2025-02-15, 18:25
Medlem
Hejj har lite frågor igen
Fick infektion och påbörjade antibiotika samt inflammatorisk salva i tisdags, idag försökte jag ha kalsonger och körde med mansbinda, det fastnar men åker av med vatten, det jag ej förstår är varför det finns var och smuts typ fortfarande eller vad det är, vitt gult lite blod, det åker ej av med vatten när jag rengör, även lite med fingrarna eller papper åker det ej av, ser att det är blött och flytande men sitter fast, har ingen aning vad jag ska göra så att det försvinner, akutläkaren sa 3 dygn sen borde all skit försvinna, men det är kvar, går ba bort med skydd och kalsonger, måste jag lida med kalsonger då för att få bort skiten? Sjukskriven i nästan 3 veckor pga att jag ej kan få på mig kalsonger och fungera som vanligt, måste antagligen vänta 5 dagar till tills jag är klar med antibiotika, vad gjorde ni när ni hade mycket skit hur fick ni bort ?
Citera
2025-02-15, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G123lb
Hejj har lite frågor igen
Fick infektion och påbörjade antibiotika samt inflammatorisk salva i tisdags, idag försökte jag ha kalsonger och körde med mansbinda, det fastnar men åker av med vatten, det jag ej förstår är varför det finns var och smuts typ fortfarande eller vad det är, vitt gult lite blod, det åker ej av med vatten när jag rengör, även lite med fingrarna eller papper åker det ej av, ser att det är blött och flytande men sitter fast, har ingen aning vad jag ska göra så att det försvinner, akutläkaren sa 3 dygn sen borde all skit försvinna, men det är kvar, går ba bort med skydd och kalsonger, måste jag lida med kalsonger då för att få bort skiten? Sjukskriven i nästan 3 veckor pga att jag ej kan få på mig kalsonger och fungera som vanligt, måste antagligen vänta 5 dagar till tills jag är klar med antibiotika, vad gjorde ni när ni hade mycket skit hur fick ni bort ?

Din läkningsprocess låter som en mardröm om jag ska vara ärlig. Vet inte vad som har gått snett för dig då du inte har uppdaterat hela processen från OP till nu. Dag 1-4 för mig var riktigt riktigt hemska, vet inte om jag kommer vara med om något värre helt ärligt. Kunde inte ha på mig kallingar så livet är ju begränsat, var instängt på rummet i 4 dagar och kunde knappt sova för att man bara kan ligga på rygg med tanke på hur känsligt ollonet var (en liten stöt mot täcket var som att få en galen elstöt). Men vid dag 5 och framåt har jag kunnat haft kallingar på mig utan problem, lever i princip helt som vanligt nu dag 22 efter OP och har gjort i typ 2 veckor.

För mig fastnade det typ aldrig något skit. Alla stygn hade lossnat mellan typ 10-12 om jag minns rätt, därefter har läkningsprocessen gått fortare. Har dock kört med inkontinenskydd pga fick en vit sårskorpa typ vid frenelum som blev fuktig/blött + kommit sårgrejer där stygnen tidigare satt. Jag fick en gul sårvätska första veckan som jag trodde va var, men de va bara helt vanlig sårvätska som var helt vanlig enligt urologen. Nu är det bara lite att sårskorpan kvar (har blivit mkt mindre senaste dagarna) och badringen som gör att ballen inte ser färdigläkt ut.
Citera
2025-02-16, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenpannkaka
Din läkningsprocess låter som en mardröm om jag ska vara ärlig. Vet inte vad som har gått snett för dig då du inte har uppdaterat hela processen från OP till nu. Dag 1-4 för mig var riktigt riktigt hemska, vet inte om jag kommer vara med om något värre helt ärligt. Kunde inte ha på mig kallingar så livet är ju begränsat, var instängt på rummet i 4 dagar och kunde knappt sova för att man bara kan ligga på rygg med tanke på hur känsligt ollonet var (en liten stöt mot täcket var som att få en galen elstöt). Men vid dag 5 och framåt har jag kunnat haft kallingar på mig utan problem, lever i princip helt som vanligt nu dag 22 efter OP och har gjort i typ 2 veckor.

För mig fastnade det typ aldrig något skit. Alla stygn hade lossnat mellan typ 10-12 om jag minns rätt, därefter har läkningsprocessen gått fortare. Har dock kört med inkontinenskydd pga fick en vit sårskorpa typ vid frenelum som blev fuktig/blött + kommit sårgrejer där stygnen tidigare satt. Jag fick en gul sårvätska första veckan som jag trodde va var, men de va bara helt vanlig sårvätska som var helt vanlig enligt urologen. Nu är det bara lite att sårskorpan kvar (har blivit mkt mindre senaste dagarna) och badringen som gör att ballen inte ser färdigläkt ut.

