2025-02-20, 08:27
Medlem
Lustigt med den dr GW han dyker alltid upp nr det finns ngot han kan profitera p. F betalt fr sina expertutltanden i olika saker och s ska alla buga fr hans sikt och han fr en fet check fr att sga det tv4 vill ha bekrftat fr att gra alla njda. cklig korrupt alkisgubbe. Han ser ju frfan ut som han blivit verkrd av en lastbil 36 gnger och kan inte annat n att stna och flsa. Finns verkligen ingen skarpare kompetens att tillg fr svensk media?
Citera
2025-02-20, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afrofobiker56
Nej den finns i ett flertal grvre kalibrar i bla .458 0ch .50

Den vanligare strre kalibern r vl 308/7,62 i form av AR-10.
Citera
2025-02-20, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
I tv-rutan kanske. Inte i verkligheten.
Det kan nog alla som trffat honom bevittna om

Jag har trffat honom flera gnger. Han r helt OK. Dock var han lite trkig. Nu r han ganska gammal, snart 80r och i mindre bra skick.
Citera
2025-02-20, 09:24
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Han kritiserade Polisen rtt hrt nd innan och sa att dom tappat kontrollen helt och ligger mnga steg efter de gngkriminella.

Just drfr s var sknt nr han just angende rebro frvarade polisen. Tror att programledaren frvntade sig att GW skulle ta varje chans att kasta skit p polisen.
Citera
2025-02-20, 10:34
Medlem
Hur fan kan det vara denna frga, kring detta skitvapen, som splittrar Sverigedemokraterna s pass att de mste gra etnisk rensning i sitt parti? Snacka om att d p fel kulle...
Citera
2025-02-20, 10:46
Medlem
Skvistens avatar
Gangsterna i sverige som utfr alla skjutningar drabbas ju inte av att dessa vapen frbjuds fr licensinnehavare?
De kper ju sina illegalt.

Bara trams om dessa vapen, lser inget alls i kriminella sverige.

Hade Rikard Andersson inte haft licens s hade han fixat vapen p annat stt skerligen.
Citera
2025-02-20, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
problemet r at det var inte ett ar 15 vapen han skt med i rebro , dremot gde ra ett snt.
Det r ny info i s fall.
Enl tidigare uppgifter gde han, frutom tv hagel, ett Browning BAR longtrack och en ruger 10/22
Citera
2025-02-20, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Gangsterna i sverige som utfr alla skjutningar drabbas ju inte av att dessa vapen frbjuds fr licensinnehavare?
De kper ju sina illegalt.

Bara trams om dessa vapen, lser inget alls i kriminella sverige.

Hade Rikard Andersson inte haft licens s hade han fixat vapen p annat stt skerligen.

Det r symbolpolitik som mycket annat. Politikerna vill visa att de gr ngot. Fljer exakt samma mnster som vanligt.
Citera
2025-02-20, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Den vanligare strre kalibern r vl 308/7,62 i form av AR-10.
Ja det stmmer. Jag tog bara upp dessa grovsingar fr att bemta pstendet arr AR enbart finkalibrigt
Citera
2025-02-20, 13:15
Medlem
Tv frgor till de som kan saker om vapenlicens, och sen alla AR-15-vurmare:

1. r det ngon srskild prvning/krav, eller ytterligare steg i tillstndsprocessen, fr att f licens fr halvautomatiska vapen?

2. Vi klarade vl oss rtt bra i Sverige under alla r som AR-15 och liknande 'militrinspirerade'* skjutvapen inte var tilltna och man bara fick gna andra slags halvautomatiska pistoler och gevr? Varfr r det s viktigt att f ga en AR-15?

Skulle va intressant att se statistik p hur mnga som ger AR-15 och liknande vapen och ocks gjort lumpen. Vet inte varfr jag har en knsla av det inte direkt r 100%

* Min benmning, tror ni fattar vad jag menar med det.
Citera
2025-02-20, 13:23
Citat:
Ursprungligen postat av afrofobiker56
Ja det stmmer. Jag tog bara upp dessa grovsingar fr att bemta pstendet arr AR enbart finkalibrigt

Med finkalibrig ammunition menas < 20 mm. Grovkalibrig r >60 mm.

Du fr inte jaktlicens p 12,7x99 i Sverige, n mindre mellan eller grovkalibriga vapen.

-

GW:s inslag var fr vrigt skit. ven jag som r av motsatt sikt vad gller frgan tycker att 'frbudssidan' borde fretrdas av ngon mer lmplig person.
Citera
2025-02-20, 13:52
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Varfr matade han in ett olagligt magasin i Ar-bssan men ett lagligt i den vanliga halvautomaten?

Hade vl varit mer jmfrbart om de petat i ett strre mag ven i den frsta halvautomaten samt tryckt av lika fort..
Skum jmfrelse
Antingen tryckte han i det lnga magasinet i den AR-15 istllet fr p det andra gevret, drfr att hans pick inte ndde upp till botten av magasinbrunnen p det frstnmnda exemplaret.

Eller s var det som med all journalistik som drivs av agendasttande populism, att Leffe mycket vl visste att folk hemma i stugorna o lgenheterna skulle tycka att det sg lskigare ut med magasin A i gevr B istllet fr magasin A i gevr C, fr att skapa rdslor o farhgor bland de smre vetande understarna med rstrtt i Sverige.

Ungefr lika objektivt o ovinklat som radioprogrammen i Sovjetunionen var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in