2025-02-20, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag har trffat honom flera gnger. Han r helt OK. Dock var han lite trkig. Nu r han ganska gammal, snart 80r och i mindre bra skick.

Jag har trffat honom flera ggr genom jobbet, och ngra gnger privat. Ej privat s det varit mindre n 8 vid bordet.

Mitt jobb krver att jag bygger sociala relationer, och bryggar kontakter. Det r ngot jag r vldigt duktig p. Men den hr mannen, han hller jag mig lngt ifrn.

GW r omjlig att komma nra. Och kmr du ngorlunda nra s kan du bli bjuden p ngon av hans middagar. D mste du st ut med att frrtten r 20-30cl sprit och att han kommer be dig svepa det, annars fr du g.

Han kan p riktigt be dig halsa sprit framfr resterande av gsterna mitt under middagen, vet inte om det r nn form av hrskarteknik eller om han bara inte vill vara dyngrak sjlv

Jag har hrt den mannen trycka ner knda och inflytelserika adels-profiler i skorna, med de mest groteska glpord och krnkningar du kan tnka dig. Nu pratar vi hgadeln i nra krets runt kungen.

I rlighetens namn, har ingen aning om det r jargongen i den kretsen, jag har endast varit en fluga p vggen mer eller mindre.

r han rolig, i form av att han sger sjuka saker? Ja, extremt.

Blir 99,9% av de runt honom och de han jobbar med nervsa och pltsligt knner sig ynkliga? JA! Utan tvekan.

Hyvens kille?
Nej, nog bland de minst sympatiska personerna jag trffat.

Bonus:
Han r inte en laglydig man heller, han gr sina egna regler och fljer dom.
Den hr mannen har begtt flertalet brott som r bter p i miljonklassen. Hint: Mufflon
Citera
2025-02-20, 23:21
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback

Hint: Mufflon
Inte vrre var mina tankar?
Trodde att sdana som han o hans gelikar kte p jakt o skt utrotningshotade arter instngda i hgn p savannen, nnstans dr ingen frgar vid kontant betalning.
Nnstans, dr tolvriga pojkar msom svalkat Leffe med palmblad p tronen i byn, msom matat honom med vindruvsklasar p kvllarna efter jakten.

Topics;
Blir inte mindre beklmmande att han minsann ska visa alla svenska jgare samt befolkningen i landet i helhet, om vilka vapen som han minsann tycker r bra respektive inte, fr riktig svensk jakt.

Om han sjlv begtt grovt jaktbrott som en kriminell kriminalromansfrfattare o professionell tyckare, med alldeles fr mycket utrymme i en sakfrga som han antingen inte frstr eller i vart fall ltsas vara okunnig om.
Senast redigerad av -Andreas- 2025-02-20 kl. 23:24.
Citera
2025-02-20, 23:31
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
storkonsumenten av lugnande medel - Leif GW

Var kan jag lsa om detta?
Citera
2025-02-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Modellbeteckningen AR avser vl egentligen bara en mekanism fr att ta plugg frn magasinet, mata in den i patronlget, avfyra , dra pluggen ur patronlget och kasta den ur vapnet.

Jag m vara ute och cykla, men jag r ganska sker p att det str fr "ArmaLite Rifle". ArmaLite som var fretaget som skapade mekanismen/patentet.
Citera
2025-02-21, 00:02
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Var kan jag lsa om detta?
Kanske finns ngot kvar frn Sven Melander p ntet eller yotube?
Minns hur Sven berttade fr kameran om nr hans gode vn Leffe GeWe hade ett snack grabbar emellan, om att Leffe skulle skulle ta sig i kragen o sluta grina efter att ha blivit dumpad av en kvinna o led av alkoholism, suicidtankar med mera o att Sven var orolig ver att Leffe skulle stoppa in lgstudsaren i munnen p sig sjlv.

Leffe har vl skrivit, nt, i sina memoarer o med tanke p att han framtrder som ganska allmnpverkad 24/7, r det inte otnkbart att han botade sina alkoholproblem med lugnande narkotikum i tablettform, som var ganska s vanligt frekommande frr i tiden. Typ valium, eller liknande torralkohol p piller.
Citera
2025-02-21, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Inte vrre var mina tankar?
Trodde att sdana som han o hans gelikar kte p jakt o skt utrotningshotade arter instngda i hgn p savannen, nnstans dr ingen frgar vid kontant betalning.
Nnstans, dr tolvriga pojkar msom svalkat Leffe med palmblad p tronen i byn, msom matat honom med vindruvsklasar p kvllarna efter jakten.

Topics;
Blir inte mindre beklmmande att han minsann ska visa alla svenska jgare samt befolkningen i landet i helhet, om vilka vapen som han minsann tycker r bra respektive inte, fr riktig svensk jakt.

Om han sjlv begtt grovt jaktbrott som en kriminell kriminalromansfrfattare o professionell tyckare, med alldeles fr mycket utrymme i en sakfrga som han antingen inte frstr eller i vart fall ltsas vara okunnig om.

Jakt r ett knsligt mne idag, eftersom bde media och rttsvsendet har ftt fr sig att de ska lyssna p lsa rykten frn smhlor, hur gammeladelns jaktlag minsann skjuter varg, bjrn och en extra lg. Dessutom gr dom det fulla. Frn en skoter! Trots att polisen lagt ner sansls mycket tid p frska stta dit nn, till och med tagit in insatsstyrkan, s har igen ens varit i nrheten av att ka dit.

Hade man stormat GWs jakt s r jag nog rtt sker p att han inte hade blst 0.0

Kan bara sga att det skulle inte f hnda i adelns jaktlag, mnga av dom har funnits i flera 100r, det r kanske lite slappt hur bakfull du r, men d fr du sitta p ett pass dr man driver fram vilt.

