2025-02-20, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag har träffat honom flera gånger. Han är helt OK. Dock var han lite tråkig. Nu är han ganska gammal, snart 80år och i mindre bra skick.

Jag har träffat honom flera ggr genom jobbet, och några gånger privat. Ej privat så det varit mindre än 8 vid bordet.

Mitt jobb kräver att jag bygger sociala relationer, och bryggar kontakter. Det är något jag är väldigt duktig på. Men den här mannen, han håller jag mig långt ifrån.

GW är omöjlig att komma nära. Och kmr du någorlunda nära så kan du bli bjuden på någon av hans middagar. Då måste du stå ut med att förrätten är 20-30cl sprit och att han kommer be dig svepa det, annars får du gå.

Han kan på riktigt be dig halsa sprit framför resterande av gästerna mitt under middagen, vet inte om det är nån form av härskarteknik eller om han bara inte vill vara dyngrak själv…

Jag har hört den mannen trycka ner kända och inflytelserika adels-profiler i skorna, med de mest groteska glåpord och kränkningar du kan tänka dig. Nu pratar vi högadeln i nära krets runt kungen.

I ärlighetens namn, har ingen aning om det är jargongen i den kretsen, jag har endast varit en fluga på väggen mer eller mindre.

Är han rolig, i form av att han säger sjuka saker? Ja, extremt.

Blir 99,9% av de runt honom och de han jobbar med nervösa och plötsligt känner sig ynkliga? JA! Utan tvekan.

Hyvens kille?
Nej, nog bland de minst sympatiska personerna jag träffat.

Bonus:
Han är inte en laglydig man heller, han gör sina egna regler och följer dom.
Den här mannen har begått flertalet brott som är böter på i miljonklassen. Hint: Mufflon
Citera
2025-02-20, 23:21
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback

Hint: Mufflon
’Inte värre’ var mina tankar?
Trodde att sådana som han o hans gelikar åkte på ’jakt’ o sköt utrotningshotade arter instängda i hägn på savannen, nånstans där ingen frågar vid kontant betalning.
Nånstans, där tolvåriga pojkar ömsom svalkat Leffe med palmblad på tronen i byn, ömsom matat honom med vindruvsklasar på kvällarna efter ’jakten’.

Topics;
Blir inte mindre beklämmande att han minsann ska visa alla svenska jägare samt befolkningen i landet i helhet, om vilka vapen som han minsann tycker är bra respektive inte, för riktig svensk jakt.

Om han själv begått grovt jaktbrott som en kriminell kriminalromansförfattare o professionell tyckare, med alldeles för mycket utrymme i en sakfråga som han antingen inte förstår eller i vart fall låtsas vara okunnig om.
Senast redigerad av -Andreas- 2025-02-20 kl. 23:24.
Citera
2025-02-20, 23:31
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
storkonsumenten av lugnande medel - Leif GW

Var kan jag läsa om detta?
Citera
2025-02-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Modellbeteckningen AR avser väl egentligen bara en mekanism för att ta plugg från magasinet, mata in den i patronläget, avfyra , dra pluggen ur patronläget och kasta den ur vapnet.

Jag må vara ute och cykla, men jag är ganska säker på att det står för "ArmaLite Rifle". ArmaLite som var företaget som skapade mekanismen/patentet.
Citera
2025-02-21, 00:02
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Var kan jag läsa om detta?
Kanske finns något kvar från Sven Melander på nätet eller yotube?
Minns hur Sven berättade för kameran om när hans gode vän Leffe GeWe hade ett snack grabbar emellan, om att Leffe skulle skulle ta sig i kragen o sluta grina efter att ha blivit dumpad av en kvinna o led av alkoholism, suicidtankar med mera o att Sven var orolig över att Leffe skulle stoppa in älgstudsaren i munnen på sig själv.

Leffe har väl skrivit, nåt, i sina memoarer o med tanke på att han framträder som ganska allmänpåverkad 24/7, är det inte otänkbart att han ’botade’ sina alkoholproblem med lugnande narkotikum i tablettform, som var ganska så vanligt förekommande förr i tiden. Typ valium, eller liknande torralkohol på piller.
Citera
2025-02-21, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
’Inte värre’ var mina tankar?
Trodde att sådana som han o hans gelikar åkte på ’jakt’ o sköt utrotningshotade arter instängda i hägn på savannen, nånstans där ingen frågar vid kontant betalning.
Nånstans, där tolvåriga pojkar ömsom svalkat Leffe med palmblad på tronen i byn, ömsom matat honom med vindruvsklasar på kvällarna efter ’jakten’.

Topics;
Blir inte mindre beklämmande att han minsann ska visa alla svenska jägare samt befolkningen i landet i helhet, om vilka vapen som han minsann tycker är bra respektive inte, för riktig svensk jakt.

Om han själv begått grovt jaktbrott som en kriminell kriminalromansförfattare o professionell tyckare, med alldeles för mycket utrymme i en sakfråga som han antingen inte förstår eller i vart fall låtsas vara okunnig om.

Jakt är ett känsligt ämne idag, eftersom både media och rättsväsendet har fått för sig att de ska lyssna på lösa rykten från småhålor, hur gammeladelns jaktlag minsann skjuter varg, björn och en extra älg. Dessutom gör dom det fulla. Från en skoter! Trots att polisen lagt ner sanslös mycket tid på försöka sätta dit nån, till och med tagit in insatsstyrkan, så har igen ens varit i närheten av att åka dit.

Hade man stormat GWs jakt så är jag nog rätt säker på att han inte hade blåst 0.0

Kan bara säga att det skulle inte få hända i adelns jaktlag, många av dom har funnits i flera 100år, det är kanske lite slappt hur bakfull du är, men då får du sitta på ett pass där man driver fram vilt.