Min process är ett helvete, hatar fortfarande den dagen jag gjorde det, borde fan va bra nu. (Dag 19) för mig idag, egentligen borde jag då typ kunna köra utan skydd eller kunna arbeta och återgå till allmänheten, men nej:/
Asså mina första dagar var väll normala, helt jävla läskigt och känsligt dock, under dag 3 åkte jag från stad till stad, kalsongerna och den helt råa utan skydd, har sedan dess kört utan något och bara varit naken typ, kanske att resa som skapade problem, eller att jag inte tog av bandaget direkt när jag kissade då kisset stelnade? Eller kanske inte rengjorde riktigt? Var ju typ alltid svimfärdig när jag skulle duscha eller få av mig kallingarna haha! Kan ha gjort en miss där, men den missen skapade helvetet

Fan va skönt, har kvar en del stygn runt om som ej riktigt släpper, dom kommer fram under duschen men försvinner typ när det torkats, vågar inte pilla riktigt,
Och yes kör ej täcke på den för fyfan vilken hemsk känsla det är.
Jag sover vanligtvis på rygg så den delen var inga problem, dock att sova åt sidan som många rekommenderade funkade inte alls.
Känt mig instängd i snart 3 veckor och går in i väggen typ.
Får ingen sårvätska vad jag ser men det är typ torra gulvita grejer som ej vägrar gå bort, försöker pilla lite men går ej bra, igår i duschen kan jag ha råkat öppna såret lite då det kom blod, är fan trött på detta elände och vill återgå till mitt vanliga liv.
Vill typ ta bort hela den jävla badringen, den är så irriterande hahaha
Citera
2025-02-16, 10:47
Medlem
Inne nu på cirka dag 10. Svullnaden har smått ökat och huvudet har blivit mindre känsligt att röra sig fritt i kallingarna, skönt som fan
Många stygn har oxå släppt, vet inte riktigt om det är bra eller inte men det ser okej ut!
Men har nu insett ett annat problem, fyfan vad torrt det är… Det är mer besvärligt nu när det är torrt än vad det var första dagarna, jag hoppas verkligen att det går över snart
Citera
2025-02-16, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gueuze
Snart 1,5 år sedan min omskärelse och det är helt underbart. Hygienen, känslan, sexet.. otroligt! Kör!

Jag har tappat majoriteten av min känsel. Sex är knappt njutbart. Det ser ful ut. För mycket hud tagits bort. Om man gör detta pga phimosis och man tar enbart bort en centimeter eller två och bibehåller frenelum så tror jag det är ok. Men många kirurger kör europeisk stil och tar bort allt förutom 5 mm av inre förhud och då kommer man förlora mycket av sin känsel.

Jag skulle rekommendera att försöka bibehålla minst 2 cm av inre förhud och behålla frenelum om det går. Om man sen tycker det känns ok och man inte tror man behöver frenelum för känsel/det ser bättre ut kan man ta bort den vid ett senare skede. Det är även viktigt informera kirurg om man är grower eller shower och dem att mäta hur stor man blir vid erektion.
Citera
2025-02-16, 19:23
Medlem
Citat:

Asså körde ju nu hela dagen typ med inkontinensskydd, tog av precis, det sved i efterhand som fan, sen rengjorde jag med ljummet vatten, efteråt la jag salva och fyfan va en del sved av den, känns inte som om såret läkt alls som den borde, ringen ser bara mer o mer misshandlad ut, mycket skit kom också ut med skyddet, fattar ej vad jag ska göra och vafan som gått fel, trodde ju att salvan och antibiotikan ska lösa skiten snabbt, vilket typ ej gjort, ska man bara lida med skyddet? Vill ju ej förstöra läkningen mer än vad den redan är
Citera
2025-02-17, 09:02
Medlem
Är nu dag 24 efter OP och var idag på en kontroll hos urologen. Han sa att allt läkt bra och allt ser ut som det ska. Mitt sår vid frenulum, som jag nämnde i ett tidigare inlägg, ska vara borta inom 2 veckor. Trodde första tiden att det var den vita tråden vid stygnen men insåg sen att det var som en vit sårskorpa. Har aldrig fått som en vit sårskorpa innan så blev lite orolig, men har minskat senaste veckan och ser bättre ut nu

