Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-02-10, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag tror inte att RA satte sin fot på en enda lektion där.

Bara för att han var reggad på kurser, så betyder det inte att han närvarade. Han var säkert tvingad av socialen att aktivera sig genom jobb eller studier för att få fortsatt bidrag men det innebär inte att han faktiskt påbörjade studierna.

Exakt! Tror jag med, han ville nog bara ”överleva”, när det drog in hans ekonomisk bistånd så var det droppen. Tror mest på ”socialen -spåret”.
Citera
2025-02-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
De har en bil, Volvo XC70. Har du rätt föräldrar?
Har tyvärr inte råd att bli avstängd så kan inte ge dig namnen.

Det borde vara de som bor på gatan som heter samma sak som en känd dryck.
Citera
2025-02-10, 13:24
Medlem
rubbergirls avatar
Nu har H*shen laddat upp fullversion av videon från toaletten på yt.

Citera
Medlem
Vila i frid alla.

MEN

Ali är INTE 31 år gammal, hell to the no. Minst 51. Herregud vad naiva svenne bananer är. Stört.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simsalabengt
Ah ok, så han hade autism eller Asperger?
Samma sak. Asperger är en gammal, utdaterad (och i många fall kontroversiell) term för det som idag kallas "medelsvår autismspektrumstörning" alternativ "autismspektrumtillstånd", beronde på vem du frågar. I vardagligt tal säger de flesta bara autism eller medelsvår autism.

Autismspektrat är ganska brett, så du har allt från totalt dysfunktionella personer som inte kan interagera med folk alls, till folk du aldrig ens skulle ana att de har autism. Det är dessutom inte ett spektra bara i "svårighet" utan också i yttande.

Autism, i allmänhet, är hejdlöst missförstått bland gemene man.
Citera
2025-02-10, 13:25
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Bara för att han var reggad på kurser, så betyder det inte att han närvarade. Han var säkert tvingad av socialen att aktivera sig genom jobb eller studier för att få fortsatt bidrag men det innebär inte att han faktiskt påbörjade studierna.

Jag tror förvisso att han har varit på skolan (det är lite otroligt att tro att han var obekant med platsen med tanke på den röriga planlösningen). Men ja, närvaron lär har varit ett problem då det varit det historiskt för honom. Jag gissar på att han var närvarande åtminstone på ett par lektioner, kanske till en början, kanske dök upp sporadiskt men knappast tillräckligt för att klara kursen.
Citera
2025-02-10, 13:25
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Det borde vara de som bor på gatan som heter samma sak som en känd dryck.

Skriv ut det maskat här eller skicka DM till mig? Jag har tydligen av misstag kollat på mostern och hennes man.
Citera
2025-02-10, 13:26
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:

Om han inte deltar eller får betyg missar han studiebidrag från CSN.
Han behöver sen lämna in det som saknas för att få studiebidrag igen då det betalas ut förskott.
Citera
2025-02-10, 13:27
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Han behöver sen lämna in det som saknas för att få studiebidrag igen då det betalas ut förskott.

Han har enligt flera källor inte lyft några studiebidrag från CSN.

Han var en extrem ensamvarg. Extrem isolering som troligen var självvald.
Citera
2025-02-10, 13:28
Medlem
plommon11s avatar
Fantastiska "argument" av typen,
men om han hade velat skjuta invandrare varför inte gå till en moské eller köpcenter istället???
Ja du varför inte, vi kan ju inte direkt fråga honom och sannolikt är det dessutom svårt att hänga med i tankebanorna bakom planeringen av detta.
Citera
2025-02-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink

du pratar om csn men han hade socialbidrag... och lägenheten han bodde i var en sådan som kommunen gett honom. när man går på socialbidrag måste man ändå delta i arbetsförmedlingen program och följa dess aktiviteter. och ständigt hålla kontakt med socialvårdare eller vad det heter (socialen). men det finns inga krav på att bli godkänd... man kan få F eller inget betyg alls och behålla sin ersättning. killen var ung vuxen. närmare 30+ vid studierna 2019,2021. bara man har närvaron och följer sin planering som socialen gett dem. söka visst antal jobb, gå utbildningar osv.

https://chatgpt.com/share/67a9f21a-bc90-8009-89a0-b1fab24d0d3a
Senast redigerad av fonzen 2025-02-10 kl. 13:33.
Citera
2025-02-10, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Nu har polisen blivit anmäld!

Samma åklagare som drev Eric Torell-målet och som lade ned Mats Löfving-utredningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in