Att ta ett skott och missa r ngot du fr skmmas fr rtt rejlt. Vanligare att de avstr om de inte kan ta skottet.

Ang GWs jakter s r ju han s jvla fet och svr manvrerad numera, s han sitter inte i torn, utan p en stol kort frn samlingsplatsen. Sen har dom extremt mnga hundar, skulle nog pst att det r alla top 10 jakthundar p plats, alla driver mot honom. Det skjuts en hel del. S nr han pangat s fr resten ta del av kakan.

Han har ett gediget ntverk, och att vara inbjuden p hans jakt kan betyda vldigt mycket fr en ung affrsman.
Citera
2025-02-21, 06:29
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Det r sjlvklart alltid den som hller i vapnet som ansvarar. Dock r t ex AR-15 precis som GW sger smidigare n andra gevr. Kan ocks ta magasin, precis som min gamla AK-5:a, som har 30 kulor i sig. Hela den grejen tycker jag som sagt knns ondig.

Tv grejer:

1. GeneralRuskendrul har du gjort lumpen, och s som vad? Har du sjlv licens?

2. Lt oss enas om att vi r oeniga.

Edit: vem r TF?

Och ja: jag r fr en reform av psyklagen som ndrades p 90-talet. Mnga som mr dligt som borde omhndertas. TZ hade d k knappast snappats upp av nt snt.

Ett magasin r en plastlda med en fjder. Alla gevr med lstagbara magasin kan ha magasin i varierande storlek. Det finns 50 skottsmagasin till Glock.
Det gr att 3d printa magasin och kpa en fjder p bauhaus om du vill bygga ett eget till ditt vapen.

1 jag har gjort lumpen, infanteri, jag har licenser.
2 ja och det r ju helt okej. Men kan vi enas om att nr det gller frbud, s ska man ha vldigt goda anledningar? T.ex om ett frbud mot dessa vapen skulle f ned vldet i samhllet, s hade det varit en diskussion att ha, idag r det mer en hoplofobisk diskussion.

Nej men MF, RA och Mangs hade kanske kunnat snappats upp.
Nr det gller misstaget med psyklagen p 90 talet r vi helt eniga verkar det som.

MF menade jag, inte TF.
Citera
2025-02-21, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Jag har trffat honom flera ggr genom jobbet, och ngra gnger privat. Ej privat s det varit mindre n 8 vid bordet.

Mitt jobb krver att jag bygger sociala relationer, och bryggar kontakter. Det r ngot jag r vldigt duktig p. Men den hr mannen, han hller jag mig lngt ifrn.

GW r omjlig att komma nra. Och kmr du ngorlunda nra s kan du bli bjuden p ngon av hans middagar. D mste du st ut med att frrtten r 20-30cl sprit och att han kommer be dig svepa det, annars fr du g.

Han kan p riktigt be dig halsa sprit framfr resterande av gsterna mitt under middagen, vet inte om det r nn form av hrskarteknik eller om han bara inte vill vara dyngrak sjlv

Jag har hrt den mannen trycka ner knda och inflytelserika adels-profiler i skorna, med de mest groteska glpord och krnkningar du kan tnka dig. Nu pratar vi hgadeln i nra krets runt kungen.

I rlighetens namn, har ingen aning om det r jargongen i den kretsen, jag har endast varit en fluga p vggen mer eller mindre.

r han rolig, i form av att han sger sjuka saker? Ja, extremt.

Blir 99,9% av de runt honom och de han jobbar med nervsa och pltsligt knner sig ynkliga? JA! Utan tvekan.

Hyvens kille?
Nej, nog bland de minst sympatiska personerna jag trffat.

Bonus:
Han r inte en laglydig man heller, han gr sina egna regler och fljer dom.
Den hr mannen har begtt flertalet brott som r bter p i miljonklassen. Hint: Mufflon

Problemet fr dig kanske r att upplevde dig som att ha lg IQ. Han gillar inte att umgs med sdana mnniskor.

Det dr med spriten hitar du p. D efter hans vns dd s minskade konsumtionen. S jag tror inte riktig p dig.
Citera
2025-02-21, 13:20
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panlessmeat
Varfr mste ni ha en ar-15 till jakt? r det ifall ni missar dom frsta 39 skotten?
Magasinen r oftast 30 skott, inte 40.

Men i Sverige vid jakt fr du antagligen inte ha 30-magasin...
Citera
2025-02-21, 14:41
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Magasinen r oftast 30 skott, inte 40.

Men i Sverige vid jakt fr du antagligen inte ha 30-magasin...
Blir ju p detta viset som jag skrev, media hjrntvttar rdda medborgare o Leffe ligger som en valross o klappar takten till den pgende omskolningen.

Nej, exakt, bara fr att det finns magasin som rymmer fler n 5 patroner o som passar i ett jaktvapen, betyder inte det att jgare kommer att anvnda sdana fr syftet olagliga magasin

Men, sjlvklart vill Leffe o de som beslutar, att folk ute i sina stugor o lgenheter, ska tro att det r s. Deras agenda tyder p att det frefaller vara s.
Citera
2025-02-21, 15:55
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Men, sjlvklart vill Leffe o de som beslutar, att folk ute i sina stugor o lgenheter, ska tro att det r s. Deras agenda tyder p att det frefaller vara s.
Tror ej att GW har eller r med i nn agenda. Han r snorrik s han behver inte ngon annans smpengar.
Citera
2025-02-21, 16:06
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Just drfr s var sknt nr han just angende rebro frvarade polisen. Tror att programledaren frvntade sig att GW skulle ta varje chans att kasta skit p polisen.

Fast han gav polisen kritik angende rebro ocks, men inte just precis angende hur de tog sig in i byggnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in