2025-02-15, 18:44
Medlem
Bastuvurpas avatar
Jag tror det är som "bjurskan" är inne på dvs. länken jag bifogade ovan. Jag tror tyvärr att många packare är för snabba och bryr sig mindre. Det är min spekulation.

Att få en adress flaggad, ja det finns något som heter så och man kan få det MEN inte för detta ändamål. För så fort ett brev eller paket till den flaggade adressen kommer så ska posten avsätta personal till att kolla de breven/paketen och ja, det vet ju alla hur det är med den saken... Jag vill minnas att det måste typ till rättsliga åtgärder för att få till det, dock osäker på det.

Citera
2025-02-17, 05:23
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InbilladGalenskap
Är det av samma säljare?

Har du fått ett paket taget så kan din adress definitvt vara "flaggad". Speciellt om du bor i mindre ort.
Tänker att om du har fått ett paket taget så kanske brevbärarna i din mindre ort kommer ihåg ditt namn och lägger under misstänkta brev osv.

REK är väl värt att testa som du säger. Annars fungerar dead drop bra men har för mig att du har nämnt att du bor i liten ort/by eller liknande. Ett alternativ är ju isåfall att köpa en större mängd via dead drop i närmsta storstad. Hos vissa kan du betala extra för att få välja vart det ska läggas och beställer du större mängd + pungar för det så kanske det är värt.

Aja, surt iaf att det försvunnit så mycket för dig.
Nej, det har vart olika säljare med få dispyter och nästan uteslutande positiv feedback. Ja efter det första paketet försvann har endast två paket kommit fram på en 6 månaders period.

Det blir DD och REK från och med nu.
Spårbart alternativ, är det lika säkert som REK?

Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Har du koll på hur det funkar med att få en adress flaggad eller har du bara "hört" eller läst på "Internet" att man kan få det?

Jag har läst att regeringen kan iom nya postlagen kontrollera all post och göra en typ av rödlistning. Det finns alltså en typ av lag som stödjer det men då ska det vara ganska allvarligt. Jag kan säkert leta fram källan om du är intresserad.

Citat:
Ren spekulation.

Om det är samma säljare kan man ju anta att man har skitit i att skicka det.

Men hur troligt är det att flertalet säljare väljer att skita i att skicka? Visst, kan väl hända men inte troligt. Då är det väl mer troligt att något har hänt och en god samarit på posten ser brev man tycker ser misstänkta ut och anmäler till polisen eller något åt det hållet.

Ser ingen aning förklaring. Är polisen och snokar runt på sorteringscentraler och plockar brev borde det vara mer liv om försändelser som försvunnit. Om så är fallet lär det komma ut i media när man är klara med insatsen så vi får väl se.

Att flertalet brev från olika säljare skulle försvinna eller skitas i att skickas är inte omöjligt såklart men högst osannolikt.
Ja, någon gång lär jag få veta mer om de bortkomna breven.
Citera
2025-02-17, 06:12
Medlem
Sababas avatar
Nu beställer eller konsumerar jag inte droger. Emellertid borde inte REK fastställa att du är en aktiv köpare istället för man ”råkar” få något man inte beställt? Sedan hur sugna är era kranar att ställla sig i förbutiken varje dag? Borde vara ökad risk gissar jag på.
Citera
2025-02-17, 08:23
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Citat:
Jag tror det är som "bjurskan" är inne på dvs. länken jag bifogade ovan. Jag tror tyvärr att många packare är för snabba och bryr sig mindre. Det är min spekulation.

Att få en adress flaggad, ja det finns något som heter så och man kan få det MEN inte för detta ändamål. För så fort ett brev eller paket till den flaggade adressen kommer så ska posten avsätta personal till att kolla de breven/paketen och ja, det vet ju alla hur det är med den saken... Jag vill minnas att det måste typ till rättsliga åtgärder för att få till det, dock osäker på det.

Ja, min spekulation byggde lite på hans inlägg.

Var kanske lite otydligt av mig att använda ordet flaggad på det sättet. Menade inte flaggad i något system utan mer att en anställd har lagt adressen på minnet och ”flaggat” den i huvudet. My bad.

