2025-02-16, 10:01
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Vem är ung och ensam och man? Inget av det stämmer på de flesta här.

Än värre. Familjefäder med åtrå av unga kvinnor inom kulturvänstern.
Citera
2025-02-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79

Hahaha. Jag tror ärligt talat de flesta är kvinnor.
Citera
2025-02-16, 10:58
Medlem
Citat:

Elsa är 40, är det verkligen ungt? Allt är relativt antar jag ha
Citera
2025-02-16, 11:57
Medlem
Elsa skriver ett inlägg om ett tv-program om en balettskola och får det att handla om... sig själv. Igen. Hon är verkligen oförmögen att skriva om nånting annat. Jag säger inte att Elsa föddes narcissist, men att det gjort något med hennes ego att ha ett "yrke" som går ut på att berätta om sig själv och sitt liv in i minsta detalj dagligen. Lägg även till ett modererat kommentarsfält där hon bara får hyllningar av ointelligenta människor som tycker hon skriver så djupt och insiktsfullt (haha!) så är dte kanske inte så konstigt att hon blivit (självförvållat) så självupptagen. Hennes kompis Sandra Beijer t ex kan ju faktiskt skriva om böcker film och världen runt omkring henne utan att behöva referera till sig själv i varje mening, men Elsa KAN helt enkelt inte, HON är alltid utgångspunkten! Det är skrattretande när man läser hennes inlägg med dem glasögonen faktiskt. Sen det här tjatet om att hon är extrovert men tvingats tona ner det hela tiden, bullshit! Det är ju bara nån slags humble bragging. Samhället premierar alltid utåtgående personlighet, det måste ju till och med världsfrånvända Elsa veta.
Citera
2025-02-16, 12:13
Medlem
Citat:
Vilken vidrig tråd! Unga, ensamma män med en fetisch för kvinnor inom kulturvänstern som skriver av sig sitt missnöje med sig själva genom att rikta hat mot en framgångsrik kvinna.
Vilken vidrig kommentar! Du är helt fel ute så kryp in under din sten igen.
Citera
2025-02-16, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Elsa är 40, är det verkligen ungt? Allt är relativt antar jag ha
Ja,40 år är inte gammalt.Kanske om du själv är 22 och tycker att alla över 30 står med ena foten i graven...!
Citera
2025-02-16, 14:08
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Skulle Elsa Billgren var del av kulturvänstern? Vänligen förklara detta.
Citera
2025-02-16, 14:09
Medlem
Citat:
Vilken vidrig tråd! Unga, ensamma män med en fetisch för kvinnor inom kulturvänstern som skriver av sig sitt missnöje med sig själva genom att rikta hat mot en framgångsrik kvinna.

Haha, vilken komisk slutsats!

Jag skulle, utifrån det jag sett och läst här hittills säga att merparten är välutbildade kvinnor i åldern 35-55.

MVH 53-årig kvinnlig kulturarbetare inom ”finkultur”. 8 års utbildning på högre nivå.
Citera
2025-02-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrumpeten
Elsa skriver ett inlägg om ett tv-program om en balettskola och får det att handla om... sig själv. Igen. Hon är verkligen oförmögen att skriva om nånting annat. Jag säger inte att Elsa föddes narcissist, men att det gjort något med hennes ego att ha ett "yrke" som går ut på att berätta om sig själv och sitt liv in i minsta detalj dagligen. Lägg även till ett modererat kommentarsfält där hon bara får hyllningar av ointelligenta människor som tycker hon skriver så djupt och insiktsfullt (haha!) så är dte kanske inte så konstigt att hon blivit (självförvållat) så självupptagen. Hennes kompis Sandra Beijer t ex kan ju faktiskt skriva om böcker film och världen runt omkring henne utan att behöva referera till sig själv i varje mening, men Elsa KAN helt enkelt inte, HON är alltid utgångspunkten! Det är skrattretande när man läser hennes inlägg med dem glasögonen faktiskt. Sen det här tjatet om att hon är extrovert men tvingats tona ner det hela tiden, bullshit! Det är ju bara nån slags humble bragging. Samhället premierar alltid utåtgående personlighet, det måste ju till och med världsfrånvända Elsa veta.

Vid poddens början så berättade ju hon att en psykolog gett henne diagnosen ”narcissist”. Var väl under en period då hon gick mycket i terapi. Skämtade om det många gånger senare, vilket jag tyckte var konstigt då det inte är en typ av personlighet som anses önskvärd av samhället i stort. Med största sannolikhet har hon, och även många andra influencers, narcissistiska drag. Kanske hör att man dras till yrket? Sen verkar det som Elsa tampas med inpulsen att synas/höras och stå i centrum och ansträngningen som krävs för att hålla sig tillbaka. Givetvis jobbigt att censurera sig själv, men vem hur odräglig hon skulle bli annars?
Senast redigerad av Enkakatill 2025-02-16 kl. 14:38.
Citera
2025-02-16, 14:38
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina
Haha, vilken komisk slutsats!

Jag skulle, utifrån det jag sett och läst här hittills säga att merparten är välutbildade kvinnor i åldern 35-55.

MVH 53-årig kvinnlig kulturarbetare inom ”finkultur”. 8 års utbildning på högre nivå.

Då får jag väl rätta mig själv för att istället peka ut missunnsamma bitterfittor i 35-årsåldern istället.
Citera
2025-02-16, 16:06
Medlem
Citat:
Då får jag väl rätta mig själv för att istället peka ut missunnsamma bitterfittor i 35-årsåldern istället.

Är ifrågasätta och vara kritisk samma sak som missunnsamhet? Då måste varenda tidning lägga ned omedelbart.
Citera
2025-02-16, 16:54
Medlem
Citat:

Med tanke på inläggen här och folks användarnamn är min analys att de flesta är kvinnor som är kritsika mot överkonsumtion, influencermarketing och skeva kroppsideal. Tre saker som Elsa praktiserar vilket gör denna tråd relevant. Vet inte vad du bygger din analys av tråden på man måste inte hata sig själv för att vara kritisk och påvisa problematik med en annan persons (i detta fallet en kvinna) beteende. Elsa är väl inte en del av kulturvänstern heller, vilken kultur skulle du säga att hon utövar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in