Citat:
Ursprungligen postat av
InbilladGalenskap
Är det av samma säljare?
Har du fått ett paket taget så kan din adress definitvt vara "flaggad". Speciellt om du bor i mindre ort.
Tänker att om du har fått ett paket taget så kanske brevbärarna i din mindre ort kommer ihåg ditt namn och lägger under misstänkta brev osv.
REK är väl värt att testa som du säger. Annars fungerar dead drop bra men har för mig att du har nämnt att du bor i liten ort/by eller liknande. Ett alternativ är ju isåfall att köpa en större mängd via dead drop i närmsta storstad. Hos vissa kan du betala extra för att få välja vart det ska läggas och beställer du större mängd + pungar för det så kanske det är värt.
Aja, surt iaf att det försvunnit så mycket för dig.
Nej, det har vart olika säljare med få dispyter och nästan uteslutande positiv feedback. Ja efter det första paketet försvann har endast två paket kommit fram på en 6 månaders period.
Det blir DD och REK från och med nu.
Spårbart alternativ, är det lika säkert som REK?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bastuvurpa
Har du koll på hur det funkar med att få en adress flaggad eller har du bara "hört" eller läst på "Internet" att man kan få det?
Jag har läst att regeringen kan iom nya postlagen kontrollera all post och göra en typ av rödlistning. Det finns alltså en typ av lag som stödjer det men då ska det vara ganska allvarligt. Jag kan säkert leta fram källan om du är intresserad.
Citat:
Ursprungligen postat av
InbilladGalenskap
Ren spekulation.
Om det är samma säljare kan man ju anta att man har skitit i att skicka det.
Men hur troligt är det att flertalet säljare väljer att skita i att skicka? Visst, kan väl hända men inte troligt. Då är det väl mer troligt att något har hänt och en god samarit på posten ser brev man tycker ser misstänkta ut och anmäler till polisen eller något åt det hållet.
Ser ingen aning förklaring. Är polisen och snokar runt på sorteringscentraler och plockar brev borde det vara mer liv om försändelser som försvunnit. Om så är fallet lär det komma ut i media när man är klara med insatsen så vi får väl se.
Att flertalet brev från olika säljare skulle försvinna eller skitas i att skickas är inte omöjligt såklart men högst osannolikt.
Ja, någon gång lär jag få veta mer om de bortkomna breven.