2025-02-20, 19:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han blir nöjd när mamman lägger sig platt, bönar om förlåtelse och säger att han har rätt samt att de alla sedan fortsättningsvis agerar som om han var en Gud som gett dem villkorad förlåtelse .. och det är det som är sjukt.

Hans uppväxt var nog lite tuff - men han fattar inte att man måste gå vidare och inte kan fortsätta som en ettåring där hela världen kretsar runt en själv.

Tycker du det är konstigt att man vill få nån slags empati från sin förälder om man känner sig trasig av sin barndom? "Lite tuff"? Jag har sett alla tre delar av dokumentären. Lyssnar/tittar just nu på Voyd om soc-journalerna, inne på avsnitt 2. Så otroligt sorgligt och har en känsla att värre kommer det bli....

Du har ett sätt att brodera ut text och låta nedvärderande som är otroligt obehaglig. Hur mår du egentligen?
Citera
2025-02-20, 19:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sumuk20
Det är länge sedan det jag har bevis för så det är preskriberat. Men det är ingen dragning som bara försvinner. Jag tror det gör nytta att några som hittar till tråden får veta sanningen.

Sicket skitsnack.
Citera
2025-02-20, 19:06
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Vad hemskt att vräka ur sig såna beskyllningar om nån..... Vad är syftet med det? Om du verkligen tror på det så gör du väl mer nytta om du anmäler och lämnar bevis för sånt till rätt instans, inte sprider dynga på FB?
När Jocke var 25 år kom tjejer under 15 år ut och sa att de haft sex med Jocke. Jockes förnekade det inte och sa att han skulle börja kolla leg på alla han låg med så det var minst 15 år.
Vilken 25 åring vill knulla en 15 åring, och har knullat folk yngre än 15 år? Jo en pedofil.
Citera
2025-02-20, 20:22
Medlem
Satine-Salas avatar
Föga förvånande att Flashback mobben letar fel på Jocke och drar upp gamla saker. Helt ärligt, vem fan bryr sig. Förste man som svarar på det här inlägget kan ju börja med att svara på om de inte har skelett i garderoben.

Jag tycker inte det är konstigt överhuvudtaget att Jocke söker svar från sin mamma. Att han grottar ner sig i papper om honom där han får en del svar och många fler frågetecken. Tror frågetecknen blev ännu fler sedan han blev pappa själv. Han har plattform som når ut till många, han är inte ensam att lägga ut sådana här saker på nätet. Jag kan inte bestämma mig om det är rätt eller fel. Tror familjens skuldbeläggning på den lilla Jocke är drivande. Vem lägger ens skulden på ett barn?

Nu är soc-papprena ute, bilda er en egen uppfattning. Min egen är glasklar, ingen hade barnperspektiv i åtanke när de placerade Jocke. Ingen ifrågasatte den enda förälder han hade. Även om inte hans bio pappa fanns som liten så kan han finnas där idag, mitt tips satsa på den och skit i resten.
Citera
2025-02-20, 21:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Ja. Dom har många likheter. Skillnaden är att jockibooooi ( så som Olof K säger det) har bra med pengar. Och lite högre iq. Han är en driven människa som lyckats ta sig från botten till där han är idag. Vad som driver honom misstänker jag är hans barndom. Sen har jag inte följt han direkt boka. Men han har lyckats. Rask skulle inte ens kunna ta sig en bråkdel av den resan han gjorde. För han är direkt korkad.
Isllet för att försöka ta sig framåt, så som alla andra gör. Så sitter han i sin koja, ticks-hostar och klagar på alla.
Jocke har lyckats tack vare Danjal. Han är inte så self-made som det låter i media.
Det förtar dock inte att han ändå tagit sig från botten och upp och det ska han ju har kred för.
Citera
2025-02-20, 21:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Tycker du det är konstigt att man vill få nån slags empati från sin förälder om man känner sig trasig av sin barndom? "Lite tuff"? Jag har sett alla tre delar av dokumentären. Lyssnar/tittar just nu på Voyd om soc-journalerna, inne på avsnitt 2. Så otroligt sorgligt och har en känsla att värre kommer det bli....

