2025-02-15, 14:43
Medlem
Timeouts avatar
Hittade detta av misstag när jag sökte efter något annat :O
Se där, du har mycket info om PAJs boende men har påstått tidigare att du inte vet mycket om honom men du vet att PAJ bodde en halvtrappa upp och i mittendörren

Inlägget postat 2017-02-07
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det hade förmodligen inte varit några som helst problem eftersom P bodde endast en halvtrappa upp, i mitten dörren, så det hade i princip bara varit raka vägen ut genom porten och fram till en rymlig volvo 245 combi som stod och väntade, ev. till och med uppbackad intill porten. Det hela hade varit klart på 1 minut.

Men 2 andra problem med den här teorin är cykeln som låg slängd vid mordplatsen (skulle den vara utplacerad där som ett villospår?) samt att vittnen såg hunden Laban som sprang lös och skällde uppe på Långbacken intill Eva's föräldrahem.
Citera
2025-02-15, 14:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hittade detta av misstag när jag sökte efter något annat :O
Se där, du har mycket info om PAJs boende men har påstått tidigare att du inte vet mycket om honom men du vet att han bodde en halvtrappa upp och i mittendörren

Jag fick den infon i PM för länge sen av en person som känner/kände PAJ, hen hade varit i den aktuella lägenheten på Björstagatan samma år som Eva mördades.
Frågor på det?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-15 kl. 14:46.
Citera
2025-02-15, 14:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Vännen polisen Sven som PAJ hade på polisstationen hjälpte säkert också till att PAJ gick fri.
Där sprang ju PAJ ofta och som polisen har läckt så var säkert PAJ väldigt väl informerad.

Polisfrun PG var säkert också väääldigt väl informerad.

Polisfrun PG styrde och påverkade (vilseledde) även hela Svenska Fall avsnittet ftån 2016 om Eva-mordet...
Citera
2025-02-15, 15:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag fick den infon i PM för länge sen av en person som känner/kände PAJ, hen hade varit i den aktuella lägenheten på Björstagatan samma år som Eva mördades.
Frågor på det?
Nej jag har inga frågor på det. Det påstås lite för ofta att det är info från pm så det tror jag vad jag vill om...
Lite konstigt att bara vissa har fått pm... om PAJ.
Citat:
Polisfrun PG var säkert också väääldigt väl informerad.

Polisfrun PG styrde och påverkade (vilseledde) även hela Svenska Fall avsnittet ftån 2016 om Eva-mordet...
Du är väldigt koncentrerad på polisfrun och nämner inte alls PAJs polisvän Sven och att PAJ sprang ofta på polisstationen.
Du väljer bort vissa uppgifter som inte passar din agenda.

Det blir ju enbart löjligt att påstå att polisfrun styrde och vilseledde hela Svenska Fall avsnittet

Jag har sett det avsnittet så många gånger och två erfarna poliser gjorde egna undersökningar.
Att ens tro att polisfrun styrde där är enbart löjligt

Du vill inte ens nämna fup och deras möte med Börje och att det hade något med avsnittet att göra...

Börjar fundera på om någon här har en diagnos för det är för många vändningar och konstigheter...
Citera
2025-02-15, 15:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det blir ju enbart löjligt att påstå att polisfrun styrde och vilseledde hela Svenska Fall avsnittet

"Löjligt"? Nej, det är 100% klarlagt att det är så.
Dom s.k. "nya uppgifterna" , dvs "att man har hittat en ny person i Eva's närhet som tidigare inte har utretts ordentligt" kommer alltså från två potentiella GM = Anneli och PG.

Citat:
Jag har sett det avsnittet så många gånger och två erfarna poliser gjorde egna undersökningar.
Att ens tro att polisfrun styrde där är enbart löjligt

Det kan jag tänka mig...

Nej, att dom två erfarna poliserna Bo och Mark gjorde "egna blytunga undersökningar" stämmer inte (men TV-tittarna tror nog på den villfarelsen).
Deras s.k. "undersökningar" utgick helt från Anneli's o PG's "nya" information och deras uppgifter om PAJ.
TV4 och Svenska Fall för FBI fick PAJ offrad och serverad på ett silver fat av Anneli och PG.
Bara för TV-snutarna att sätta tänderna i och sen blev det "hjärntvätts-TV" som lurade, vilseledde och förde alla tittare bakom ljuset.
Ett smart drag och en "lyckad kupp" av Anneli och PG.
Citera
2025-02-15, 16:05
Medlem
Citat:
Då tycker jag att du lägger ut den fakta du har i stället för att komma med något så dumt.
Jag har lagt ut den info som finns från fup.

