Citat:
Ursprungligen postat av
Kaptenpannkaka
Din läkningsprocess låter som en mardröm om jag ska vara ärlig. Vet inte vad som har gått snett för dig då du inte har uppdaterat hela processen från OP till nu. Dag 1-4 för mig var riktigt riktigt hemska, vet inte om jag kommer vara med om något värre helt ärligt. Kunde inte ha på mig kallingar så livet är ju begränsat, var instängt på rummet i 4 dagar och kunde knappt sova för att man bara kan ligga på rygg med tanke på hur känsligt ollonet var (en liten stöt mot täcket var som att få en galen elstöt). Men vid dag 5 och framåt har jag kunnat haft kallingar på mig utan problem, lever i princip helt som vanligt nu dag 22 efter OP och har gjort i typ 2 veckor.
För mig fastnade det typ aldrig något skit. Alla stygn hade lossnat mellan typ 10-12 om jag minns rätt, därefter har läkningsprocessen gått fortare. Har dock kört med inkontinenskydd pga fick en vit sårskorpa typ vid frenelum som blev fuktig/blött + kommit sårgrejer där stygnen tidigare satt. Jag fick en gul sårvätska första veckan som jag trodde va var, men de va bara helt vanlig sårvätska som var helt vanlig enligt urologen. Nu är det bara lite att sårskorpan kvar (har blivit mkt mindre senaste dagarna) och badringen som gör att ballen inte ser färdigläkt ut.
Min process är ett helvete, hatar fortfarande den dagen jag gjorde det, borde fan va bra nu. (Dag 19) för mig idag, egentligen borde jag då typ kunna köra utan skydd eller kunna arbeta och återgå till allmänheten, men nej:/
Asså mina första dagar var väll normala, helt jävla läskigt och känsligt dock, under dag 3 åkte jag från stad till stad, kalsongerna och den helt råa utan skydd, har sedan dess kört utan något och bara varit naken typ, kanske att resa som skapade problem, eller att jag inte tog av bandaget direkt när jag kissade då kisset stelnade? Eller kanske inte rengjorde riktigt? Var ju typ alltid svimfärdig när jag skulle duscha eller få av mig kallingarna haha! Kan ha gjort en miss där, men den missen skapade helvetet
Fan va skönt, har kvar en del stygn runt om som ej riktigt släpper, dom kommer fram under duschen men försvinner typ när det torkats, vågar inte pilla riktigt,
Och yes kör ej täcke på den för fyfan vilken hemsk känsla det är.
Jag sover vanligtvis på rygg så den delen var inga problem, dock att sova åt sidan som många rekommenderade funkade inte alls.
Känt mig instängd i snart 3 veckor och går in i väggen typ.
Får ingen sårvätska vad jag ser men det är typ torra gulvita grejer som ej vägrar gå bort, försöker pilla lite men går ej bra, igår i duschen kan jag ha råkat öppna såret lite då det kom blod, är fan trött på detta elände och vill återgå till mitt vanliga liv.
Vill typ ta bort hela den jävla badringen, den är så irriterande hahaha