Suttit och läst i den här tråden nu till och från i ca. 4 år och nu är jag inbokad för operation nästa vecka så tänkte dela med mig lite av hur jag kommit hit. (Ber om ursäkt redan nu för långt inlägg)
Det började för mig med att frenulum bråkade, misstänker att den var för kort sen födseln på mig och tillslut efter x antal sexakter och vilt banjospel så blev det som ett hål rakt igenom mellan skaftet och själva "strängen".
Detta började göra lite ont vid sex och jag fick den briljanta idén att sätta mina självframgooglade doktorskunskaper på prov. In i duschen med en iskub, håller den mot strängen ett tag tills det blivit ordentligt kallt, tar fram en miniatyrsax som egentligen är till för att formklippa naglar med och sätter den mot strängen. I det här läget når inte mycket blod huvudet kan jag säga och det känns ungefär som att spela rysk roulette med djävulen.
Biter ihop och klipper av skiten. Kände absolut ingenting, förutom att jag förmodligen hade en puls på typ 800. Inget blod kom det heller för den delen. Problemet löst tänkte jag. Men månaderna gick och det gjorde ingen större skillnad på hur det kändes under sex. Bara det att istället för en sträng hade jag nu 2 horn på baksidan av dasen. Grymt..
Kanske ett år efter detta började jag få märkbara problem med att förhuden blev torr och sprack ibland, började direkt läsa online och har provat alla 67 miljarder metoder att lösa detta. Inget fungerade..
Åren gick och tillslut kunde jag inte ens dra tillbaka förhuden såpass att öppningen är större än ett par millimeter. Kan ha sex och komma även såhär men är man inte jävligt försiktig så spricker förhuden i vad som känns som knäppet som blir av en riktigt bra grillkorv. Det är en smärta som inte går att jämföra med mycket här i livet. Och den smärtan håller i sig i minst en vecka varje gång.
Så nu efter att man har dragit sig från att kontakta läkare angående detta i år och dagar så har jag äntligen gått igonom det och fått tid nästa vecka hos en regionskopplad privatklinik för operation.
Läkaren föreslog en halv omskärelse men efter att man läst den här tråden i alla år så känns kanske en hel omskärels + att snygga till mitt egna operationsförsök på strängen som en bättre väg att gå? Tänker just nu i banorna om en så high som möjligt och relativt loose? Tankar?
Sen tar jag gärna emot tips för eftervård och med vad man bör fylla hemapoteket.
Tack till alla som uppdaterar den här tråden, det har varit en stor lättnad i hela den här processen såhär långt!