Citat:
Ursprungligen postat av Volvo950
Det blir DD och REK från och med nu.
Spårbart alternativ, är det lika säkert som REK?

Ja, någon gång lär jag få veta mer om de bortkomna breven.

DD har funkat skitbra för mig. Vet ju inte vilken säljare du använder dig av men kan gott rekommendera att testa det och hoppas du får samma service som jag har upplevt.

Uppdatera gärna tråden när du vet mer om de försvunna breven så det kommer ut lite info. Guld värt att få lite pusselbitar på plats gällande posten/polisens arbete och samarbeten.
Citera
2025-02-17, 17:34
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
Ja, min spekulation byggde lite på hans inlägg.

Var kanske lite otydligt av mig att använda ordet flaggad på det sättet. Menade inte flaggad i något system utan mer att en anställd har lagt adressen på minnet och ”flaggat” den i huvudet. My bad.

DD har funkat skitbra för mig. Vet ju inte vilken säljare du använder dig av men kan gott rekommendera att testa det och hoppas du får samma service som jag har upplevt.

Uppdatera gärna tråden när du vet mer om de försvunna breven så det kommer ut lite info. Guld värt att få lite pusselbitar på plats gällande posten/polisens arbete och samarbeten.
Tror också mer på att någon postanställd har lagt min adress på minnet och är extra misstänksam.
Jag uppdaterar tråden när jag vet mer.
Citera
2025-02-18, 09:16
Medlem
Någon som vet om spårbart är säkrare?
Citera
2025-02-18, 09:29
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilLeaner
Någon som vet om spårbart är säkrare?

Detta har precis diskuterats i ett par sidor nu med start en sida bak. Konsensus verkar vara att REK/spårbart är säkrare, ja.
Citera
2025-02-18, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Nu beställer eller konsumerar jag inte droger. Emellertid borde inte REK fastställa att du är en aktiv köpare istället för man ”råkar” få något man inte beställt? Sedan hur sugna är era kranar att ställla sig i förbutiken varje dag? Borde vara ökad risk gissar jag på.

Jo, givetvis är det så. Det är samma sak som att erkänna att man beställt. Men det verkar vissa i den här tråden inte tänka på utan det är viktigare att någon extra beställning kanske kommer fram. Tills de åker fast.

Kloka människor inser att riskerna blivit för stora för att beställa med posten och använder andra vägar.
Citera
2025-02-18, 16:55
Medlem
Citat:
Har du koll på hur det funkar med att få en adress flaggad eller har du bara "hört" eller läst på "Internet" att man kan få det?

Enligt Bjurskan som jobbar inom detta området kan PN inte flagga adresser så som många tror idag! Bara släpp det. Det att Volvo förlorat x antal brev KAN vara att polisen KANSKE gör någon riktad insats någonstans just nu.. Så ber alla ligga lågt Februari ut! Ligg lågt!
Citera
2025-02-18, 16:59
Medlem
Kommer stå i tidningen nu till våren om polisens riktade insatser mot posten nu ibörjan av året här nu.. Och återigen kommer polisen få MASSOR att göra, åka hem till folk å lägga enorma resurser på att jaga brukare. Jävla nötter e dom.. Det skjuts varje dag å dom jagar en som röker en holk! Va fan.. Jag har själv haft 3 husis här pga tre brev! Men jagr ej flaggad post kommer som vanligt..
Alla ärenden är nedlagda...
Citera
2025-02-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo950
Tror också mer på att någon postanställd har lagt min adress på minnet och är extra misstänksam.
Jag uppdaterar tråden när jag vet mer.

Inte OM utan NÄR polisen kommer va lugn mannen ha rent hemma, samarbeta med dom så gott du kan, tycker du att dom går för långt be om advokat.. Lägg David Massi på minnet han har polisen stor respekt för.. Va lung, det är och kommer vara extremt tunga veckor under utredningen men till 90% kommer den läggas ner.. Jag har 3 nedlagda fall.. Alla hamnade om samma sak.. Chilla bror..
Citera
2025-02-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Dom klev in med nyckel, blev jävligt chockad när jag vaknade o såg 4st poliser stå runt min säng ska jag säga

Det är riktigt jävla illa med lagen å polisens rättigheter när dom får göra så för brev lixom! Sinnes!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in