2025-01-19, 05:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rebbydebby
Dessa storys (iaf de första) såg jag, blev själv orolig för att något hade hänt barnen eller bebisen.

Om jag förstår det hela rätt har någon (C?) uppmanat nån annan att misshandla Jocke grovt? Eller har han varit påväg att bli misshandlad i och med att han skrev att något hemskt hade hänt. Väldigt många frågetecken här kring hans storys.

Så med andra ord har C uppmanat någon annan att grovt misshandla Jocke? Sjukt isåfall att man vill skada sin egen bror, sitt kött och blod. Tänker framförallt på barnen, vilken sinnessjuk farbror de har och C var väl gudfar till Lionel? Om jag inte minns fel..

Sen är det väldigt konstigt hur personen/personerna bakom exonphspoiler-kontot kan gå ut med att det handla om stämpling till grov misshandel men inte Jocke själv.. 🤔

Christopher har försökt köpa nån att mörda/grovt misshandla.Jocke ja. Detta när mobilen tömdes av polis. Ska handla om ytterligare en stämpling från Christopher på någon. Jockes storys kom när han fick reda på detta i polisförhör.

Christopher är gudfar till nåt av barnen ja.

Jocke bör nog inte offentligt gå ut med förhudsundersökningssekretess ändå.
Citera
2025-01-19, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Christopher har försökt köpa nån att mörda/grovt misshandla.Jocke ja. Detta när mobilen tömdes av polis. Ska handla om ytterligare en stämpling från Christopher på någon. Jockes storys kom när han fick reda på detta i polisförhör.

Christopher är gudfar till nåt av barnen ja.

Jocke bör nog inte offentligt gå ut med förhudsundersökningssekretess ändå.

Woah… sjukt!! 😳 Tack för att du förklarade! Jag tror jag har hört detta tidigare, då trodde jag att Christofer sa så i affekt. Tur att det inte hade hänt honom nånting fysiskt! 🙏🏼

Nä det är sant det du säger, då det handlar om mord också.
Hahaha Förhudsundersökningen, skrattade så högt när jag hörde honom säga det på PrimeCrime😂😂
Citera
2025-01-19, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Utöver stämpling har Christopher hotat Jocke och Jonna, förtalat Olivia och Jocke, hotat att skicka sexfilmer till Lunis, uppmanat folk att boka spat för att bajsa i poolen osv osv.

Jocke kommer äntligen få det lugn i några år sen när Christopher döms till många års fängelse 🙂 Han är verkligen ingen stabil människa och haft ett väldigt konstigt år 2024 där han suttit anhållen hela 4 gånger.

Det är sjukt! Vad har ens Olivia och Jonna gjort honom? Kan man ju undra. Det är ju dock inte första gången han hotar Jocke och Jonnas vänner m.m. Han gjorde ju det även 2016, finns en gammal vlogg från J&J’s kanal där Jocke pratar om det.

Fyfan, vilken sjuk människa han är! 😳

Jag hoppas verkligen Jocke får lugn och ro nu, även om L fortfarande är fri. Hon verkar göra allt för att hålla igång dramat på sina TT lives genom att prata om Jocke och Julia speciellt. Visst Jocke borde inte ens lägga sin energi på en omogen 24-25 åring som L egentligen. Vilket jag hoppas att han inte gör framöver för alla vet hur sjuk denna människa också är egentligen! ✨
Citera
2025-01-19, 11:12
Avslutad
Nu får folk fan hejda sig lite. Det sprids ett rykte om att stämpling till mord mm. Det finns inga som helst bevis på att detta skall handla om vare sig familjen Lundell, Berg eller någon annan i detta "drama. Inga bevis har visats utan det enda som lagts fram är ett luddigt uttalande av Jockiboi.
Det finns några flashbackare som verkar väldigt tighta (?) till både Jocke som varandra, som kastar ut allt om detta, men fortfarande utan bevis på vem det handlar om.
Anjo "lärde" mig en sak för länge sedan. Blir man anklagad för något, förtal eller wse, så skall man direkt göra en motanmälan, för då är det, enligt Anjo, stor sannolikhet att båda ärendena blir nedlagda. Nu vet jag inte vart Anjo läst juridik, troligen på samma skola som Jocke, för riktigt så fungerar det inte.
Det kommer en fortsättning på allt, men att sprida påståenden om ett så grovt brott som stämpling till mord, utan bevis, tycker jag fan inte är okej
Citera
2025-01-19, 11:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rebbydebby
Dessa storys (iaf de första) såg jag, blev själv orolig för att något hade hänt barnen eller bebisen.

Om jag förstår det hela rätt har någon (C?) uppmanat nån annan att misshandla Jocke grovt? Eller har han varit påväg att bli misshandlad i och med att han skrev att något hemskt hade hänt. Väldigt många frågetecken här kring hans storys.

