Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Så det du vittnar om gäller för alla bilar, alla modeller, alla nycklar…?
Du begriper tydligen inte heller att alla kostnader en bilproducent, en bilverkstad etc har, måste man kunna ta igen på de varor och tjänster man haft från ax till limpa, och sen vidare. Alltså behöver man ta in pengar nog för att t ex täcka R&D och sen all ev utrustning hårdvara utbildning etc etc, för att kunna överleva betala löner drift och ha en vinst.
Dessutom är den normala grundregeln att det som säljs eller utförs i mindre volymer behöver betalas med ett högre pris än de med hög volym.
Klagar du/eller folk lika mycket när de går kafé? Där ligger påslaget på kaffe på ca 3000%
Nej, jag skrev precis om den upplevelse JAG hade när jag fick en ny nyckel till MIN bil.
Tydligen har du problem med läsförståelsen eftersom du skriver som du skriver.
Jävla trams du kommer dragandes med.
Hårdvara och utbildning är överprisade.
Man sätter ett pris o så får alla rätta sig efter det, eftersom du inte kommer in med annan programvara än det billeverantören säljer.
Därför kan man ta ockerpriser.
Ja och att åka till rymden är asdyrt, men det är totalt irrelevant, precis som ditt exempel med caféet.
Tycker att billeverantörerna skall bli skyldiga o redovisa det pris man tar ut för olika serviceärenden och även vad vinstmarginalen ligger på. Fast då har man väl påhittade omkostnader såsom att programvaran kostar en miljard kronor o annat trams.