag undrar om TS möjligtvis läst Wilderängs blogginlägg på Cornucopia, där denne skrev en rant om att Trump var Hitler och hade infört diktatur och upphävt lagen. Helt uppenbart hade han inte ens förstått det han skrev om.
Senast redigerad av Europe 2025-02-20 kl. 22:02.
Citera
2025-02-20, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vensterbliven
Jag vill klargöra att jag pratar om Adolf Hitler under åren 1928-1933.

Jag påstår inte att Donald Trump kommer utföra någon slags Långa Knivarnas Natt eller Kristallnatt eller öppna koncentrationsläger och mörda miljontals människor. Så ni kan lägga undan såna slags halmdockor direkt.

Det som jag däremot pratar om är den intensiva propaganda- och desinformationskampanj som Hitler bedrev, hans jakt på journalister och media, hans dröm om att vara enväldig ledare utan en riksdag med självständiga röster som lägger sig i, hans strävan efter en allsmäktig regim där hans ord är lag, en ordning där dissidenter fördrivs och absoluta lojalister tillsätts på alla positioner inom såväl domstolar som statliga institutioner, ett krigshetsande välde där självständiga utländska stater lever under hot om ockupation osv osv.

Om ni läser på om Adolf Hitlers tid mellan 1928 till 1933 så kommer ni bli chockade över den enorma mängd likheter som det finns mellan honom och Donald Trump. Både som personer och gällande politiska ambitioner. I båda fall handlar det i grund och botten om två manipulativa narcissister med storhetsvansinne vars personlighet präglas av brist på samvete, moral och empati.

Donald Trump har redan skrivit under en exekutiv order att hans ord är lag och gör sig för fullt av med alla icke-lojalister inom statliga institutioner. Hur länge tror ni att det kommer dröja innan Trump kommer försöka upplösa Senaten och Representanthuset så ingen riksdag längre kan utgöra någon spärr för hans maktutövande?
Eh nej? Ta din medicin.... Är det någon som bedriver desinformation så är det vänsterliberal media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in