2025-02-15, 00:30
Medlem
Precis kikat lite på dokumentären och helvete alltså, alla mina fördomar och förutfattade meningar om vem Joakim är som person stämmer på pricken. Riktigt jävla obehaglig människa Joakim är, textbook psykopat beteende. Baserat på vad jourhemsföräldrarna och vad hans biologiska mamma förklarar så verkar det ju som att Joakim inte har långt till våld och har svårt att kontrollera sina känslor. Undrar verkligen hur Jonna pallar att ta hand om 3 stycken barn. Inte undra på att hon åldrats 25 år på 10 år..
Citera
2025-02-15, 00:40
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Någon som vet om Joakim Lundell har slutat med napp?
Om han fick skulle han fortfarande krypa upp i famnen och suga mammas tutte.

Han lider av extrema mommy issues, 40 år gammal men söker fortfarande bekräftelse av mamma som ett litet barn som ramlat med cykeln.
Citera
2025-02-15, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
Det gör galet ont att läsa många av kommentarerna här där man inte gör skillnad på person och det personen blivit utsatt för under sin uppväxt.
Tycka vad man vill om Jockiboi och oavsett hur han har varit eller är så växte han upp med omsorgsbrist.
Och även om han nu skulle vinkla saker så framkommer det just omsorgsbrist på flera håll i dokumentären.
Då han dessutom har npf diagnoser i grunden och antagligen desorganiserad anknytning pga ambivalent relation till båda sina föräldrar är det inte konstigt att han söker svar eller upprättelse.
Hela sitt liv har han ju sökt bekräftelse men blivit avvisad eller fått skit, det är ju inte orimligt att till slut åtminstone vilja ha upprättelse för att kunna gå vidare.
Det är ju oxå svårt att kunna gå vidare när man inte haft svar.
8 år och använder napp säger ju en hel del om mammans föräldraförmåga.
Jag är inte insatt i hela historien, men man behöver inte vara kärnfysiker för att förstå vilka spår det sätter i ett barn bara av att en förälder är frånvarande, här var båda föräldrarna frånvarande.
Hade vi fått läsa de här dokumenten i en artikel om vilket barn som helst hade nog dom flesta spytt galla över mamman och tyckt synd om barnet.
Och om han nu skulle ha fejkat de här dokumenten har ju mamman möjlighet att kriga för sin egen upprättelse och motbevisa det.
Stackars barn! Jag hoppas att Jocke kan släppa taget om det här och omfamnar sitt lilla jag och finner läkningen inom sig själv. <3

Flyttade han inte till familjehemmet när han var 6? Då har även familjehemmet ett ansvar för att dom inte vant av Joakim med napp på två år?

Du förstår att barn med framförallt autism fastnar i det dom känner igen, eller hur? Att ett autistiskt barn använder napp avsevärt längre än ett barn utan autism är absolut inte ovanligt. Samma med blöja. Många barn med autism klarar inte av att sluta med detta och med tanke på att mamman bevisligen bett om hjälp pga exempelvis raseriutbrott kanske hon valde sina strider. Jag tror absolut nappen kan ha gett dessa utbrott och hon helt enkelt inte tog den striden.

Jag tror att Joakim kanske skulle ha placerats på ett korttidsboende (lss) för avlastning om det var idag. Personal som är vana med dessa diagnoser, avlastning för mamman på helgerna/veckodagarna eller liknande.

Eller anser folk att kortis är att vara en dålig mamma/pappa också? Det är många barn med autism som placeras där, just pga att om föräldrarna kört slut på sig själva när barnet är 4 år så är man inte duglig som förälder alls.

Det är absolut inte barnets(i detta fall Joakim som barn) fel. Men det är lika lite mammans fel.

Dock är min högst personliga åsikt att Joakim bör visa att han är vuxen. Han skadar sina egna barn nu istället och han borde sluta med sociala medier för det är helt klart för alla som läser vad han skriver att han inte kan hantera skoven han hamnar i. Oavsett vad man varit med om så ska man kunna ta hjälp för de man inte klarar själv som vuxen och vara mottaglig för det, faktiskt försöka och ge de en chans. Annars kanske man ska omyndigförklaras. Som vuxen myndig har du samma skyldigheter som alla andra oavsett diagnos och bakgrund.
Citera
2025-02-15, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Menar du att desto fler som ser programmet desto mer rätt har jockiboi? Handlar allt enbart om visningar för club jockiboi?

