2025-02-19, 11:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zionan1213
Tjena ska testa kratom för första gången och skulle behöva lite tips och svar på frågor.
Vilken typ ska jag beställa hem?
Hur mycket ska jag ta och hur ska jag ta det?
Vad kan jag förvänta mig?
Allmänna tips hade också uppskattats

Det finns redan ett hundratal människor som ställt samma frågor som dig och jag börjar bli less på detta, du kan inte använda sökfunktionen? Googlar du så hittar du även mycket bra engelskspråkiga resurser.

Varför ska jag sitta i 10 minuter och skriva ihop samma guide som du kommer hitta som första sökresultat på Google?
Citera
2025-02-19, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Det finns redan ett hundratal människor som ställt samma frågor som dig och jag börjar bli less på detta, du kan inte använda sökfunktionen? Googlar du så hittar du även mycket bra engelskspråkiga resurser.

Varför ska jag sitta i 10 minuter och skriva ihop samma guide som du kommer hitta som första sökresultat på Google?

Ställde seriöst 3 simpla frågor😂
Citera
2025-02-19, 12:08
Avslutad
Citat:
Ställde seriöst 3 simpla frågor😂

Som kan besvaras med en simpel sökning.

Här har du en bra resurs som borde besvara dina frågor: https://kratom.org/guides/
Citera
2025-02-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmaV
Hur är kvaliten hos NS? 499 för 500g kändes som ett bra pris
Skriv gärna om du (eller någon) kan rekommendera Nordicspeciosa
Citera
2025-02-19, 15:09
Avslutad
Citat:
Tjena ska testa kratom för första gången och skulle behöva lite tips och svar på frågor.

1. (ska testa kratom). Ha respekt för kratom, lätt att bli beroende och ta för mycket, för ofta. Om jag skulle börja om med kratom skulle jag ta det mkt mer sällan än flera gånger varje dag. Nu har kratom hjälpt mig med min fysiska hälsa pga högt gpd (gram per dag) men fick ökade ångestnivåer av kratom då jag låg för högt i gpd och tog det varje dag. Less is more är en bra kratomslogan. Dessutom börjar du spy om du tar för mkt.

2. White to take flight, green inbetwern, red to bed. Träffande slogan. Grönt är mest allroundbra.

3. Börja lågt. Skulle skaffa en knarkvåg för att dosera exakt. Nu för tiden väger jag mest te med min knarkvåg, jag menar tevåg.

4. Förvänta dig inte att bli bäng. Det är milt stimulerande och man fattar knappt att man blir beroende förräns man är det. Folk märker inte att du är påverkad av kratom i allmänhet.

Ta inte för mkt och ta inte varje dag. Förvänta dig att bli kratomberoende. Fråga dig själv om du behöver denna växt. Vad är ditt syfte med att börja med kratom?
Citera
2025-02-19, 15:28
Medlem
Citat:

Dosera noga 1-2 teskedar, inte mer för då kommer du börja att kaskadspy. Förvänta dig effekt som att du druckit några koppar kaffe, men den lite uppiggande effekten sitter i längre än kaffe. Ta inte mer Kratom efter någon timme om du tycker effekten är mesig, för du kommer bara att bli illamående/spy då.

Förbered dig även på att drycken smakar för jävligt 😞
Citera
2025-02-19, 15:38
Medlem
Stör mig nästan mest på hur harmlösa kratomet klassats så snabbt, medan lustgashelvetet fått fortsätta. Verkar som att detta med klassning och förbud mest handlar om vad uppfattningen om narkotika är i skallen på politikerna (naturlig växt med alkoholider som låter suspekta=dödsknark), medan lustgas, trots att det missbrukas i mycket mycket större omfattning och är mycket farligare, klarat sig från klassning än så länge..

Man kunde nästan tro att politikerna investerat statskapital i lustgasimport.

Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Man får inte förtära, men använda kratomtvål måste väl vara lagligt. Och det satt 2-3 månader när jag tog salivprov. Då hade jag tagit 100 g i veckan i två år. Det binder sig i fettet precis som cannabis, skillnaden är att cannabis inte syns i saliven.

Ja, men frågan är ju vilken domstol som kommer godta en förklaring om att man fått i sig de olagliga substanserna genom tvål. Rättegångar fungerar väl i Sverige inte i praktiken som ett avsnitt av Law & Order, där vederbörande kan skratta att "ni kan inget bevisa". Om domstolen finner ens förklaring som orimlig så kommer man ju dömas även utan direkta bevis på att man skyfflat i sig kratomet i kvällsteet.
Citera
2025-02-19, 18:08
Medlem
Vad tror ni klassningen blir på vårat krakom? Funderar på att beställa 1 kg för att ha hemma. Men är rädd att det ska klassas lika högt som tex heroin och då skulle 1 kg räcka för att få 2-7 års fängelse
Citera
2025-02-19, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoketeGo
Stör mig nästan mest på hur harmlösa kratomet klassats så snabbt, medan lustgashelvetet fått fortsätta. Verkar som att detta med klassning och förbud mest handlar om vad uppfattningen om narkotika är i skallen på politikerna (naturlig växt med alkoholider som låter suspekta=dödsknark), medan lustgas, trots att det missbrukas i mycket mycket större omfattning och är mycket farligare, klarat sig från klassning än så länge..

Man kunde nästan tro att politikerna investerat statskapital i lustgasimport.

Ja, men frågan är ju vilken domstol som kommer godta en förklaring om att man fått i sig de olagliga substanserna genom tvål. Rättegångar fungerar väl i Sverige inte i praktiken som ett avsnitt av Law & Order, där vederbörande kan skratta att "ni kan inget bevisa". Om domstolen finner ens förklaring som orimlig så kommer man ju dömas även utan direkta bevis på att man skyfflat i sig kratomet i kvällsteet.

Det klassiska konservativa samhället. Istället för att se hälsofördelarna och använda det i medicinskt så ska det narkotikaklassas. Pinsamt att argumentera att kratom har "bidragit till dödsfall eller varit dödsorsaken".

Likt cannabis så hade jag kunnat se så många fördelar med att reglera det och sälja det statligt. Men istället så ska det bort och illegalamarknaden får ytterligare mark
Citera
2025-02-19, 19:03
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahoba
Vad tror ni klassningen blir på vårat krakom? Funderar på att beställa 1 kg för att ha hemma. Men är rädd att det ska klassas lika högt som tex heroin och då skulle 1 kg räcka för att få 2-7 års fängelse
ah, brott utan brottsoffer, vilka tider vi lever i, icke sant!?
Citera
2025-02-19, 19:31
Medlem
kuuropis avatar
Citat:

Ur Läkemedelsverkets föreskrifter (LVFS 2011:10) om förteckningar över narkotika:

• Förteckning I omfattar ämnen, växtmaterial och svampar som normalt inte
    har medicinsk användning.
  • Förteckning II–IV omfattar ämnen, växtmaterial och svampar med
    medicinsk användning.
  • Förteckning V omfattar vissa nationellt narkotikaförklarade ämnen där det
    inte behövs tillstånd vid varje enskilt införsel- respektive utförseltillfälle

Känns inte särkilt hoppfullt faktiskt
Citera
2025-02-19, 19:45
Medlem
Citat:

Hamnar säkert runt samma straff nivå som Khat , kanske värre. Men lär inte bli så mkt mer en det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in