Citat:
Ursprungligen postat av
Bulten-i-Bo
Ja, då hittar du på utifrån vad du tycker verka rimligt, eller i alla fall inte är långsökt?
Om man försöker bygga ett resonemang på felaktiga ingångsvärden blir det högst sannolikt fel.
Att man drar sig undan kan ha väldigt många orsaker. Det är inte alls likställt med social fobi. Och varken eller har någon koppling till vanföreställningar. Som det inte finns några som helst tecken eller bevis för.
Jag resonerar utifrån det som har framkommit och jag tycker inte att det jag beskriver känns allt för långsökt.
Tidigare skolkamrater lärare har ju beskrivit att han undvek människor etc, han har beskrivits lida av en extrem social fobi.
Har man inga samtal vare sig ingående eller utgående på flera veckor - även över jul och nyår - säger ju det också något.
Man umgås inte med någon, vare sig familj och har inga vänner.
Och det här med namnbytet, det är ju även det ett avståndstagande.
Jag vet att isolering kan medföra symptom som misstänksamhet och vanföreställningar osv. Addera därtill en oerhörd stress och press gällande försörjning så kan säkert det ena och det andra utlösas.
Jag kan ju givetvis inte veta med säkerhet i hans fall; jag är vare sig läkare eller psykiatriker.
Menar du att du sitter på de korrekta ingångsvärdena; är det så jag ska tolka dig? Jag blir jättenyfiken! Berätta gärna lite mer i så fall!