Kan inte ens förklara i ord hur glad jag är över att jag tog tag i detta problem. Trodde jag led enbart av trång förhud och hoppades att det skulle lösa sig av sig själv, vågade fan inte ta tag i skiten. Det är ju typ pinsamt, tror nästan alla här kan förstå den känslan iallafall. Visade sig att jag även hade lichen (som är en kronisk hudsjukdom som inte går bort av sig själv). Rekommenderar alla att bara ta tag i problemet och söka hjälp även fast det tamefan är skit jobbigt
Citera
2025-02-17, 11:33
Medlem
Om man nu är långt borta och ska återvända hem om 2 dagar typ, ska man istället träffa sin urolog för bedömning? Eller ska man vända sig till VC idag? var hos VC förra veckan och fick infektionen, nu verkar det bli bättre men samtidigt inte, funderar på att kriga mig hem och till min urolog för en bedömning då dom opererat och inte VC, men tålamodet:/
Citera
2025-02-19, 10:33
Medlem
Update, dag 22
Vart hos läkaren idag, där jag gjorde OP,
Allt såg bra ut och jag kan börja återgå till jobbet som vanligt, måste sluta va rädd enl läkaren haha! Hon rengjorde och sa att allt som sker är normalt, vätskan kommer och det är vanligt att det fortfarande är blött, antar pga infektion, blodet kommer och det är pga svullnaden men inget att oroa sig , men hon tyckte inte att det såg ut o vara något fel alls, lyckan!!
Stygnen sitter kvar och man ser dom tydligt, dom bör åka av inom snar tid då jag är på v 3 och haft infektion, fan va obehagligt när hon rengjorde dock.
Onanera får jag göra om jag känner för det men avstår för att inte skada något, sex kan jag ha när stygnen släppts och det blivit torrt, jag kör utan kompressor eller något, skyddet gjorde mer ont än utan skydd, inget fel om det fastnar så behöver inte oroa mig, får bara härda ut framöver, däremot såg min kiss stråle tight ut och kan behövas åtgärdas, men känner inga problem då den fortfarande är stark, kirurgen sa att vi kan avvakta med det sålänge, orka gå igenom en till op med bedövning, fy!!
Allt i allo börjar jag nu se ljuset i tunneln och slappnat av en hel del nu,
Längtar tills soldaten får uppleva sitt nya liv hahaha
Citera
2025-02-20, 15:11
Medlem
Är cirka 2 veckor efter ingreppet
Har senaste dagarna börja känna en brinnande känsla där nere. Större svullnad och mer ömhet i helhet.
Varit förbi läkaren och inga tecken på infektion. Såg tydligen ut som att det hade läkt på bra
Jag tycker det känns konstigt att från att inte ha några besvär till att nu knappt kunna gå rakt
Är det någon annan som har haft samma besvär som jag beskriver?
Citera
2025-02-21, 09:53
Medlem
Citat:
Är nu dag 24 efter OP och var idag på en kontroll hos urologen. Han sa att allt läkt bra och allt ser ut som det ska. Mitt sår vid frenulum, som jag nämnde i ett tidigare inlägg, ska vara borta inom 2 veckor. Trodde första tiden att det var den vita tråden vid stygnen men insåg sen att det var som en vit sårskorpa. Har aldrig fått som en vit sårskorpa innan så blev lite orolig, men har minskat senaste veckan och ser bättre ut nu

Kan inte ens förklara i ord hur glad jag är över att jag tog tag i detta problem. Trodde jag led enbart av trång förhud och hoppades att det skulle lösa sig av sig själv, vågade fan inte ta tag i skiten. Det är ju typ pinsamt, tror nästan alla här kan förstå den känslan iallafall. Visade sig att jag även hade lichen (som är en kronisk hudsjukdom som inte går bort av sig själv). Rekommenderar alla att bara ta tag i problemet och söka hjälp även fast det tamefan är skit jobbigt

Hur lång tid tog det innan du fick provsvar om att du hade lichen?
Till mig sa dom 8-9 veckor, lite för länge tycker jag för ett litet test
Citera
2025-02-21, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G123lb
Hur lång tid tog det innan du fick provsvar om att du hade lichen?
Till mig sa dom 8-9 veckor, lite för länge tycker jag för ett litet test

Läkaren konstaterade att jag hade lichen när han kollade på lillkillen, han förklarade varför och han skrev även i 1177 att mina symptom är typiskt för lichen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in