Citat:
Dom fortsätter plåga sin egen jävla mage i ideologins namn hade en sådan brud en gång som fick sjuka problem men fortsatte ändå ett bra tag har aldrig handlat om hälsa detta vilken scam. Det är motsatsen. Havremjölk vad är det för bluff pressa havre i vatten och kalla det mjölk sen sälja det dyrt? Mycket av dom här skitiga vegangrejerna är fan dyra trots att det är skräpvaror dom försöker ersätta riktig kost med.
Ska vi bli hälsosamma genom att äta något som uppfunnits i ett labb och tro det är naturligt? Samt käka så mycket fibrer samt få i oss annat otrevligt att vi har magproblem konstant för att det är synd om kossan?
Och intressent det du tar upp kring jordbruk. Även om man heter Greta och skriker om klimatet ska vi göra oss beroende av importer av avokado från sydamerika för att få i alla fall någon fettkälla som är ok?
Fan dom är dumma i huvudet veganer börja ät kött och börja må bättre igen. Har aldrig träffat en vegan som har mått bra i sig själv. Snarare har diagnoser som bipolär eller borderline varit normal.
Ska vi bli hälsosamma genom att äta något som uppfunnits i ett labb och tro det är naturligt? Samt käka så mycket fibrer samt få i oss annat otrevligt att vi har magproblem konstant för att det är synd om kossan?
Och intressent det du tar upp kring jordbruk. Även om man heter Greta och skriker om klimatet ska vi göra oss beroende av importer av avokado från sydamerika för att få i alla fall någon fettkälla som är ok?
Fan dom är dumma i huvudet veganer börja ät kött och börja må bättre igen. Har aldrig träffat en vegan som har mått bra i sig själv. Snarare har diagnoser som bipolär eller borderline varit normal.
Du verkar ha ett par skruvar lösa, så det är kanske egentligen bortkastat att svara dig, men whatever, jag gör det ändå. Jag har en helt vegansk kost nu för tiden. Jag valde inte denna livsstilsförändring utifrån förväntningar på att det skulle vara hälsosammare, utan jag gjorde det helt av etiska skäl, då jag inte ser det som kompatibelt med mina värderingar att fortsätta stödja kött-, ägg- eller mejeriindustrierna.
Steget från köttätare till lakto- ovo-vegetarianism märktes inte av i mitt kroppsliga välbefinnande, men när jag gick från detta till helt växtbaserad vegansk kost märkte jag att kroppen verkligen gillade förändringen, och jag tror att det var särskilt att utesluta alla former av mejeriprodukter som gjorde kroppen friskare och bättre. Vilket makes sense. Det är ju egentligen rätt knepigt att dricka/äta ett annat djurs bröstmjölk, fast man inte är ett litet barn, utan vuxen. Komjölk är till för små kalvar att växa till stora kor. Det är inte konstigt att människor blir tjocka och sjuka av att vräka i sig det.