2025-02-15, 21:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Om du själv har lite hjärnkapacitet kommer du snart börja inse att jag VET betydligt mer än du tror.
Jag VET att echoes INTE är journalist, så varför ljuger du?

Ok så du VET att echoesofglory är en han?
Du skrev: "som han bevakade i sin blogg.

Det du skrev om echoesofglory bevisar dessvärre att det är DU som är dummare än tåget, du tror att jag inte vet ett skvatt. Faktum är att jag VET att du ljuger om echoesofglory.

Din vän i tråden, Handfatstrallaren eller Tramsout har hängt ut echoes med namn och han står som journalist.
Vem är dummare än tåget nu?
Citera
2025-02-15, 21:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Din vän i tråden, Handfatstrallaren eller Tramsout har hängt ut echoes med namn och han står som journalist.

Den uppgiften om echoes "från min vän i tråden" stämmer inte, det VET ju du också (på tal om vänner i tråden)

Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-15 kl. 21:45.
Citera
2025-02-15, 22:28
Medlem
Slaskheters avatar
Citat:
FEL Dom flesta boende i Kramfors tror att PAJ är mördaren så han smyger runt och är inte pigg på att visa sig ute.

Det stämmer inte längre att de flesta boende i Kramfors tror att PAJ är mördaren. Visst, många gör det fortfarande. Snacket går istället om Anneli och Pia, och även om GN. Du vet, det finns boende i Kramfors som läser Flashback. Vindarna har vänt … sedan är det upp till polisen att segla skutan i hamn. Jag vet vad jag pratar om, jag hör nämligen detta var och varannan dag eller vecka jag handlar på stan.
Senast redigerad av Slaskheter 2025-02-15 kl. 22:32.
Citera
2025-02-15, 22:44
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Den uppgiften om echoes "från min vän i tråden" stämmer inte, det VET ju du också (på tal om vänner i tråden)

Om du missade uthängningen så är det ditt problem, inte mitt. Såna inlägg raderas och det borde du veta.
Du sitter inte här 24 timmar om dygnet även om man kan tro det ibland.
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskheter
Det stämmer inte längre att de flesta boende i Kramfors tror att PAJ är mördaren. Visst, många gör det fortfarande. Snacket går istället om Anneli och Pia, och även om GN. Du vet, det finns boende i Kramfors som läser Flashback. Vindarna har vänt … sedan är det upp till polisen att segla båten i hamn. Jag vet vad jag pratar om, jag hör nämligen detta var och varannan dag eller vecka jag handlar på stan.
Ja några har kanske vänt efter allt spammande av romanförfattarna i tråden, men tillräckligt många tror fortfarande att det är PAJ.
Vi har ju ett typexempel i tråden på den hjärntvätten...

Att några skulle tro att det är Anneli, Pia eller GN är ett resultat av spammandet som totalt har dränkt tråden.
Men då är dom helt dumma i huvudet som har gått på det.

Hittade en intressant artikel. Börje Öhman har ändrat uppfattning. KORS I TAKET

DOKUMENT: Så ska Brattåsmorden och Evamordet lösas – mördaren lämnade dna-spår: "Tror verkligen på det"
Publicerad 4 april 2021

Vid Eva-mordet fanns till en början starka misstankar mot en då 40-årig man, "Cykel-mannen". Han satt också häktad en tid men släpptes.

Tror du i dag att det var han som mördade Eva?

– Nej, det tror jag inte. Jag tror att det var någon annan. Någon i hennes kontaktnät. Och jag är övertygad om att mordet någon gång kommer att lösas, säger Börje Öhman.

Han tror att mördaren fortfarande skyddas av någon eller några som av olika skäl inte vill eller vågar träda fram.

– Men när tiden går ändras lojaliteter och jag hoppas att de som vet något ska ta bladet från munnen.

Då skulle också Västernorrlands äldsta olösta "cold case" kunna läggas till handlingarna.
https://www.st.nu/2021-04-04/dokument-sa-ska-brattasmorden-och-evamordet-losas-mordaren-lamnade-dna-spar-tror-verkligen-pa-det/
Citera
2025-02-16, 08:07
Medlem
Citat:
boanchga var med Anneli i Bollstabruk på mordnatten.

echoesofglory hävdar i ett PM från 2016 att Pia ska ha varit i Umeå.

Pia bodde i Umeå sedan två veckor tillbaka, inte ett år.

echoesofglory skriver att Pia inte befann sig i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka.

boanchga åkte från Kramfors tidig lördagmorgon.

echoesofglory skriver att Pia var i Sundsvall måndagen efter mordet.

