Citat:
Ursprungligen postat av
Saltkille
Han fortsätter i sin mani och tro på att han ska kunna överbevisa familjen Berg så de till slut bekräftar hans bild av allt. Men han är för autistiskt lagd för att inse det aldrig kommer hända. Och det måste inte hända heller. Familjen Berg har full rätt till sina känslor och sin uppfattning precis som Jocke har rätt till sin. Det kan utan problem få finnas två olika bilder och sidor av historien och Jocke skulle ändå kunna gå vidare.
Så Jocke kommer tyvärr för resten av sitt liv vara besatt av att bevisa för sin släkt att hans sanning och känslor är det enda som är sant.
Ja, detta är hans mål i livet. Han kräver att alla ska tro på hans version. Och jag säger inte att allt är humbug. Han har säkert varit med om bulla saker. Men man måste ha i åtanke, att hans hjärna fungerar inte riktigt som den ska. Så han vänder och vrider och skuldbelägga alla som ifrågasätter honom. Han är en manisk och manipulativ störs människa. Som har ekonomin till att driva detta i all oändlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tomtenisse14
Det var ju planerat sen innan att det skulle läsas upp på Voydplay, har du missat det?
Det är inte han som läser upp.
Ännu ett bevis att han INTE vill släppa detta. Han planerade detta oavsett hur responsen skulle bli.
Det kvittar om hans mamma erkänner öppet inför exakt hela världen att han har rätt i allt han säger. Så kommer han fortsätta älta detta. Det är så hans sjuka hjärna fungerar. Han vill ha det så här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tomtenisse14
Förstår inte syftet med att läsa upp falska papper, men nu är det ju inte han som ska läsa upp det.
Hade det varit lögner och falska papper borde ju mamman kunna anmäla honom så jag tror absolut inte att dom är falska.
Jag tror hans mamma är så in i helvete ledsen och förnedra. Tror inte hon orkar göra det. Tänk själv vad han kommer ställa till med då?
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Så det var planerat redan från start att fortsätta jakten.
Gulligt men inte förvånande.
Nä, som sagt. Han vill ha det så här. Kvittar vad som någon i hans familj säger. Han är inte nöjd ändå.
Vidrigt!