Citat:
Ursprungligen postat av
Chgpw
Det finns ingen annan vettig eller logisk förklaring.
Inte för att jag vet, men det låter högst sannolikt det där.
Ja, jag vet inte hur det är med
Anneli och ev diagnos?
Men
PG med sin diagnos och det hon gjorde mot ex pojkvännen är ju helt galet, dvs jagade honom med en kniv, han flydde, hoppade ut genom ett fönster och blev rullstolsbunden. En sån tjej/kvinna verkar ju helt sakna spärrar = livsfarlig!
Den här kniv-historien utspelade sig några år innan Eva-mordet som jag har förstått saken.
Om Eva-mordet gällde svartsjuka kan
PG "återigen" ha beväpnat sig med en kniv och inväntat Eva vid Långbackens början, ev. ensam men förmodligen tillsammans med Anneli.
Anneli var den enda personen som kunde locka till sig hunden och döda honom med endast ett stick.
Ponera att
PG = Eva's baneman, situationen spårade ur totalt -->
Anneli blev där och då "tvungen" att döda Laban. Man blev två om det - man "delade" på gärningen,
båda var aktiva GM. En mörk hemlighet dom burit på i 38 år.
PG's historik med stickvapen, dvs att beväpna sig, hota och gå till attack med kniv gör ju henne hyper intressant som misstänkt potentiell GM.
Lägg sen till att det är PG som sitter och blir intervjuad av Bo Åström i Svenska Fall-avsnittet. Vi har tidigare sett GM sitta i liknande krim-program och vilseleda, Mats Alm t.ex. det här är inget nytt, vi vet även att GM skriver här på Flashback...