Du har ett sätt att brodera ut text och låta nedvärderande som är otroligt obehaglig. Hur mår du egentligen?
Du har sett en dokumentär styrd av Jocke själv. Du har missat vad psykologen i dokumentären säger - och det har ju Jocke också missat (tyvärr)

Jag mår uppenbarligen bättre än Jocke eftersom jag trots värre inslag i min barndom inte har det behovet av att söka hämnd. Jag har växt upp och gått vidare. Det borde Jocke också göra.
Citera
2025-02-20, 21:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satine-Sala
Föga förvånande att Flashback mobben letar fel på Jocke och drar upp gamla saker. Helt ärligt, vem fan bryr sig. Förste man som svarar på det här inlägget kan ju börja med att svara på om de inte har skelett i garderoben.

Jag tycker inte det är konstigt överhuvudtaget att Jocke söker svar från sin mamma. Att han grottar ner sig i papper om honom där han får en del svar och många fler frågetecken. Tror frågetecknen blev ännu fler sedan han blev pappa själv. Han har plattform som når ut till många, han är inte ensam att lägga ut sådana här saker på nätet. Jag kan inte bestämma mig om det är rätt eller fel. Tror familjens skuldbeläggning på den lilla Jocke är drivande. Vem lägger ens skulden på ett barn?

Nu är soc-papprena ute, bilda er en egen uppfattning. Min egen är glasklar, ingen hade barnperspektiv i åtanke när de placerade Jocke. Ingen ifrågasatte den enda förälder han hade. Även om inte hans bio pappa fanns som liten så kan han finnas där idag, mitt tips satsa på den och skit i resten.
Han söker inte svar, hans söker underkastelse och hämnd och det är problemet.

Och ja, jag har skelett i garderoben, så grova så att hans erfarenhet av vuxnas svek är en viskning i vinden, men jag har växt upp och tar ansvar för mitt liv istället för att försöka söka hämnd och skylla allt på min barndom.
Det är dags att Jocke växer upp.
Citera
2025-02-20, 21:12
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Jocke har lyckats tack vare Danjal. Han är inte så self-made som det låter i media.
Det förtar dock inte att han ändå tagit sig från botten och upp och det ska han ju har kred för.

Ja, det är bara att lyfta på hatten. Den typen av människor tar sig fram på andras bekostnader. Dom är lite som parasiter. Man blir inte miljonär genom att vara snäll...
Citera
2025-02-20, 21:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Ja, det är bara att lyfta på hatten. Den typen av människor tar sig fram på andras bekostnader. Dom är lite som parasiter. Man blir inte miljonär genom att vara snäll...
Jocke inte bara tar sig fram på andras bekostnad, det är lukrativt och pengakling också.
Citera
2025-02-20, 21:31
Avstängd
Citat:
Du har sett en dokumentär styrd av Jocke själv. Du har missat vad psykologen i dokumentären säger - och det har ju Jocke också missat (tyvärr)

Jag mår uppenbarligen bättre än Jocke eftersom jag trots värre inslag i min barndom inte har det behovet av att söka hämnd. Jag har växt upp och gått vidare. Det borde Jocke också göra.

Och. Om du tar av dig dina nedsvärtade glasögon, skulle du veta att J inte är helt nöjd med dokumentären, då de kunnat lyfta mycket mer saker. Hur får du det till att han styrt den då till sin fördel?
Är det så bara för att du påstår det? Eller har du nåt mer bevis än att det florerar i din hjärna?
Som tur är så kan man ju nu även lyssna på de upplästa journalanteckningarna från både BUP och Soc.

Och tur för halvbrollan C, din idol, att det nu kommer ut att anledningen till att han skriker så förbannat heeela tiden oavsett vad han befinner sig i för sammanhang och rum, beror på att han har en hörselskada. Hans andra mentala funktionsnedsättningar kanske finns att läsa om och förstå i hans egna BUP-papper.
Citera
2025-02-20, 21:32
Avstängd
Undrar om Jocke har läst boken om pojken som kallades "det"?

Verkar som att han ser sig som Sveriges svar på den historien.

Där var ju också ett garage inblandat.
Citera
2025-02-20, 21:35
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Undrar om Jocke har läst boken om pojken som kallades "det"?

Verkar som att han ser sig som Sveriges svar på den historien.

Där var ju också ett garage inblandat.

Den boken är inte så upplyftande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in