Det finns andra som sysslar med att spamma tråden.

Sluta bara citera en massa gamla inlägg som om det är fakta från utredningen. Det tillför ingenting.

En sak jag funderar kring PAJ är det bekräftat att han var ute och letade Eva på kvällen/natten? Väldigt märkligt om han gjort det, och då undrar jag vad han haft för förklaring till det?
Och varför var han inte utredd från början då han är en av dom sista som träffat henne.
Citera
2025-02-15, 16:15
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orbetor.Trebor
Sluta bara citera en massa gamla inlägg som om det är fakta från utredningen. Det tillför ingenting.

En sak jag funderar kring PAJ är det bekräftat att han var ute och letade Eva på kvällen/natten? Väldigt märkligt om han gjort det, och då undrar jag vad han haft för förklaring till det?
Och varför var han inte utredd från början då han är en av dom sista som träffat henne.
Du bestämmer fan inte vad jag citerar eller inte
Gamla inlägg är bra för att påvisa hur folk ljuger och ändrar sina uppgifter.
Det är fakta från utredningen som nu ska förvanskas och helt glömmas bort enligt vissa.

Tycker du ska rikta det till Pudelfrillan och Tramsout för dom är mästare på att dra upp gamla inlägg och citera bara bitar av dom plus alla dessa påstådda pm ända från 2016.

Har du ens sett programmet? Han erkände ju själv per telefon att han hade åkt och sökt efter Eva... med den skillnaden att han ljög och sa 1 gång och inte 3 som fanns uppgift om innan.

Det blir bara tydligare och tydligare att vissa inte vill att vissa uppgifter ska komma i dagen igen efter den massiva spamningen i tråden som har dränkt allt.

PAJ har uppgett att han under tiden 00.30-1.30 körde 3 gånger för att se om Eva kommit hem. (I telefon i programmet säger han en gång, inte mer).
Ingen uppgift finns att hans bil har setts på platsen, en vit Volvo 245 syns bra i mörker.
Varför kommer PAJ in dyblöt på mordnatten på Kramm vid 0.40 tiden?
Han ska ha kört hem någon, AÅ, som alltid blev fullast och inget minns.
00.40 är PAJ på puben där finns 2 vittnen, en av dom säger att han var dyngblöt.
01.00 kör han en vän hem säger han. Vännen AÅ minns inget.

Men PAJ påstås har alibi för mordnatten
Konstigt värre...
Senast redigerad av Timeout 2025-02-15 kl. 16:37.
Citera
2025-02-15, 16:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
"Löjligt"? Nej, det är 100% klarlagt att det är så.
Dom s.k. "nya uppgifterna" , dvs "att man har hittat en ny person i Eva's närhet som tidigare inte har utretts ordentligt" kommer alltså från två potentiella GM = Anneli och PG.

Det kan jag tänka mig...

Nej, att dom två erfarna poliserna Bo och Mark gjorde "egna blytunga undersökningar" stämmer inte (men TV-tittarna tror nog på den villfarelsen).
Deras s.k. "undersökningar" utgick helt från Anneli's o PG's "nya" information och deras uppgifter om PAJ.
TV4 och Svenska Fall för FBI fick PAJ offrad och serverad på ett silver fat av Anneli och PG.
Bara för TV-snutarna att sätta tänderna i och sen blev det "hjärntvätts-TV" som lurade, vilseledde och förde alla tittare bakom ljuset.
Ett smart drag och en "lyckad kupp" av Anneli och PG.
Nu blev du ännu löjligare och knappt värt att besvara
Hur orkar du ens sitta och hitta på alla tokigheter?

"Dom s.k. "nya uppgifterna" , dvs "att man har hittat en ny person i Eva's närhet som tidigare inte har utretts ordentligt" kommer alltså från två potentiella GM = Anneli och PG."

