Citat:
Ursprungligen postat av
Zymbal
Jag klickar mig aldrig in på länkar utöver från nyhetssidor så har inte kikat på hur du har målat upp det, men den text du skrivit ser ut att stämma.
De har inte gått ut med exakt vilken toalett men både RA och ”toalettfilmaren” var i samma grupp av toaletter. Tror det är tio stycken på rad där. Jag gissar att RA bytte om i den sista av dem då den ser ut att vara en handikapptoalett och således storleken större. De vanliga toaletterna är väldigt små, jag hade inte valt att byta om i en av dem.
Allt är annars väldigt bra uppritat och förklarat i den här artikeln:
https://special.aftonbladet.se/story/73ogd9
Tack!
Om jag tolkar dig rätt här, kan min uppfattning utifrån olika media stämma då?
Om man tittar på grafiken i ab som du och jag länkat till, skrolla fram till bildspelet där texten
"
Massmordet börjar i en lärosal mitt i skolan, just över gången från de toaletter där Rickard Andersson enligt Aftonbladets uppgifter bytt om.",
kommer upp, syns toa- filmarens toalettrad nedan den rödmarkerade raden. Det skär en korridor mellan toalettraderna och därmed sitter toalettfilmaren direkt mittemot klassrummet där Salim rusade ut från.
Okey, då kanske du också vet var de två dödsoffer som man hittade utanför en port återfanns? Var det C-porten?