Att ta ett skott och missa är något du får skämmas för rätt rejält. Vanligare att de avstår om de inte kan ta skottet.

Ang GWs jakter så är ju han så jävla fet och svår manövrerad numera, så han sitter inte i torn, utan på en stol kort från samlingsplatsen. Sen har dom extremt många hundar, skulle nog påstå att det är alla top 10 jakthundar på plats, alla driver mot honom. Det skjuts en hel del. Så när han pangat så får resten ta del av kakan.

Han har ett gediget nätverk, och att vara inbjuden på hans jakt kan betyda väldigt mycket för en ung affärsman.
Citera
2025-02-21, 06:29
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Det är självklart alltid den som håller i vapnet som ansvarar. Dock är t ex AR-15 precis som GW säger smidigare än andra gevär. Kan också ta magasin, precis som min gamla AK-5:a, som har 30 kulor i sig. Hela den grejen tycker jag som sagt känns onödig.

Två grejer:

1. GeneralRuskendrul har du gjort lumpen, och så som vad? Har du själv licens?

2. Låt oss enas om att vi är oeniga.

Edit: vem är TF?

Och ja: jag är för en reform av psyklagen som ändrades på 90-talet. Många som mår dåligt som borde omhändertas. TZ hade då k knappast snappats upp av nåt sånt.

Ett magasin är en plastlåda med en fjäder. Alla gevär med löstagbara magasin kan ha magasin i varierande storlek. Det finns 50 skottsmagasin till Glock.
Det går att 3d printa magasin och köpa en fjäder på bauhaus om du vill bygga ett eget till ditt vapen.

1 jag har gjort lumpen, infanteri, jag har licenser.
2 ja och det är ju helt okej. Men kan vi enas om att när det gäller förbud, så ska man ha väldigt goda anledningar? T.ex om ett förbud mot dessa vapen skulle få ned våldet i samhället, så hade det varit en diskussion att ha, idag är det mer en hoplofobisk diskussion.

Nej men MF, RA och Mangs hade kanske kunnat snappats upp.
När det gäller misstaget med psyklagen på 90 talet är vi helt eniga verkar det som.

MF menade jag, inte TF.
Citera
2025-02-21, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Jag har träffat honom flera ggr genom jobbet, och några gånger privat. Ej privat så det varit mindre än 8 vid bordet.

Mitt jobb kräver att jag bygger sociala relationer, och bryggar kontakter. Det är något jag är väldigt duktig på. Men den här mannen, han håller jag mig långt ifrån.

GW är omöjlig att komma nära. Och kmr du någorlunda nära så kan du bli bjuden på någon av hans middagar. Då måste du stå ut med att förrätten är 20-30cl sprit och att han kommer be dig svepa det, annars får du gå.

Han kan på riktigt be dig halsa sprit framför resterande av gästerna mitt under middagen, vet inte om det är nån form av härskarteknik eller om han bara inte vill vara dyngrak själv…

Jag har hört den mannen trycka ner kända och inflytelserika adels-profiler i skorna, med de mest groteska glåpord och kränkningar du kan tänka dig. Nu pratar vi högadeln i nära krets runt kungen.

I ärlighetens namn, har ingen aning om det är jargongen i den kretsen, jag har endast varit en fluga på väggen mer eller mindre.

Är han rolig, i form av att han säger sjuka saker? Ja, extremt.

Blir 99,9% av de runt honom och de han jobbar med nervösa och plötsligt känner sig ynkliga? JA! Utan tvekan.

Hyvens kille?
Nej, nog bland de minst sympatiska personerna jag träffat.

Bonus:
Han är inte en laglydig man heller, han gör sina egna regler och följer dom.
Den här mannen har begått flertalet brott som är böter på i miljonklassen. Hint: Mufflon

Problemet för dig kanske är att upplevde dig som att ha låg IQ. Han gillar inte att umgås med sådana människor.

Det där med spriten hitar du på. Då efter hans väns död så minskade konsumtionen. Så jag tror inte riktig på dig.
Citera
2025-02-21, 13:20
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panlessmeat
Varför måste ni ha en ar-15 till jakt? Är det ifall ni missar dom första 39 skotten?
Magasinen är oftast 30 skott, inte 40.

Men i Sverige vid jakt får du antagligen inte ha 30-magasin...
Citera
2025-02-21, 14:41
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Magasinen är oftast 30 skott, inte 40.

Men i Sverige vid jakt får du antagligen inte ha 30-magasin...
Blir ju på detta viset som jag skrev, media hjärntvättar rädda medborgare o Leffe ligger som en valross o klappar takten till den pågående omskolningen.

Nej, exakt, bara för att det finns magasin som rymmer fler än 5 patroner o som passar i ett jaktvapen, betyder inte det att jägare kommer att använda sådana för syftet olagliga magasin

Men, självklart vill Leffe o de som beslutar, att folk ute i sina stugor o lägenheter, ska tro att det är så. Deras agenda tyder på att det förefaller vara så.
Citera
2025-02-21, 15:55
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Men, självklart vill Leffe o de som beslutar, att folk ute i sina stugor o lägenheter, ska tro att det är så. Deras agenda tyder på att det förefaller vara så.
Tror ej att GW har eller är med i nån agenda. Han är snorrik så han behöver inte någon annans småpengar.
Citera
2025-02-21, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Just därför så var skönt när han just angående Örebro förvarade polisen. Tror att programledaren förväntade sig att GW skulle ta varje chans att kasta skit på polisen.

Fast han gav polisen kritik angående Örebro också, men inte just precis angående hur de tog sig in i byggnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in