PAJ har funnits med från första stund men endast hörd upplysningsvis och när dom ville förhöra honom ordentligt sa Kwasten nej.
PAJ finns med i fup från allra första början men dom låser sig fast i ett tidigt skede vid stackars Sture.

När Mark och Bo börjar undersöka fallet så är Sture avförd från misstankarna och då fanns en till som aldrig har blivit ordentligt undersökt PAJ och det är därför dom börjar undersöka honom.

En klassisk mördare som har blivit nobbad av en kvinna och hyser ett hat mot hennes syster.
Han får ingen av dom och det går hans ära för nära...

Den enda frågan jag ställer mig är. Mördade PAJ Eva för att han blev nobbad av henne och inget annat?
Eller mördade PAJ Eva för att han blev nobbad av henne och hennes syster och den bästa hämnden är att mörda Eva för då får han hämnd på båda.
Eva är död och systern mister den som står henne närmast och han dödar även systerns hund.
Full pott!
Senast redigerad av Timeout 2025-02-15 kl. 16:47.
Citera
2025-02-15, 17:50
Medlem
De allra flesta tror inte alls att PAJ mördade eva.
Det är bara Pia W, Anneli kanske några andra dårar
Citera
2025-02-15, 19:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Nu blev du ännu löjligare och knappt värt att besvara
Hur orkar du ens sitta och hitta på alla tokigheter?

Du svarade aldrig på varför DU nyss förde echoesofglory's talan?

Och varför svamlade du om att du och echoesofglory inte "var med"?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-15 kl. 19:23.
Citera
2025-02-15, 19:47
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Du svarade aldrig på varför DU nyss förde echoesofglory's talan?

Och varför svamlade du om att du och echoesofglory inte "var med"?
Om du hade lite hjärnkapacitet borde du vid det här laget ha fattat att echoes är journalist och bevakade det som skrevs i tidningarna.
Men du kanske ska anklaga hen för da Costa mordet också som skedde i Stockholm som han bevakade i sin blogg.
https://dacostarkivet.wordpress.com/author/fortmahone/page/2/
Jaha nu är jag misstänkt som mördare av Eva också Du är fan dummare än tåget

Jag har varit i trådar om många mord, var jag mördare där med?
Du kanske ska anklaga mig för styckmordet på Eva i Örebro med...
Där hade jag 1.127 inlägg, långt ifrån dom 2.427 inläggen du har spammat den här tråden med.
(FB) Mordet på Eva Magnusson från Nora (2010-12-29) (Misstänkt GM avliden)

Där var det lite annat ljud i skällan...
Inlägg postat 2017-03-19
Citat:
Du har helt fel, det PG sa i programmet var givetvis saker som Anneli var med på. Och ja det är normalt att man ställer upp för en vän, i det här fallet Eva's syster Anneli som själv inte orkade ställa upp för en intervju.
Kan du nu ta och respektera det? och sluta att dra upp den här typen av lögner.

Är det inte hög tid nu att du tar dig tid och tittar på "Svenska Fall för FBI" och avsnittet om Eva mordet?
Du skrev igår att du inte hade sett det än... men ändå har du mage att sitta här i tråden och beskylla PG för diverse saker och dessutom smutskastar du helt känslokallt offrets syster och uppvisar en total avsaknad av empati inför hennes situation.
Senast redigerad av Timeout 2025-02-15 kl. 20:02.
Citera
2025-02-15, 21:31
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Om du hade lite hjärnkapacitet borde du vid det här laget ha fattat att echoes är journalist och bevakade det som skrevs i tidningarna.

Om du själv har lite hjärnkapacitet kommer du snart börja inse att jag VET betydligt mer än du tror.
Jag VET att echoes INTE är journalist, så varför ljuger du?

Citat:
Men du kanske ska anklaga hen för da Costa mordet också som skedde i Stockholm som han bevakade i sin blogg".
https://dacostarkivet.wordpress.com/author/fortmahone/page/2/

Ok så du VET att echoesofglory är en han?
Du skrev: "som han bevakade i sin blogg.

Citat:
Jaha nu är jag misstänkt som mördare av Eva också Du är fan dummare än tåget

Det du skrev om echoesofglory bevisar dessvärre att det är DU som är dummare än tåget, du tror att jag inte vet ett skvatt. Faktum är att jag VET att du ljuger om echoesofglory.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-15 kl. 21:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in