Så med andra ord har C uppmanat någon annan att grovt misshandla Jocke? Sjukt isåfall att man vill skada sin egen bror, sitt kött och blod. Tänker framförallt på barnen, vilken sinnessjuk farbror de har och C var väl gudfar till Lionel? Om jag inte minns fel..

Sen är det väldigt konstigt hur personen/personerna bakom exonphspoiler-kontot kan gå ut med att det handla om stämpling till grov misshandel men inte Jocke själv.. 🤔

Finns ingen som skulle ta på sig att göra något sådant mot Jocke gratis.

Eftersom Jocke är så pass känd, om ändock en b-kändis, så skulle priset på hans huvud bli oerhört högt. Så högt att Christofer inte skulle ha råd med det.

Så vad kan priset på Jockes huvud ha varit?
Citera
2025-01-19, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Nu får folk fan hejda sig lite. Det sprids ett rykte om att stämpling till mord mm. Det finns inga som helst bevis på att detta skall handla om vare sig familjen Lundell, Berg eller någon annan i detta "drama. Inga bevis har visats utan det enda som lagts fram är ett luddigt uttalande av Jockiboi.
Det finns några flashbackare som verkar väldigt tighta (?) till både Jocke som varandra, som kastar ut allt om detta, men fortfarande utan bevis på vem det handlar om.
Anjo "lärde" mig en sak för länge sedan. Blir man anklagad för något, förtal eller wse, så skall man direkt göra en motanmälan, för då är det, enligt Anjo, stor sannolikhet att båda ärendena blir nedlagda. Nu vet jag inte vart Anjo läst juridik, troligen på samma skola som Jocke, för riktigt så fungerar det inte.
Det kommer en fortsättning på allt, men att sprida påståenden om ett så grovt brott som stämpling till mord, utan bevis, tycker jag fan inte är okej

Det finns en anmälan om "stämpling till grov misshandel m.m". Sen framgår det inte i anmälan om vem/vilka det gäller, men helt klart är att någon är anmäld för det iaf.

Här är en länk till anmälan:
https://pixeldrain.com/u/71Kh9SDz
Citera
2025-01-19, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av excluso
Det finns en anmälan om "stämpling till grov misshandel m.m". Sen framgår det inte i anmälan om vem/vilka det gäller, men helt klart är att någon är anmäld för det iaf.

Det är precis det jag menar. Ingen vet något, men ändå dras spekulationerna igång och växer för att bli värre och värre. Vi är väl vuxna människor, som kan hålla oss till det som finns bevisat, utan att hitta på en massa. På anmälan står det inte mer än att en anmälan är gjord
Ingenting i anmälan säger att det handla om Jocke, eller Chrippa heller för den delen
Jag antar att, om det skulle så vara så kommer Polisen tömma även Jockes mobiler och inte bara Chrippas
Senast redigerad av Goldentie 2025-01-19 kl. 12:02.
Citera
2025-01-19, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det är precis det jag menar. Ingen vet något, men ändå dras spekulationerna igång och växer för att bli värre och värre. Vi är väl vuxna människor, som kan hålla oss till det som finns bevisat, utan att hitta på en massa. På anmälan står det inte mer än att en anmälan är gjord
Ingenting i anmälan säger att det handla om Jocke, eller Chrippa heller för den delen
Jag antar att, om det skulle så vara så kommer Polisen tömma även Jockes mobiler och inte bara Chrippas

Men det handlar om Jocke som målsägande och chrippa beställare, kan lova detta till hundra procent.
Jocke har ju samarbetat och visat för polisen vad som finns i mobilen , såklart dom kan gå igenom hans mobil men det är inte alltid man gör det när det gäller en målsägande, eller så har dom kanske gjort det.
Citera
2025-01-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av excluso

Jocke är målsägande och ska på förhör imorgon ang detta.
Senast redigerad av Pino555 2025-01-19 kl. 12:46.
Citera
2025-01-19, 12:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Jocke är målsägande och ska på förhör imorgon ang detta.
Den andra målsägande vet jag inte vem det är.

Hur vet du att det är mer än en målsägande?

Vad jag kunde utläsa så såg jag endast en "sekretess A".
Citera
2025-01-19, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Men det handlar om Jocke som målsägande och chrippa beställare, kan lova detta till hundra procent.
Jocke har ju samarbetat och visat för polisen vad som finns i mobilen , såklart dom kan gå igenom hans mobil men det är inte alltid man gör det när det gäller en målsägande, eller så har dom kanske gjort det.

Dina "löften" är inga garantier för att detta är sant. Har man inget att visa upp, när det gäller så grova anklagelser så tycker jag det är bättre att vara tyst. Alla vet på flashback finns det ingenting som stämmer så bra som att - göra en höna av en fjäder
Citera
2025-01-19, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Hur vet du att det är mer än en målsägande?

Vad jag kunde utläsa så såg jag endast en "sekretess A".

Jag har fått höra att det finns en till men ingen vet vem det är bara polis & åklagare en så länge.
Det kommer nog ut i dagboksbladet snart.
Senast redigerad av Pino555 2025-01-19 kl. 12:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in