2025-02-18, 06:53
Medlem
Aftonbladets 200-sekunders-granskning är säkerligen inte ett Max-problem. Utan snarare ett problem överallt där det finns en kombination med tidspress, prispress och stress.

Börjar man tänka kritiskt i mer än 3 sekunder på mycket av det vi gör i livet som blandar in andra människor: tex plocksallad, lösviktgodis, mat på vanlig restaurang m.m så blir man snabbt äcklad.

Inte förvånad över Max-granskningen, men fortfarande äcklad
Citera
2025-02-18, 07:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AppleForLife
Aftonbladets 200-sekunders-granskning är säkerligen inte ett Max-problem. Utan snarare ett problem överallt där det finns en kombination med tidspress, prispress och stress.

Börjar man tänka kritiskt i mer än 3 sekunder på mycket av det vi gör i livet som blandar in andra människor: tex plocksallad, lösviktgodis, mat på vanlig restaurang m.m så blir man snabbt äcklad.

Inte förvånad över Max-granskningen, men fortfarande äcklad

Stod likadant om McDonalds för 5 år sedan. ”Ingen trodde det” men det är klart det stämmer. Det är inte bara positivt att yngre anställs..

Citat:
Ursprungligen postat av Gemini_
Nej, de har inte samma tillvägagångssätt. Väldigt snålt på den fronten. Burger King har riktigt bra deals konstant.

Fördelen med BK är att dom har kuponger med skapliga priser på meals etc. Inte käkat där på länge men ja.
Senast redigerad av Gosif 2025-02-18 kl. 07:14.
Citera
2025-02-18, 07:29
Medlem
Jag var på Max för 15 år sedan och förundrades över att man skulle göra sin beställning vid en disk, sedan upprepa sin beställning i kassan.

Tyckte det var ett omständigt förfarande och frågade flickan i kassan varför de gjorde så?

- Passar det inte kan du gå någon annanstans! blev svaret.

- Ok, sa jag och gick därifrån.

Har inte besökt någon Max sedan dess. Och då jag läser FB's recensioner från deras besökare verkar jag inte missat något..

Käkar på BK och McD ibland. Hyggligt säkra kort. En dubbel QP är god i bland..
Citera
2025-02-18, 07:52
Medlem
Studsbolls avatar
Aftonbladet avslöjar det alla redan vet: Max svinar grovt på sina "restauranger". Deras woke-kultur där främst icke-svenskar och folk med avvikade beteende ska anställas avspeglas i den dagliga driften.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/W0yRoQ/snusket-pa-max-milkshake-i-skurhinken
Citera
2025-02-18, 09:14
Medlem
Man skulle egentligen i koordinerad verksamhet bränna ner Max restauranger runt om i Sverige
Citera
2025-02-18, 09:23
Medlem
Med tanke på det klientel som arbetar på Max så är jag inte förvånad.
Är det någon som arbetar på Max som inte får lönebidrag? Det är förståndshandikappade och folk som knappt kan kommunicera på svenska.
Kan tänka mej att deras hjärna kokar när de ska läsa en instruktion om hur man ska rengöra milkshake maskinen.
Max kanske har tecknade bilder på hur man ska göra……
Citera
2025-02-18, 09:27
Medlem
Nej precis, blir ingen Max för min del, man har känt av att kvaliteten har sjunkit rejält dom senste åren också. Säkert likadana förhållanden på dom andra snabbmat restaurangerna. Jag tar med en macka hemifrån istället
Citera
2025-02-18, 09:35
Medlem
Är ni förvånade över snusket på Max hamburgerrestauranger ?

Det är då inte jag

Alla gånger jag handlat så har det varit huckle -araber i både kassa och tillverkning.
Samma hatiska nervärderande blick som man möter i vardagen av dem.
I köket står en sur isis-gubbe och "kollar vem ska ska ha hamburgaren" (ifall han ska äckla sig med den? Dra ett streck ur losk-flaskan? vad vet jag)

ja dessa "moderata isis-terrorister" har smugit sig in överallt
framförallt gillar dom att mata oss

Hur ställer ni er till att nån som helt uppenbart hatar er tillagar er mat?
Det är ju bekräftat från dem i stort sett alla att dom hatar kuffar.
Deras egen "profet" sägs just ha förgiftats /av en judinna/, så det ligger nog inte för långt till hands
att kriga via maten. Vi hör ofta hundar förgiftas med spik, mm men det verkar vara mer på jugend-nivå.

(jag har sett samma attityd på McDonalds.
Sen somalier o araber står i köket ligger det papperstussar på golvet som man ser från kassan, dom jobbar utan handskar, och allt annat man kan förvänta sig av folk som inte värnar om andra)

På Max har jag bara fått en härskar-attityd, vid utlämning och onda side-eyes
från produktionen där man ögonmäts medan burgaren färdigställs.
Men på McDonalds har jag fått hamburgerbröd där övre toppen var dränkt i stekfett.
Såg ut som att nån tatt upp burgarebrödet ur papperskorgen.
Osten skevt påslängd, hälften utanför. Klar attityd i både bemötande och slutprodukt.

Har ni några erfarenheter från nyadeln + er lunch
Max, Mcdonalds eller annat ställe?

reportage 200 sekunder
Snusket på Max: Milkshake i skurhink
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/W0yRoQ/snusket-pa-max-milkshake-i-skurhinken
Senast redigerad av Vegoboll 2025-02-18 kl. 09:48.
Citera
2025-02-18, 09:46
Medlem
Undviker max (och andra ställen) där det jobbar mussebabbar och negrer. Finns en mAX i stan där svenskar jobbar, dit jag åkt ett par ggr

Pizza och kebab äter jag aldrig i sverige
Senast redigerad av ES-trader 2025-02-18 kl. 09:49.
Citera
2025-02-18, 09:48
Medlem
Man kan väl beställa via Drive By och låtsas prata orten?
Citera
2025-02-18, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Undviker max (och andra ställen) där det jobbar mussebabbar och negrer. Finns en mAX i stan där svenskar jobbar, dit jag åkt ett par ggr

Pizza och kebab äter jag aldrig i sverige

Vilken är staden

Citat:
Ursprungligen postat av Kajstuds
Man kan väl beställa via Drive By och låtsas prata orten?

haha, bra tänkt
ja, orten är det enda som gäller
Vi beställde alltid pizza med Ey kompis.. blalbla (samt undervika griskött) Jag svär att det blev bättre pizzor då, men nu har jag slutat med all snabbmat/hämtmat pga att de enda som anställs är dom som hatar mig.
Varför ge dom nöjet att jag ska käka deras snor.
Tror faktiskt inte dom ens tvättar händerna efter toabesök, om jag ska va ärlig. Det hade varit för "respektfullt" mot omgivningen
Citera
2025-02-18, 09:54
Medlem
Slutade käka lunch på MAX när jag jobbade eftersom jag så ofta blev dålig i magen när jag gick dit. Det kunde man även bli på andra burgar- och kinahak men inte lika ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in