Timeout undrar varför det är skumt att PG låg på Sundsvalls sjukhus? Det har inte framkommit någonting om varför hon låg inne.

Timeout, boanchga och echoesofglory sitter på svaren till Polisfruns alibi för mordnatten.

Få se nu om jag fattat rätt

Alltså bodde den fd.Polisfrun i Umeå i närheten av Universitetsområde dit hon flyttat 2 veckor innan mordet på ES

Hon åker då ner till Kramfors vilket tar ca 2,5 timmar
När hon kommer till Kramfors åker hon och AS till Bollsta och då har fd. Polisfrun befunnit sig på 3 platser medan MrP hade dambesök. 1) Umeå 2) E4 ner till Kramfors och 3) Bollstabruk

I Bollsta möter AS upp med sin pojkvän. Sedan umgicks Boachga med AS+pojkvän under hela eller delar av mordnatten där hon ådrar sig en så allvarlig skada att hon tidigt morgonen efter mordnatten blir skickad (med ambulans?) ner till Sundsvall (en resa på ca 1 timme och 24 minuter från Bollsta) istället för att hon blir skickad till Sollefteå sjukhus som hade varit närmare (30 minuters resa).

Lite funderingar:

Var befann sig Polisfrun vid tidpunkten för mordet om hon inte, enligt echoesofglory befann sig i Kramfors vid tidpunkten för mordet men ändå inte lämnade Kramfors förrän tidigt morgonen efter mordet?

Varför flyttade fd.Polisfrun till Umeå 2 veckor innan mordet?

Hade ES bott i samma område (eller t.o.m samma lägenhet) som Polisfrun flyttade in i med tanke på att ES hade studerad på Umeå universitet?

Vem var Polisfruns pojkvän, bodde han också i Bollstabruk? Har för mig att hon sagt att hon dejtade någon kille som var kompis med mrP

Av vilken anledning blev Hen skickad till Sundsvalls sjukhus då det är allmän praxis att bli skickad till Sollefteå? Kanske hennes pojkvän bodde i Sundsvall och det var han som skjutsade dit henne?
Citera
2025-02-16, 13:57
Medlem
zvenzons avatar
Citat:
Om du vill leva i den villfarelsen att man så perfekt kan döda en hund med ett enda stick/hugg så får du göra det. Kan man det minsta om hundar förstår man hur svårt det är med en attackerande hund. ...

Frågan gällde källan till ditt påstående att Laban fick ett "perfekt stick i nacken". Du använder ju det som argument därför att du tror det skulle varit omöjligt att sticka en Laban i rörelse. Du har bevisbördan.

"Svenska fall för FBI" la stor vikt vid Laban. Men de säger inte ett ord om att Laban skulle blivit stucken "perfekt", "exakt", "i nacken", eller liknande. De sa bara att Laban blivit "knivstucken", inte ens var.

Vi kan förtydliga att kniven inte var nån mesig liten fickkniv.
Kniven tycks varit en grov, 25 cm lång, tveeggad kniv, dvs det 25 centimeter långa knivbladet var vasst på båda sidor.
Det är knappast svårt att skada/döda en attackerande hund med en sånt vapen i handen. (Även om det finns risk att bli hundbiten, och det tycks inte heller kunnat uteslutas att gärningsmannen blev).

Citat:
Tidningar från 1987 och 1988 om mordet på Eva finns tyvärr inte kvar på nätet och det borde du veta.
Jodå Kungliga Biblioteket (kb.se) har sedan länge massor av fullt sökbara tidningar på nätet, över två miljoner tidningsnummer.
Citera
2025-02-16, 15:26
Medlem
Slaskheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zvenzon
Frågan gällde källan till ditt påstående att Laban fick ett "perfekt stick i nacken". Du använder ju det som argument därför att du tror det skulle varit omöjligt att sticka en Laban i rörelse. Du har bevisbördan.

"Svenska fall för FBI" la stor vikt vid Laban. Men de säger inte ett ord om att Laban skulle blivit stucken "perfekt", "exakt", "i nacken", eller liknande. De sa bara att Laban blivit "knivstucken", inte ens var.

Vi kan förtydliga att kniven inte var nån mesig liten fickkniv.
Kniven tycks varit en grov, 25 cm lång, tveeggad kniv, dvs det 25 centimeter långa knivbladet var vasst på båda sidor.
Det är knappast svårt att skada/döda en attackerande hund med en sånt vapen i handen. (Även om det finns risk att bli hundbiten, och det tycks inte heller kunnat uteslutas att gärningsmannen blev).