Nej det visar att många tror på honom och tänker på honom, inte får man sådär mycket fina kommentarer om inte folk gillar honom eller dokumentären.
Citera
2025-02-15, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Vadå säger mycket? Vad säger det? Att han inte är en 40årig bebis som inte kan gå vidare?
Att han inte ständigt manipulerar sina följare?
Att han ständigt inte fakear allting i sin karriär?
Att han inte ständigt tycker synd om sig själv?
Att han inte ständigt hänger ut människor?
Att han inte ständigt använder sin platform och sina följare som vapen? Förklara

1. sluta titta på honom så löser du dom flesta problemen, ingen tvingar dig att följa honom eller hänga i hans tråd.

2. Hur manipulerar han sina följare i nutid?
Hur fejkar han sin karriär, på nått sätt älskar folk honom förutom här inne.

3. Han kanske inte tycker synd om sig själv ibland men han är ofta väldigt glad.
Många mår dåligt vissa stunder i livet och de kan gå upp & ner hela livet.

4. Ständigt var väldigt överdrivet, han har inte sagt nått på länge förutom Jacke idag med all rätt tycker jag.

5. Han använder inte sina följare, folk har en egen vilja. Vad menar du att följare gör? Saken med Jocke är ju att han är väldigt trevlig och svarar när man skrivit något, det är ändå schysst inte många som gör det förutom Anjo.
Citera
2025-02-15, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Nej det visar att många tror på honom och tänker på honom, inte får man sådär mycket fina kommentarer om inte folk gillar honom eller dokumentären.

Du lever i en drömvärld.
Citera
2025-02-15, 01:51
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
1. sluta titta på honom så löser du dom flesta problemen, ingen tvingar dig att följa honom eller hänga i hans tråd.

2. Hur manipulerar han sina följare i nutid?
Hur fejkar han sin karriär, på nått sätt älskar folk honom förutom här inne.

3. Han kanske inte tycker synd om sig själv ibland men han är ofta väldigt glad.
Många mår dåligt vissa stunder i livet och de kan gå upp & ner hela livet.

4. Ständigt var väldigt överdrivet, han har inte sagt nått på länge förutom Jacke idag med all rätt tycker jag.

5. Han använder inte sina följare, folk har en egen vilja. Vad menar du att följare gör? Saken med Jocke är ju att han är väldigt trevlig och svarar när man skrivit något, det är ändå schysst inte många som gör det förutom Anjo.
Tycker du är ett skolboksexempel på en Jockiboooi följare, du är väldigt naiv och inte särskilt mycket kritiskt tänkande.
Citera
2025-02-15, 01:52
Medlem
Citat:
Menar du att desto fler som ser programmet desto mer rätt har jockiboi? Handlar allt enbart om visningar för club jockiboi?

Absolut inte det handlar om att Jocke med tv4 har gjort en dokumentär som lockar folk, människorna är intresserade av Jocke det kan se när man läser alla kommentarer.
Citera
2025-02-15, 01:57
Medlem
Citat:
Du lever i en drömvärld.

Tror faktisk inte de, han blir hyllad för denna, läs alla kommentarer om du inte litar på mig, Jocke har gjort succé, det är här inne folk hatar inte utanför Flashback.
Citera
2025-02-15, 01:57
Medlem
Citat:
Absolut inte det handlar om att Jocke med tv4 har gjort en dokumentär som lockar folk, människorna är intresserade av Jocke det kan se när man läser alla kommentarer.

Så... allt handlar om att "locka folk"? Det finns ingen ärlighet eller genuinitet i produktionen?
Desto fler kommentarer, desto mer pengar?
Citera
2025-02-15, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Tycker du är ett skolboksexempel på en Jockiboooi följare, du är väldigt naiv och inte särskilt mycket kritiskt tänkande.

Varför är jag naiv? För att jag ser att hatarna gråter här inne, folket där ute verkar gilla honom nått otroligt.
Det blev en succé för tv4 också.
Citera
2025-02-15, 02:01
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Jag är väl insatt och har erfarenhet av diagnoser och ökade risken för missbruk. Så känns snarare som att du borde läsa på och återkomma när du vet vad du pratar om.
Och eftersom Jocke började med droger trots att han inte bodde hemma så kan man inte skylla det på hemmamiljö.
Och Jacke och Chrippa började både med droger efter att de började umgås i såna kretsar, så att skylla det på hemmamiljö känns också felaktigt.

Flashback är bra roligt ibland. Naturligtvis har deras dysfunktionella hem, föräldrar och uppväxt ett stort finger med i missbruket. Hur fan kan du inte förstå det? ”Väl insatt” skriver du, i ditt trollande möjligtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in