2025-02-20, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Chrippa blandade väl in henne har jag för mig, sa att hon skulle skriva en bok om honom? En självbiografi eller? Fast vänta nu, man ska väl inte skriva eller uttala sig om sin barndom eller privatliv, utan man tar allt internt...? Eller hur var det med det?

Ja så var det, men hon insåg väl hur skadad Chrille var och ville inte göra det, klokt val av henne.

Får se om han blir delgiven stämplingen denna vecka eller nästa.
Citera
2025-02-20, 18:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Det var ju planerat sen innan att det skulle läsas upp på Voydplay, har du missat det?
Det är inte han som läser upp.
Så det var planerat redan från start att fortsätta jakten.
Gulligt men inte förvånande.
Citera
2025-02-20, 18:04
Medlem
Citat:
Vad hemskt att vräka ur sig såna beskyllningar om nån..... Vad är syftet med det? Om du verkligen tror på det så gör du väl mer nytta om du anmäler och lämnar bevis för sånt till rätt instans, inte sprider dynga på FB?

Håller med dig, har man en sån vetenskap varför anmäler man inte? mycket snack om vad han har gjort men ingen gör något åt det inte ens personerna som varit utsatta tydligen, märkligt.
Citera
2025-02-20, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Ja det är väldigt snällt av henne att skriva så om Joakim, frågan är ju om hon verkligen menar det hon skriver, hon är ju trots allt författare.

Hon valde att tagga både Joakim och TV4-play, kan det berott på att hon kände på sig att Joakim skulle dela hennes inlägg, något som han också gjorde. Utan någon direkt ansträngning marknadsförde hon sig till en helt ny målgrupp...

Jag skulle kalla inlägget för smart marknadsföring. Lite underligt var det dock att hon blandade in en negativ mening om Chrippa, känns lite "B" att blanda sig i detta drama.

Men det beror väl på att Chrille kontaktade henne kan jag tro och som författare så kollade hon väl upp historien.

Hennes känslor som mamma tror jag gjorde att hon la upp det där inlägget.
Citera
2025-02-20, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Fråga honom hur planen såg ut, förstår att han vill ha ut det, varför ska han himla om något som han varit med om, finns ingen anledning till det.
Citera
2025-02-20, 18:14
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Han fortsätter i sin mani och tro på att han ska kunna överbevisa familjen Berg så de till slut bekräftar hans bild av allt. Men han är för autistiskt lagd för att inse det aldrig kommer hända. Och det måste inte hända heller. Familjen Berg har full rätt till sina känslor och sin uppfattning precis som Jocke har rätt till sin. Det kan utan problem få finnas två olika bilder och sidor av historien och Jocke skulle ändå kunna gå vidare.

Så Jocke kommer tyvärr för resten av sitt liv vara besatt av att bevisa för sin släkt att hans sanning och känslor är det enda som är sant.
Ja, detta är hans mål i livet. Han kräver att alla ska tro på hans version. Och jag säger inte att allt är humbug. Han har säkert varit med om bulla saker. Men man måste ha i åtanke, att hans hjärna fungerar inte riktigt som den ska. Så han vänder och vrider och skuldbelägga alla som ifrågasätter honom. Han är en manisk och manipulativ störs människa. Som har ekonomin till att driva detta i all oändlighet.

Citat:
Det var ju planerat sen innan att det skulle läsas upp på Voydplay, har du missat det?
Det är inte han som läser upp.
Ännu ett bevis att han INTE vill släppa detta. Han planerade detta oavsett hur responsen skulle bli.

Det kvittar om hans mamma erkänner öppet inför exakt hela världen att han har rätt i allt han säger. Så kommer han fortsätta älta detta. Det är så hans sjuka hjärna fungerar. Han vill ha det så här.

Citat:
Förstår inte syftet med att läsa upp falska papper, men nu är det ju inte han som ska läsa upp det.
Hade det varit lögner och falska papper borde ju mamman kunna anmäla honom så jag tror absolut inte att dom är falska.

Jag tror hans mamma är så in i helvete ledsen och förnedra. Tror inte hon orkar göra det. Tänk själv vad han kommer ställa till med då?

Citat:

Nä, som sagt. Han vill ha det så här. Kvittar vad som någon i hans familj säger. Han är inte nöjd ändå.
Vidrigt!
Citera
2025-02-20, 18:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Fråga honom hur planen såg ut, förstår att han vill ha ut det, varför ska han himla om något som han varit med om, finns ingen anledning till det.
Nej, varför skall man försitta en chans att öka jakten på mamman. Du har helt rätt.

Har du sett dokumentären del 1 och 2?
Tycker du psykologen har fel?
För det psykologen säger står i direkt motsats till hur Jocke agerar.
Citera
2025-02-20, 18:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88

Nä, som sagt. Han vill ha det så här. Kvittar vad som någon i hans familj säger. Han är inte nöjd ändå.
Vidrigt!
Han blir nöjd när mamman lägger sig platt, bönar om förlåtelse och säger att han har rätt samt att de alla sedan fortsättningsvis agerar som om han var en Gud som gett dem villkorad förlåtelse .. och det är det som är sjukt.

Hans uppväxt var nog lite tuff - men han fattar inte att man måste gå vidare och inte kan fortsätta som en ettåring där hela världen kretsar runt en själv.
Citera
2025-02-20, 18:21
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Han blir nöjd när mamman lägger sig platt, bönar om förlåtelse och säger att han har rätt samt att de alla sedan fortsättningsvis agerar som om han var en Gud som gett dem villkorad förlåtelse .. och det är det som är sjukt.

Hans uppväxt var nog lite tuff - men han fattar inte att man måste gå vidare och inte kan fortsätta som en ettåring där hela världen kretsar runt en själv.

Hade hon gjort det. Så kan du ge dig f*n på att då kommer han börjat älta om att han hade rätt hela tiden. Och sen kommer det fortsätta.
Han är sjuk på riktigt i sin hjärna.
Citera
2025-02-20, 18:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Hade hon gjort det. Så kan du ge dig f*n på att då kommer han börjat älta om att han hade rätt hela tiden. Och sen kommer det fortsätta.
Han är sjuk på riktigt i sin hjärna.
Du har troligen rätt. Det låter som en analys av Rask men de är nog ungefär samma skrot och korn.
Citera
2025-02-20, 18:40
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Du har troligen rätt. Det låter som en analys av Rask men de är nog ungefär samma skrot och korn.

Ja. Dom har många likheter. Skillnaden är att jockibooooi ( så som Olof K säger det) har bra med pengar. Och lite högre iq. Han är en driven människa som lyckats ta sig från botten till där han är idag. Vad som driver honom misstänker jag är hans barndom. Sen har jag inte följt han direkt boka. Men han har lyckats. Rask skulle inte ens kunna ta sig en bråkdel av den resan han gjorde. För han är direkt korkad.
Isllet för att försöka ta sig framåt, så som alla andra gör. Så sitter han i sin koja, ticks-hostar och klagar på alla.
Citera
2025-02-20, 18:43
Medlem
Citat:
Vad hemskt att vräka ur sig såna beskyllningar om nån..... Vad är syftet med det? Om du verkligen tror på det så gör du väl mer nytta om du anmäler och lämnar bevis för sånt till rätt instans, inte sprider dynga på FB?
Det är länge sedan det jag har bevis för så det är preskriberat. Men det är ingen dragning som bara försvinner. Jag tror det gör nytta att några som hittar till tråden får veta sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in