Jodå Kungliga Biblioteket (kb.se) har sedan länge massor av fullt sökbara tidningar på nätet, över två miljoner tidningsnummer.

Frågan gällde källan till ditt påstående att Laban fick ett "perfekt stick i nacken".

Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Det har varit uppe i tråden tidigare att P haft känningar i polishuset och lätt kunnat inhämta information - det är helt skandalöst om det varit på det viset! Man kan inte utesluta någonting tydligen, och det kan mycket väl vara värre än vad man kan ana. Ordentligt utredd och kartlagd blev P definitivt inte, då får B.Öhman säga vad han vill! Hur polis och åklagare kunde göra denna rad av misstag, särskilt i mordutredningens inledningsskede, är ett fullständigt mysterium - det är något skumt med denna obegripliga utredning! B.Öhmans rökridå uttalanden efter "Svenska fall för FBI" påminde mer om "ren mörkläggning" av oförmågan att hitta lösningen på denna fruktansvärda historia - förtroendet är kört i botten! Ansvarige för Polisregion Nord verkar inte heller vara mycket att "hänga i julgran" - knorrandet om resursbrist duger inte! Deras förhoppning är väl att allt ska falla i glömska, och att utredningen fortsättningsvis ska ligga och samla damm.
Det är dags för ett seriöst omtag av det här fallet och syna det med nya friska ögon, och visa att man inte gett upp - viktigt för allmänhetens förtroende för polisen, viktigt för Evas anhöriga att möjligen få ett avslut.

Polisen gick tidigt ut med information om mordvapnet - en dubbeleggad ca 25 cm lång kniv. Det bör ha varit en kniv av hög kvalitet, annars hade den inte hållit för alla dessa våldsamma knivhugg. Om P skulle vara GM är det inte omöjligt att någon i den närmaste bekantskapskretsen haft kännedom om att han varit ägare till en sådan kniv, eventuellt även känt till historiken bakom införskaffandet, och kanske också sett den med egna ögon - en kniv som sedan försvann? Givetvis skulle inte detta vara något bevis på P:s skuld , men sammantaget med andra besvärande omständigheter blir det i sammanhanget ändå intressant.

Det glappades ganska friskt från vissa av utredarna vid tiden strax efter mordet. Från en artikel i DN står att läsa: Laban dödades med ett enda knivstick, exakt placerat i finnspetsens nackparti - som jag uppfattar en info som gavs till pressen av Gunnar Nilsson. Om han nu ordagrant uttryckte sig på det sättet, undrar jag vad han mer i detalj syftade på, och om han verkligen förstår innebörden av ett sådant påstående? Om nu knivsticket var så EXAKT skulle det kunna säga en del om GM faktiskt. Förhoppningsvis gjorde man en obduktion av Laban - det är först efter en sådan man säkert kunde konstatera hur det förhöll sig med den så kallade EXAKTHETEN. I vissa artiklar står att läsa att Laban dödades med ett stick i halsen, vilket innebär en helt annan sak.

Det glappades ganska friskt från vissa av utredarna vid tiden strax efter mordet. Från en artikel i DN står att läsa: Laban dödades med ett enda knivstick, exakt placerat i finnspetsens nackparti - som jag uppfattar en info som gavs till pressen av Gunnar Nilsson. Om han nu ordagrant uttryckte sig på det sättet, undrar jag vad han mer i detalj syftade på, och om han verkligen förstår innebörden av ett sådant påstående? Om nu knivsticket var så EXAKT skulle det kunna säga en del om GM faktiskt. Förhoppningsvis gjorde man en obduktion av Laban - det är först efter en sådan man säkert kunde konstatera hur det förhöll sig med den så kallade EXAKTHETEN. I vissa artiklar står att läsa att Laban dödades med ett stick i halsen, vilket innebär en helt annan sak.
Senast redigerad av Slaskheter 2025-02-16 kl. 15:39.
Citera
2025-02-16, 22:55
Medlem
zvenzons avatar
Citat:
Frågan gällde källan till ditt påstående att Laban fick ett "perfekt stick i nacken".
(Du citerar alltså en annan användare som skrev det för några år sedan).

Jodå, jag har sett och läst den artikeln, den är skriven elva dagar efter mordet, Laban var väl nätt och jämnt obducerad då. Det tycks vara den enda tidningsartikeln som uttrycker sig så. Inte heller Svenska fall för FBI gör det.

Eftersom många andra tidningar har skrivit om Labans knivhugg, men ingen annan tycks uppge något om ett exakt stick i nackpartiet eller liknande,
så finns det anledning att betvivla sanningshalten i den DN-artikeln från 1987.

