2025-02-17, 00:14
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Ja och använda BUS saknar hon också men vem vet om sju månader kanske hon vaknar upp och plötsligt har någon smörjt in henne med BUS och valt fina kläder

Hahaha jaa jag glömde BUS, kanske Kebab kan hjälpa till med det samtidigt som han byter hennes blöja och borstar hennes tänder med lödderfri barntandkräm 😅
Citera
2025-02-17, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nessslie
Sällan jag håller med henne men kände verkligen igen mig i allt hon skrev precis. Det handlar väl om att man helt enkelt inte orkar prioritera sig själv som nybliven mamma, att sminka sig eller bara leta fram något finare i garderoben blir ett projekt som man hellre skiter i för att man inte orkar eller behöver lägga den tiden på sitt barn istället. Sen består kanske 10% av garderoben av kläder som faktiskt passar och sitter bra men ändå känner man sig obekväm i sin kropp efter en graviditet och då känner man att det inte är lönt att ens försöka. Så klart att det inte är så för alla men jag förstår precis vad hon menade.
Jag håller med dig och håller med henne i det hon säger. Men Hanna är ju allt som oftast sminkad och iklädd vanliga kläder när hon visar upp sig. Tyvärr känns det mest som inlägget handlar om att hon ska vara relaterar... Dock väldigt bra att hon faktiskt erkänner att hon inte mår helt bra, om än hon inte sa som det verkar vara på riktigt (att hon inte alls trivs i mammarollen).
Citera
2025-02-17, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stissy63
Jag håller med dig och håller med henne i det hon säger. Men Hanna är ju allt som oftast sminkad och iklädd vanliga kläder när hon visar upp sig. Tyvärr känns det mest som inlägget handlar om att hon ska vara relaterar... Dock väldigt bra att hon faktiskt erkänner att hon inte mår helt bra, om än hon inte sa som det verkar vara på riktigt (att hon inte alls trivs i mammarollen).

Exakt. Hon har hört att det är såhär folk känner och därför säger hon det. Hon har väl all tid i världen att fixa naglarna eller ta på sig finare kläder? Hon gör ju inget om dagarna.
Citera
2025-02-17, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Exakt. Hon har hört att det är såhär folk känner och därför säger hon det. Hon har väl all tid i världen att fixa naglarna eller ta på sig finare kläder? Hon gör ju inget om dagarna.

Det är väldigt provocerande att hon håller på sådär. De flesta av oss som har ett riktigt jobb får hålla på med sånt där på helgerna, men då vill man vara med barnen så då kutar man inte iväg till nagelsalongen. Hon är bokstavligen talat alltid hemma?
Citera
2025-02-17, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Exakt. Hon har hört att det är såhär folk känner och därför säger hon det.
ja. det var en annan influenser (som hanna följer) som gjorde ett liknande inlägg ett par timmar innan hanna la upp sitt så i vanlig ordning har hon troligtvis blivit "inspirerad".
Citera
2025-02-17, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nessslie
Sällan jag håller med henne men kände verkligen igen mig i allt hon skrev precis. Det handlar väl om att man helt enkelt inte orkar prioritera sig själv som nybliven mamma, att sminka sig eller bara leta fram något finare i garderoben blir ett projekt som man hellre skiter i för att man inte orkar eller behöver lägga den tiden på sitt barn istället. Sen består kanske 10% av garderoben av kläder som faktiskt passar och sitter bra men ändå känner man sig obekväm i sin kropp efter en graviditet och då känner man att det inte är lönt att ens försöka. Så klart att det inte är så för alla men jag förstår precis vad hon menade.

Jag känner också igen det Hanna beskriver, men från när mitt barn var liten bebis. Inte ett och ett halv år gammal. Skulle inte säga att hanna är nybliven mamma längre
Citera
2025-02-17, 09:03
Medlem
Jag har bara spökföljt henne sen hon blev gravid så vet inte riktigt hur hon levde innan hon bosatte sig i soffan. Var hon en aktiv tjej före graviditeten?
Vad menar hon egentligen, hon är ju sminkad så gott som varje dag och fixar sina "fjongar".
Om hon inte trivs i sin kropp som hon skriver så är det väl för f-n bara att göra något åt det,
börja med övningar hemma när L sover och börja med powerwalks med L i vagnen. Hanna latmasken Theorin slutar aldrig förvåna mig i alla fall.
Citera
2025-02-17, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Jag har bara spökföljt henne sen hon blev gravid så vet inte riktigt hur hon levde innan hon bosatte sig i soffan. Var hon en aktiv tjej före graviditeten?
Vad menar hon egentligen, hon är ju sminkad så gott som varje dag och fixar sina "fjongar".
Om hon inte trivs i sin kropp som hon skriver så är det väl för f-n bara att göra något åt det,
börja med övningar hemma när L sover och börja med powerwalks med L i vagnen. Hanna latmasken Theorin slutar aldrig förvåna mig i alla fall.
nej, hon bodde i soffan då med. möjligtvis att hon var på rusta oftare. tennis har hon bara spelat i samband med bb-samarbeten. vad vi fått se iallafall.
Citera
2025-02-17, 09:46
Medlem
😶🤭

https://i.postimg.cc/2Sn6P1Dv/Screenshot-20250217-093902.jpg
Citera
2025-02-17, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
😶🤭

Profilbilden 🫣
Senast redigerad av Nessslie 2025-02-17 kl. 10:50.
Citera
2025-02-17, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavelmassage
Haha, hon skriver på story nu att hon saknar att prioritera sig själv och att spela tennis 🫠

Ja vadå "spela tennis" - hon gjorde väl det sådär 5 ggr o sen uppehåll efter L föddes? Sen en gång , samarbete, o sen inget mer?

Hur fan är det att "spela tennis" 😂😂
Citera
2025-02-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
😶🤭

Din profilbild syns 😇

Det här skulle kunna vara Hannas hall 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera