2025-02-18, 12:11
Medlem
Nästan bara svenskar som arbetar på de max jag har besökt lokalt. Jag har blivit förvånad över att personalen är såpass etniskt svensk. Detta till skillnad från McDonalds och Burger King i mitt område. Men det behöver förstås inte vara likadant överallt.
Citera
2025-02-18, 12:11
Medlem
Se dig omkring innan du beställer mat, gillar du det så beställ, annars ring närmaste miljökontor!
Citera
2025-02-18, 12:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Du generaliserar. Mina muslimska grannar är de vänligaste grannar jag har. Så jag tror det finns lika många sätt att tolka koranen som det finns att tolka bibeln. Men apropå ämnet för tråden, jag är vegan och på Mac Donalds serverar de så trista torra vegoburgare att det knappast är värt priset, knappt nån majonäs/dressing på alls, pyttelite i ett hörn bara. Varje gång, så nej, där vill jag inte äta igen. Och på Max verkar det ju hur snuskigt som helst efter vad det verkar, även om de har godare men mkt dyrare vegpburgare än Mc Donalds.

Majonnäs innehåller ägg. Det är från djurriket.
Citera
2025-02-18, 12:16
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamilton
jag sket i det. Sätter dock aldrig min fot där igen.

Du skulle skickat in fyndet till 23-me eller vad dom heter, eller liknande dna-analys-företag, och fått reda på vilken släkt det handlade om.
Citera
2025-02-18, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Majonnäs innehåller ägg. Det är från djurriket.

Det finns vegansk majonnäs tack och lov. Förutsätter att MC Donalds o Max använder det till sina veganburgare. T ex Coop Lättmajonäs är vegansk.
Citera
2025-02-18, 12:19
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Undviker max (och andra ställen) där det jobbar mussebabbar och negrer. Finns en mAX i stan där svenskar jobbar, dit jag åkt ett par ggr

Pizza och kebab äter jag aldrig i sverige

Exakt. Det ser ofta likadant ut i personalsammansättningen på Burger King och McDonalds. Vägrar äta där då.
Citera
2025-02-18, 12:22
Medlem
Studsbolls avatar
Max ägare har prioriterat sin politiska aktivism före affärerna. Ett klassiskt fall av go woke, go broke. Det är uppenbart att om man prioriterar att anställa personal från primitiva kulturer så får man primitivt beteende även i verksamheten. Jag tror ingen utöver godhetsknarkande pk-ister är förvånade över det Aftonbladet avslöjat.
Citera
2025-02-18, 12:23
Avslutad
Fy fan! Efter AB:s reportage så har jag bestämt mig för att aldrig mer besöka MAX. Ingen större förlust iofs eftersom jag inte har varit där på åratal.

Skitrestaurang!
Senast redigerad av Vonolel 2025-02-18 kl. 12:26.
Citera
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Det är då inte jag

Alla gånger jag handlat så har det varit huckle -araber i både kassa och tillverkning.
Samma hatiska nervärderande blick som man möter i vardagen av dem.
I köket står en sur isis-gubbe och "kollar vem ska ska ha hamburgaren" (ifall han ska äckla sig med den? Dra ett streck ur losk-flaskan? vad vet jag)

ja dessa "moderata isis-terrorister" har smugit sig in överallt
framförallt gillar dom att mata oss

Hur ställer ni er till att nån som helt uppenbart hatar er tillagar er mat?
Det är ju bekräftat från dem i stort sett alla att dom hatar kuffar.
Deras egen "profet" sägs just ha förgiftats /av en judinna/, så det ligger nog inte för långt till hands
att kriga via maten. Vi hör ofta hundar förgiftas med spik, mm men det verkar vara mer på jugend-nivå.

(jag har sett samma attityd på McDonalds.
Sen somalier o araber står i köket ligger det papperstussar på golvet som man ser från kassan, dom jobbar utan handskar, och allt annat man kan förvänta sig av folk som inte värnar om andra)

På Max har jag bara fått en härskar-attityd, vid utlämning och onda side-eyes
från produktionen där man ögonmäts medan burgaren färdigställs.
Men på McDonalds har jag fått hamburgerbröd där övre toppen var dränkt i stekfett.
Såg ut som att nån tatt upp burgarebrödet ur papperskorgen.
Osten skevt påslängd, hälften utanför. Klar attityd i både bemötande och slutprodukt.

Har ni några erfarenheter från nyadeln + er lunch
Max, Mcdonalds eller annat ställe?

reportage 200 sekunder
Snusket på Max: Milkshake i skurhink
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/W0yRoQ/snusket-pa-max-milkshake-i-skurhinken

Öhhhh??

Det verkar som att du projicerar en antagning utåt som endast visar din egna skeva människosyn.

Kan snabbtmatsanställda ha hatiska blickar för att de de facto jobbar och sliter på en snabbmatsrestaurang???
Citera
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoboll
Lol

vad rart.

Bakterier växer ännu mer då, bara så du vet

Vadå rart? Anledningen till att jag inte äter på max sen flera år tillbaka. Deras burgare är alltid kalla på insidan.

Att det nu kommit fram till att det också är skitigt berör mig alltså inte.
Citera
2025-02-18, 12:24
Medlem
Amortentias avatar
Har flera nära vänner som jobbat på olika MAX, och spelar ingen roll om personalen är ursvensk eller inte. Restaurangcheferna vill tjäna pengar, eftersom restaurangens vinst delvis går till chefens egen inkomst. Går en maskin sönder och behöver ersättas, städas eller whatever så är det restaurangchefens "bonus" som pengarna försvinner från. Så de säger åt sina anställda att inte svinna för att spara så mycket pengar de går, för de vill ju såklart ha allt de bara kan i egen ficka.

Sen kanske det inte är så förvånande när alla anställda på MAX och liknande kedjor är desperata tonåringar eller arbetslösa som måste ha ett jobb. Att jobba med snabbmat är skitgöra, dålig lön, dåliga tider, dålig framförhållning med scheman, konstiga kollegor och kräver absolut INGEN utbildning på någon nivå.
Citera
2025-02-18, 12:26
Medlem
Ähh skitsnack, alla i ledningen vet hur cheferna på platserna behandlar personalen och tvingar de att göra sånt här skit för att spara pengar, och alla vet när en kontrollant är på väg så man kan förbereda sig, händer ju inte bara på MAX heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in