Det framgår inte i artikeln vem påståendet om "nackparti" kommer ifrån. Det bara slängs fram av skribenten efter att man återgett polisen Nilsson som sa "vi kan inte kommentera någon del i spaningsarbetet".
Och sedan följs det direkt av en anonym dam som säger precis det som surrar här i tråden: att mördaren nog kände hunden och kunde locka den till sig... Skvallret var igång redan då.
Citera
2025-02-17, 18:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Missa inte bilden från förundersökningen som Börje Öhman visar i FUP där platsen för kroppen är markerad, PAJs väg in till kroppen, var blocket låg, var cykeln låg, ca 7 minuter in i programmet.

BILD FRÅN FÖRUNDERSÖKNINGEN FÖRTYDLIGAD MED PILAR. Print screen är ett bra verktyg.
https://imgur.com/a/Nh2Gixi

OBS VIKTIGT! Långbacken har TVÅ höger krökningar, den som ses på fup-skissen är den första och den kommer väldigt tidigt i backen.
Det här stämmer perfekt överens med den pressbild som visar hur 2 personer med bår bär kroppen till en ambulans parkerad längst ner vid Långbackens början.
Personerna med båren är på väg ut ur skogsdungen, längst ner vid Långbackens början, intill parkeringen.

Eva attackerades m a o alldeles i början av Långbacken,
strax innan den första högerkröken av backen - se skissen.
Dvs kroppen låg väldigt långt ner i backen "sett från" föräldrahemmet.

Det är omöjligt att Anneli från sin position uppe vid föräldrahemmet kan ha sett bortom TVÅ krökningar av Långbacken hur "PAJ stannade sin bil och sprang raka vägen in till kroppen". NEJ!
ALLT talar för att detta är en efterhandskonstruktion av två potentiella GM - Anneli och PG - med ett enda syfte:
Att vilseleda!

Det finns ingen annan vettig eller logisk förklaring.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-17 kl. 18:53.
Citera
2025-02-17, 18:58
Medlem
[/quote]

Inte för att jag vet, men det låter högst sannolikt det där.
Citera
2025-02-17, 20:28
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chgpw

Inte för att jag vet, men det låter högst sannolikt det där.

Ja, jag vet inte hur det är med Anneli och ev diagnos?
Men PG med sin diagnos och det hon gjorde mot ex pojkvännen är ju helt galet, dvs jagade honom med en kniv, han flydde, hoppade ut genom ett fönster och blev rullstolsbunden. En sån tjej/kvinna verkar ju helt sakna spärrar = livsfarlig!
Den här kniv-historien utspelade sig några år innan Eva-mordet som jag har förstått saken.

Om Eva-mordet gällde svartsjuka kan PG "återigen" ha beväpnat sig med en kniv och inväntat Eva vid Långbackens början, ev. ensam men förmodligen tillsammans med Anneli.
Anneli var den enda personen som kunde locka till sig hunden och döda honom med endast ett stick.

Ponera att PG = Eva's baneman, situationen spårade ur totalt --> Anneli blev där och då "tvungen" att döda Laban. Man blev två om det - man "delade" på gärningen, båda var aktiva GM. En mörk hemlighet dom burit på i 38 år.
PG's historik med stickvapen, dvs att beväpna sig, hota och gå till attack med kniv gör ju henne hyper intressant som misstänkt potentiell GM.
Lägg sen till att det är PG som sitter och blir intervjuad av Bo Åström i Svenska Fall-avsnittet. Vi har tidigare sett GM sitta i liknande krim-program och vilseleda, Mats Alm t.ex. det här är inget nytt, vi vet även att GM skriver här på Flashback...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-17 kl. 20:59.
Citera
2025-02-17, 20:53
Medlem
[quote=Pudelfrillan|91070065]
Ja, jag vet inte hur det är med Anneli och ev diagnos?
Men PG med sin diagnos och det hon gjorde mot ex pojkvännen är ju helt galet, dvs jagade honom med en kniv, han flydde, hoppade ut genom ett fönster och blev rullstolsbunden. En sån tjej/kvinna verkar ju helt sakna spärrar = livsfarlig!
Den här kniv-historien utspelade sig några år innan Eva-mordet som jag har förstått saken.

Knivhistorien skedde på våren 1987, alltså samma år som mordet på eva söderström.

Det sätter igång griller i mitt huvud, allra helst när hon är så angelägen att skylla på PAJ.

Annelie gick på den tiden i lumpkläder, alltså kläder hämtad från en sopbod eller motsvarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in