Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Du har sökt i några minuter och jag har varit aktiv i tråden sedan 2016 och har aldrig sett någon annan uppgift än att Laban dödades med ett stick i nacken.
Du begär det omöjliga. Dom enda som har haft tillgång till obduktionsrapporten av hunden är dom som har FUP och utan den kan ingen säga säkert..."Med källa avses då en extern väletablerad källa"
Trådsanning är det nog inte då den uppgiften har funnits i flera tidningar och för det mesta skrivits som ett knivstick i nacken, förutom i en tidning vad jag vet.
Reportrar brukar få info även om dom inte får all info rätt när dom sedan skriver en artikel.
Men det är samstämmiga uppgifter om Laban, ett stick i nacken.
Söker man på ordet nacken i tråden får man 157 träffar.
Du använde uttrycket "perfekt stick i nacken" som ett försök till argument för att det knivhugget inte skulle kunna ha utdelats mot en attackerande hund.
Jag efterfrågade källan till att Laban fick ett "perfekt stick i nacken".
Du svarar att den uppgiften finns i flera tidningar.
Jaha, då är det väl bara att länka eller citera en sådan tidningsuppgift?
De tidningsuppgifter jag sett om detta handlar om att Laban blev stucken i halsen, inget om "perfekt" stick, inget om "nacken".
Sök "stick i nacken" i tråden så framgår att det påstås första gången 2016-11-8, av "echoesofglory, hen skrev: "Laban ska ha dödats med ett "perfekt" stick i nacken."
... UTAN ATT ANGE KÄLLA.
Det kan varit fröet till en trådsanning, dvs en falsk uppgift, både var gäller "perfekt" och "nacken".