2025-02-13, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browler
Verkar det finnas någon koppling mellan att köpa från inrikes vendors och få sitt brev beslagtaget? Jag har sett resonemang om att tillslagen ofta görs mot bakgrund av misstänkta fynd i svenska postlådor, så är det då mer säkert att beställa från säg Tyskland, Frankrike eller Polen?

Om du köper från utlandet måste det ju passera en eller flera landgränser också.

Jag har fått utländska paket öppnade ett par ggr men ironiskt nog bara lagliga, som ett paket te en gång.
Citera
2025-02-14, 16:47
Medlem
Volvo950s avatar
Jag har förlorat x antal paket senaste månaderna så snart hör väl farbror blå av sig. Jag rekommenderar alla att undvika den vanlig postgången.

Jag har enbart beställt av säljare med bra stealth och bra recensioner. Vill inte skrämma upp någon men bättre att vara smart i dessa tider då det finns andra sätt att göra sina affärer på.

Kul för alla som får sina paket som vanligt men jag tror den här post eran börjar se sitt slut. Men det kan också vara punktinsatser och sen rullar det på som vanligt igen.
Citera
2025-02-14, 17:38
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo950
Jag har förlorat x antal paket senaste månaderna så snart hör väl farbror blå av sig. Jag rekommenderar alla att undvika den vanlig postgången.

Jag har enbart beställt av säljare med bra stealth och bra recensioner. Vill inte skrämma upp någon men bättre att vara smart i dessa tider då det finns andra sätt att göra sina affärer på.

Kul för alla som får sina paket som vanligt men jag tror den här post eran börjar se sitt slut. Men det kan också vara punktinsatser och sen rullar det på som vanligt igen.

Från vart? Vilken sida?
Citera
2025-02-14, 17:46
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Från vart? Vilken sida?
Archetyp bara. Bor dock i en liten ort så större risk för många näsor i blöt på postkontoret.
Citera
2025-02-14, 17:48
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Archetyp bara

Konstigt att du förlorat så många via Arch... Låter fan inte som Arch
(Beklagar)
Citera
2025-02-14, 18:20
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
Konstigt att du förlorat så många via Arch... Låter fan inte som Arch
(Beklagar)
Nej det måste vara otur tack
Citera
2025-02-14, 19:13
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Nej det måste vara otur tack

Alltså, det ska beror på mycket att försändelser ska försvinna eller bli tagna. Kolla inlägget av "Bjurskan" Nu vet jag inte vad det är du försöker köpa men att brev etc. ska försvinna är ganska otroligt, läs inlägget så är du med på vad jag menar
Citera
2025-02-14, 19:22
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Har du beställt via vanlig postgång?
Dom få gånger jag beställer jag alltid REK och det kommer alltid fram. Jag tror, och ni får gärna säga emot mig, men vissa gånger så tror jag inte att säljaren postar paketet som man har beställt. Därför väljer jag alltid REK!
Citera
2025-02-15, 07:27
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
Alltså, det ska beror på mycket att försändelser ska försvinna eller bli tagna. Kolla inlägget av "Bjurskan" Nu vet jag inte vad det är du försöker köpa men att brev etc. ska försvinna är ganska otroligt, läs inlägget så är du med på vad jag menar
Ja men det känns som mest spekulationer. Alla brevbärare/post sorterare är olika. Och polisen är väl mer aktiv på olika ställen osv.

Det jag har förlorat är mest små mängder allt som allt men ändå frustrerande då det här har har funkat galant i flera år.

Det lättaste är väl att gå tillbaka till gatan för att handla sin medicin.

Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Har du beställt via vanlig postgång?
Dom få gånger jag beställer jag alltid REK och det kommer alltid fram. Jag tror, och ni får gärna säga emot mig, men vissa gånger så tror jag inte att säljaren postar paketet som man har beställt. Därför väljer jag alltid REK!
Yes bara genom vanlig postgång.
Får väl testa REK. Så kan det ju vara att säljaren inte ens skickar det men tror mer på eventuella beslag än det.
Senast redigerad av Volvo950 2025-02-15 kl. 07:29.
Citera
2025-02-15, 12:47
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Citat:
Ja men det känns som mest spekulationer. Alla brevbärare/post sorterare är olika. Och polisen är väl mer aktiv på olika ställen osv.

Det jag har förlorat är mest små mängder allt som allt men ändå frustrerande då det här har har funkat galant i flera år.

Det lättaste är väl att gå tillbaka till gatan för att handla sin medicin.

Yes bara genom vanlig postgång.
Får väl testa REK. Så kan det ju vara att säljaren inte ens skickar det men tror mer på eventuella beslag än det.

Är det av samma säljare?

Har du fått ett paket taget så kan din adress definitvt vara "flaggad". Speciellt om du bor i mindre ort.
Tänker att om du har fått ett paket taget så kanske brevbärarna i din mindre ort kommer ihåg ditt namn och lägger under misstänkta brev osv.

REK är väl värt att testa som du säger. Annars fungerar dead drop bra men har för mig att du har nämnt att du bor i liten ort/by eller liknande. Ett alternativ är ju isåfall att köpa en större mängd via dead drop i närmsta storstad. Hos vissa kan du betala extra för att få välja vart det ska läggas och beställer du större mängd + pungar för det så kanske det är värt.

Aja, surt iaf att det försvunnit så mycket för dig.
Citera
2025-02-15, 16:50
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InbilladGalenskap
Är det av samma säljare?

Har du fått ett paket taget så kan din adress definitvt vara "flaggad". Speciellt om du bor i mindre ort.
Tänker att om du har fått ett paket taget så kanske brevbärarna i din mindre ort kommer ihåg ditt namn och lägger under misstänkta brev osv.

REK är väl värt att testa som du säger. Annars fungerar dead drop bra men har för mig att du har nämnt att du bor i liten ort/by eller liknande. Ett alternativ är ju isåfall att köpa en större mängd via dead drop i närmsta storstad. Hos vissa kan du betala extra för att få välja vart det ska läggas och beställer du större mängd + pungar för det så kanske det är värt.

Aja, surt iaf att det försvunnit så mycket för dig.

Har du koll på hur det funkar med att få en adress flaggad eller har du bara "hört" eller läst på "Internet" att man kan få det?
Citera
2025-02-15, 18:30
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Citat:
Har du koll på hur det funkar med att få en adress flaggad eller har du bara "hört" eller läst på "Internet" att man kan få det?

Ren spekulation.

Om det är samma säljare kan man ju anta att man har skitit i att skicka det.

Men hur troligt är det att flertalet säljare väljer att skita i att skicka? Visst, kan väl hända men inte troligt. Då är det väl mer troligt att något har hänt och en god samarit på posten ser brev man tycker ser misstänkta ut och anmäler till polisen eller något åt det hållet.

Ser ingen aning förklaring. Är polisen och snokar runt på sorteringscentraler och plockar brev borde det vara mer liv om försändelser som försvunnit. Om så är fallet lär det komma ut i media när man är klara med insatsen så vi får väl se.

Att flertalet brev från olika säljare skulle försvinna eller skitas i att skickas är inte omöjligt såklart men högst osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in