2025-02-15, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Hur länge tror ni ett enstaka dostillfälle på 2-4 g stannar i systemet?
Äsch, säg att du använt kratomtvål och att det tagits upp av kroppen via det sättet. Hur ska dem kunna motbevisa det?
Citera
2025-02-15, 14:12
Medlem
pOXEs avatar
Kratom blir olaglig.

Blir lagligt med småskalig gårdsförsäljning av alkoholhaltiga drycker.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-gardsforsaljning-far-gront-ljus-fran-eu-kommissionen

Bra utveckling. Regeringen förbjuder allt förutom alkohol.

Citera
2025-02-15, 18:40
Medlem
Polisen kommer inte lägga resurser på att jaga folk som köpt kratom lagligt innan det blev narkotikaklassat haha. Snälla sluta noja..
Citera
2025-02-15, 20:24
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimare
Börjar bli väldigt mörkt nu, behöver någon som kan ge oss hopp! Inte direkt konstigt om folk till slut kraschar och börjar göra dumheter, ilskan mot den lögnande subban är obeskrivlig. Blir ännu argare att den lilla äckliga nollan tror hon varit duktig nu, vilket as.

Precis och subban sitter nog o avnjuter Rödvin och en Whiskey på kvällen eller med väninnorna helt utan problem och blir redigt dragen ibland men inte fan ska vuxna människor får använda naturens läkemedel på ett ansvarsfullt sätt.
Citera
2025-02-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinterSplinter
HUR lyckas någon knarka ihjäl sig på kratom? Antar att det handlar om blandbruk med någon annan substans?
Det går alldeles säkert att dö av kratom om man ger sig fan på det.
Det finns dock i princip inget som människor ägnar sig åt som inte kan bidra till att ett dödsfall sker.
Det är liksom en irrelevant icke-nyhet att droger kan vara farliga.

Det dör 5-6 personer per dag i Sverige där alkohol är den direkta orsaken. Inkluderar man även indirekta dödsfall (olyckor osv) så är det 10-12 st.
3-4 miljoner dödsfall per år globalt.
Denna drog brukar de allra flesta utav de som sitter och läser Aftonbladets scoop om att en person har dött av MDMA på en musikfestival.

Inte för att det är något fel med att bruka alkohol, men hyckleriet är är tämligen sjukt.

Om saker ska förbjudas därför att man kan dö av dem, så får vi förbjuda alla aktiviteter som existerar.
Citera
2025-02-16, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu

Om saker ska förbjudas därför att man kan dö av dem, så får vi förbjuda alla aktiviteter som existerar.

Vi får börja leva som bubbelpojken i Seinfeld.
Citera
2025-02-16, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Hur länge tror ni ett enstaka dostillfälle på 2-4 g stannar i systemet?

I några veckor är det väl mätbart med urintest. Vet inte med blodprov.

Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Äsch, säg att du använt kratomtvål och att det tagits upp av kroppen via det sättet. Hur ska dem kunna motbevisa det?

Spelar väl ingen roll vad man skyller på, har man de olagliga substanserna i kroppen så lär man väl bli straffad oavsett bortförklaring?
Citera
2025-02-17, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoketeGo
I några veckor är det väl mätbart med urintest. Vet inte med blodprov.

Spelar väl ingen roll vad man skyller på, har man de olagliga substanserna i kroppen så lär man väl bli straffad oavsett bortförklaring?

Man får inte förtära, men använda kratomtvål måste väl vara lagligt. Och det satt 2-3 månader när jag tog salivprov. Då hade jag tagit 100 g i veckan i två år. Det binder sig i fettet precis som cannabis, skillnaden är att cannabis inte syns i saliven.
Citera
2025-02-17, 15:43
Medlem
Säger sig självt att inte ha något hemma efter klassning om inte annat så för sinnesro.
Själv använder jag nog för mycket för att bemöda mig med att bunkra det.

När det ändå blir lika olagligt som annat så kan man lika gärna använda annat istället med mindre bök helt enkelt, att folk kommer gå över till tyngre vet så klart beslutsfattarna om men bryr sig helt enkelt inte, Sverige i ett nötskal.
Citera
2025-02-17, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Vi får börja leva som bubbelpojken i Seinfeld.

Yes the bubbel boi ¨(ännu en psyksjuk ung vuxen).

Så har en påse med röd kratom hemma och den är alltså olaglig nu? gillade ändå inte skiten. spola ned det i totalaetten?
Citera
2025-02-17, 21:24
Medlem
SigmaVs avatar
Hur är kvaliten hos NS? 499 för 500g kändes som ett bra pris
Citera
2025-02-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Grymt bra av dig. Ja, listra in svaret här. Många nyfika/oroliga nu.

Jag har varit helt nykter från kratom o annat sedan i Lördags. Sovit dåligt tills inatt. Vaknade tidigt o pigg o nykter som värsta frisksportaren.

Har börjat styrketräna lätt igen o ska börja jogga. Kratom har isf gjort att jag har typ 12 kg mindre övervikt o min typ 2-diabetes har legat på normala nivåer under kratombruk. Ska rapportera här om min vikt o typ 2-diabetes blir däligt igen. Förhoppningsvis är jag klok nog o inte låta det gå skit igen.

"Vi vill försäkra dig om att det är helt lagligt att beställa kratom fram till den 11 mars. Så länge beställningen görs och levereras innan detta datum, är det ingen risk att bryta mot lagen.
Angående beställningshistorik hanterar vi kunduppgifter enligt gällande dataskyddsregler, och vi rekommenderar att du själv också ser över eventuell lagrad information hos dig. Vi kommer radera allt så långt vi kan. När det gäller polisen kan vi inte uttala oss om deras framtida agerande, men vi har inte sett något som tyder på att de skulle agera retroaktivt mot lagliga köp som gjorts innan klassificeringen trätt i kraft.
Hör gärna av dig om du har fler frågor!"

En annan person har också mejlat och frågat här i tråden och fick ett bra svar där med. De kommer ta bort så mycket de bara kan. Men tvåltillverkandet har nått sin ände antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in